NRK afdeling levert de tassen met inhoud bij evenementen

Auteur Topic: NRK afdeling levert de tassen met inhoud bij evenementen  (gelezen 14692 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 7 oktober 2008, 12:10:00
Je bent in een beetje in de war, met werk op sommige afdelingen, (maar dat kan pleegje misschien beter vertellen) als je slijm bij iemand uit de lagere delen van de luchtweg wilt wegzuigen..  

Ik kan dit prima uitleggen, maar dat is niet de discussie. En de vergelijking met afdeling is totale onzin. Een patient is een patient. Ongeacht de setting.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 7 oktober 2008, 12:29:43
Ik kan dit prima uitleggen, maar dat is niet de discussie. En de vergelijking met afdeling is totale onzin. Een patient is een patient. Ongeacht de setting.

Tuurlijk een patient is een patient, dooddoener eerste klas..  De setting is weldegelijk relevant.  Op een afdeling waarbij bij iemand in gecontroleerde omstandigheden iemand verlost van overtollig slijm, waarbij alle middelen en allelei vormen van backup voorzieningen en deskundigheid nog geen gang verder weg is. (BwvS), is echt anders dan een acute eerste hulp situatie op straat, waarbij een traumapatient aan het braken is, en je met weinig middelen en zonder backup van andere hulpdiensten je werk moet doen...

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 7 oktober 2008, 12:38:49
Tuurlijk een patient is een patient, dooddoener eerste klas..  De setting is weldegelijk relevant.  Op een afdeling waarbij bij iemand in gecontroleerde omstandigheden iemand verlost van overtollig slijm, waarbij alle middelen en allelei vormen van backup voorzieningen en deskundigheid nog geen gang verder weg is. (BwvS), is echt anders dan een acute eerste hulp situatie op straat, waarbij een traumapatient aan het braken is, en je met weinig middelen en zonder backup van andere hulpdiensten je werk moet doen...

Dan nog doe je eerst geen tensie voordat je gaat zuigen.  ;)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 7 oktober 2008, 13:05:45
Dat vermoede ik al, maar dat wist ik niet voor 100% zeker..

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 7 oktober 2008, 13:12:22
Dat vermoede ik al, maar dat wist ik niet voor 100% zeker..  

Ach ja...neem aan dat je ooit wel eens van het ABC-principe hebt gehoord  ;)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 7 oktober 2008, 13:27:48
Ach ja...neem aan dat je ooit wel eens van het ABC-principe hebt gehoord  ;)

Gniffel, ik het over andere vormen van suction in het ziekenhuis, waarbij op de afdeling of poliikliinisch bij astma patienten er extra slijm of vocht uit de longen word gezogen, waarbij men mogelijk wel van te voren een bloeddruk meting doet..
De opmerking van Jim, hoor ik wel vaker, als argumenten tegen het gebruik van suction, dat een bloeddrukmeting gedaan zou moeten worden voor dat men aan suction begint, echter ik heb dat nergens kunnen terug vinden..  Dat kan aan mijn manier van  zoeken liggen of het is weer zo'n sprookje, die in sommige kringen wat hardnekkig is..

Echter voor de aard incidenten voor de eerste hulp op evenementen, is de discussie niet zo relevant.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 7 oktober 2008, 19:56:39
Gniffel, ik het over andere vormen van suction in het ziekenhuis, waarbij op de afdeling of poliikliinisch bij astma patienten er extra slijm of vocht uit de longen word gezogen, waarbij men mogelijk wel van te voren een bloeddruk meting doet..
De opmerking van Jim, hoor ik wel vaker, als argumenten tegen het gebruik van suction, dat een bloeddrukmeting gedaan zou moeten worden voor dat men aan suction begint, echter ik heb dat nergens kunnen terug vinden..  Dat kan aan mijn manier van  zoeken liggen of het is weer zo'n sprookje, die in sommige kringen wat hardnekkig is..

Echter voor de aard incidenten voor de eerste hulp op evenementen, is de discussie niet zo relevant.

Dan zou je eerdereen saturatiemeter aansluiten.. Je ziet eerder de frequentie dalen dan de RR regeert.  ;D

Cor B.

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 8 oktober 2008, 17:37:01
Mijn vraag is zijn er afdelingen die al volgens deze werkwijze werken en wat zijn de ervaringen hiermee.

Zullen we maar weer terug naar de vraag?
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #38 Gepost op: 9 oktober 2008, 01:10:32
Zo is 't ons verteld tijdens de praktijklessen, maar ja d'r zal idd niet altijd tijd voor zijn...
Typisch voorbeeld van de kloof tuseen theorie en praktijk, cq. de  theoriedocent en de praktijk. Uitgangswaarden kan je ook al vooraf hebben verzameld, bij uitzuigen en andere handelingen die ademhaling, tensie en hartslag eventueel kunnen beinvloeden gaat men niet standaard eerst een controle rondje doen. En je kunt je afvragen of degene die gaat uitzuigen toevallig niet iets te ver heeft uitgezogen als de patient ineens bradycard gaat worden...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

petre

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 8 december 2008, 22:47:34
Afd. Den Haag heeft evenementenkoffers voor evenementen (logica). Daar zijn vaak Sigmaleden, verpleegkundigen en/of huisartsen aanwezig. Er is dan ook meer materiaal aanwezig.

Alle EHBO-ers van het HRK hebben een eigen tas, zelf ingedeeld,mee naar huis. Aanvullen kan alijd met HRK materiaal, aangezien het gaat om eerste hulp. Nu is het HRK niet arm en ligt het wellicht ook daar aan, maar je kunt je tas gewoon altijd gebruiken (tenzij je natuurlijk voor een andere organisatie gaat EHBO-en). Bij elke inzet kun je dan ook een inzet-formulier gebruiken. Zo nauw is dat allemaal niet geregeld. Men gaat er vanuit dat er verantwoordelijke mensen gebruik maken van de spullen en dat men dit inzet voor eerste hulp. Niets op tegen dus.