Technisches Hilfswerk Beste forumvrienden, ik nodig jullie van harte uit om tijdens de IVIC-beurs een bezoekje te brengen aan de stand van het Technisches Hilfswerk ook wel bekend als de THW. Net als de voorgaande jaren zal ook deze Duitse hulpdienst met hun bijzondere materieel en uitrusting weer aanwezig zijn.
De laatste jaren is er door de brandweerregio’s in de grensstreek veel geïnvesteerd in de grensoverschrijdende samenwerking, niet alleen tussen Brandweer en Feuerwehr maar ook tussen Brandweer en THW. Daarom zullen op de donderdag, vrijdag en zaterdag een drietal Nederlandse korpsen uit de grensstreek samen met de THW een aantal demonstratieoefeningen organiseren om de samenwerking tussen de THW en de Nederlandse brandweer te benadrukken.
woensdag 13 mei 2009 - geen deelname van een Nederlands korps.
donderdag 14 mei 2009 -
Brandweer Bergen (Limburg Noord)
vrijdag 15 mei 2009 -
Brandweer Doetinchem (Noord- en Oost-Gelderland)
zaterdag 16 mei 2009 -
Brandweer Tubbergen (Twente)
Uiteraard zijn ook de voertuigen en uitrusting van de THW te bewonderen en is er voldoende mogelijkheid om vragen te stellen. Schroom niet als je Duitse taalvaardigheid niet al te groot is. De Duitse collega’s begrijpen vaak heel goed wat je bedoelt. Daarnaast ben ik, vanuit mijn functie, donderdag en vrijdag zelf ook aanwezig bij de stand van de THW.