IVIC 2009 (voormalige) vliegbasis Valkenburg (ZH) 13 t/m 16 mei 2009

Auteur Topic: IVIC 2009 (voormalige) vliegbasis Valkenburg (ZH) 13 t/m 16 mei 2009  (gelezen 26684 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Internationale Vakbeurs Incidentmanagement, Crisisbeheersing en rampenbestrijding

In acht jaar tijd is de internationale vakbeurs IVIC uitgegroeid tot hèt toonaangevende evenement op het gebied van incidentmanagement, crisisbeheersing en rampenbestrijding. Vanaf 13 t/m 16 mei 2009 wordt IVIC voor de 5e maal georganiseerd, en deze jubileum editie belooft een ongekend spektakel te worden. Vliegveld Valkenburg is hiervoor de perfecte locatie en biedt enorm veel ruimte voor het houden van grote en interactieve demonstraties, trainingen, workshops en werkende inzetten van materieel en materiaal.

IVIC ’09 vindt plaats op voormalig Vliegbasis Valkenburg in Katwijk (Zuid Holland).

Dit terrein heeft een ideale geografische ligging. De snelwegen A4 en A44 liggen op een afstand van 10 minuten rijden. Vanuit Amsterdam en Rotterdam is het terrein binnen een half uur bereikbaar en vanuit Den Haag doet u er slechts 15 minuten over.

De voormalige vliegbasis heeft een oppervlakte van ruim 320 hectare, is volledig omheind en wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week bewaakt. Op het terrein staan een aantal grote vliegtuighangars, die samen met het enorme buitenterrein de perfecte locatie voor IVIC ’09 en IVVP ’09 creëren.

De voormalige vliegtuighangars zullen worden ingericht als beurshal. Hier kunt u de stands van deelnemers bezoeken en u laten informeren over de nieuwste producten en ontwikkelingen.

Het voor beide beurzen beschikbare buitenterrein kan worden uitgebreid tot 30.000 m2. Hier zullen de voor de IVIC en IVVP zo karakteristieke multidisciplinaire demonstraties worden gegeven. Op de landingsbaan van ruim 4 kilometer lang zullen verschillende voertuigen worden getest en gedemonstreerd.

De beurshal en het evenemententerrein worden zo ingedeeld dat er voldoende ruimte is voor verschillende activiteiten, demonstraties en oefeningen. Tegelijkertijd wordt gezorgd voor een overzichtelijk en compact evenement waar exposanten en bezoekers, zowel binnen als buiten, elkaar makkelijk kunnen vinden. Iedereen moet tijdens het beursbezoek een volledige en complete indruk kunnen krijgen van IVIC ’09.

www.ivic.nl


Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2008, 08:43:38
Jippee! Eindelijk een keertje lekker dichtbij :)


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #2 Gepost op: 30 september 2008, 12:21:10
Is er ook een waterplas op het terrein? of komt er een groot zwembad voor demonstraties te water ?

 ^-^
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2008, 08:05:42
Is er ook een waterplas op het terrein? of komt er een groot zwembad voor demonstraties te water ?

 ^-^

Op het terein zelf is geen grote waterpartij, vlak naast het vliegveld is een grote rekreatieplas.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #4 Gepost op: 18 april 2009, 15:23:03
Logicx daagt jou uit op de IVIC beurs
Internationale Vakbeurs Incident-Management, Crisisbeheersing & Rampenbestrijding

Net zoals voorgaande jaren zijn Logicx Berging BV en Logicx Mobiliteit BV ook dit jaar vertegenwoordigd op de IVIC beurs in Katwijk ZH (Vliegbasis Valkenburg ZH). Van 13 tot 16 mei 2009 dagen wij jou uit om een auto op een Logicx bergingsvoertuig te laden. Op deze manier kunt u één van de dagelijkse werkzaamheden van onze 225 bergingscollega's ervaren. Uiteraard laten wij jou er niet alleen voor opdraaien, maar krijg je van ons tips en instructies. Iedere dag ontvangt degene die het snelst deze handeling verricht, een miniatuur bergingsvoertuig. Wij laten de overige deelnemers na deze prestatie natuurlijk ook niet met lege handen naar huis toe gaan!
 
Multidisciplinaire oefening
Aan het einde van iedere beursdag wordt om 16.00 uur een multidisciplinaire oefening gehouden. Tijdens deze oefening zijn diverse hulpverleningsinstanties actief waaronder KLPD, Brandweer, Ambulancedienst, Rijkswaterstaat, SIGMA en Logicx. Zij demonstreren 5 disciplines die in de praktijk voorkomen:
 
1. bestrijden van brand
2. auto's openknippen
3. ontmantelen rijdend drugs laboratorium
4. omgang met auto's met mogelijk explosieve lading
5. zware en lichte berging
 
 Logicx demonstreert de lichte en zware berging. Er is een koelvries combinatie gekanteld die door middel van luchtkussens weer op de wielen gezet wordt. Daarnaast worden er nog auto's getakeld die bij een in scène gezet ongeval betrokken zijn.

Graag tot ziens op de Logicx stand B 1.39 op het buitenterrein!

Meer informatie:
http://www.logicx.nl
http://www.ivic.nl


Wie kan ik deze dag verwachten om de uitdaging aan te gaan??


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #5 Gepost op: 18 april 2009, 18:38:42
Ik wil het wel proberen , zie jullie vaak genoeg langs lands heren wegen ( hou altijd rekening als jullie bezig zijn )

ben er de 16e


Bart S

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 april 2009, 20:01:29

Wie kan ik deze dag verwachten om de uitdaging aan te gaan??

Ik weet nog niet welke dag ik kom, maar het lijkt me een leuke uitdaging!


Joost -VIG-

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 april 2009, 11:39:23
Ik ben lang geleden ( 2003 dacht ik ) een keer geweest. Dit jaar staat 15 mei een bezoek op de agenda. Ik ben erg benieuwd. We hebben er zin in!  ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #8 Gepost op: 27 april 2009, 16:16:34
15 mei ben ik ook present, heb er weer zin in om te gaan kijken.


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #9 Gepost op: 27 april 2009, 19:06:55
ben de 14e van de partij.....

Word overigens de 1e keer voor mij dus ben erg benieuwd!