IVIC 2009 (voormalige) vliegbasis Valkenburg (ZH) 13 t/m 16 mei 2009

Auteur Topic: IVIC 2009 (voormalige) vliegbasis Valkenburg (ZH) 13 t/m 16 mei 2009  (gelezen 26351 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Ik vond het minder dan 2 jaar geleden maar die demo´s enz waren erg mooi om te zien, goed georganiseerd!! Ook de tent waar je allemaal beperkingen kreeg zodat je kon zien hoe het leven met een beperking is vond ik een erg goed initiatief!!!
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172

Moet wel zeggen dat het wel interactiever is, je mag zelf meer doen(mits je je aanmeld). Maar de grote publiekstrekkers, de voertuigen, miste ik. Ook het woud van ladder- en hoogwerkerarmen die je vanuit de verte normaliter al ziet;)

Het probleem is gewoon dat de Brandweervakdagen er heel kort achteraan zijn gepland. Ik weet niet welke gedachte daarachter zit, maar ik vind het ongelukkig gekozen. Voorheen was het ene jaar voor IVIC en het jaar daarop was voor de Brandweervakdagen. Dit jaar zitten ze ineens in hetzelfde jaar en ook nog eens heel dicht op elkaar. Nu zie je dat er zowel deelnemers als bezoekers zijn die een keus maken voor één van beide beurzen.

De Nederlandse hulpverleningsmarkt is eigenlijk maar een kleine vijver. Je ziet nu dat ze er met teveel hengels in zitten. En daar schiet niemand iets mee op, noch de leveranciers, noch de bezoekers.....
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Wellicht een fraai initiatief om die vakdagen ook samen te voegen...  ;)

IVIC bevat dit jaar ook bar weinig opkomst vanuit de bergingswereld, vond ik zelf ook erg jammer.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Hierbij enkele foto`s van mij van vrijdag :)

















OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Zaterdag geweest... Erg rustig, geen interesse van pers (al liep er wel een jongetje met een dure Canon-set)... Kwam dat door de tegenvallers in deelnemers? Ik vond de eindoefening wel gaaf! 8)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Tsja,

Ik vond het een leuke beurs, al denk ik wel dat er wat verbeteringen kunnen zijn:

- Het ene jaar bijvoorbeeld IVIC en het andere jaar de Ambulance en brandweervakdagen.
- Planning cq. tijdschema bekend maken wanneer waar welke demo word gegeven (dat miste ik).
- Meer voertuigen (verschillende opbouwers etc.)

Ik vind deze lokatie trouwens beter als in Rosmalen, heb me wél prima vermaakt én zeker volgend jaar weer!

Wel een pluim voor de organisatie! Zij hebben het toch weer voor elkaar gekregen om een internationaal aanbod bij elkaar te krijgen én het publiek (al dan niet hulpverlener) in en voor te lichten.  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Foto 8, de brandweermotor.  :)

Uit welk land komt deze? En waar wordt ie zoal voor ingezet? Autobrandjes in de file e.d.? Of heeft ie andere doelen?

Mooie foto's!  O0


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Foto 8, de brandweermotor.  :)

Uit welk land komt deze? En waar wordt ie zoal voor ingezet? Autobrandjes in de file e.d.? Of heeft ie andere doelen?

Mooie foto's!  O0

Ik heb deze motor ook zien rijden daar. Ik weet dat hij uit Denemarken komt. Dat heb ik gezien aan de kentekenplaat.
Over de inzet van de motor hoe of wat sorry, daar moet ik het antwoord schuldig in blijven.


Bart S

  • Gast
Ik zal mijn kritiek ook nog even toelichten. Inderdaad miste ik de grote opbouwers. Er was geen enkele ambulance-opbouwer! Het geheel leek meer op een brandweerfeestje. De politie had tenmisnte nog de IVIP. Dus zo multidisciplinair vond ik het niet. Ik heb één demo gezien (wat achteraf een vliegtuigbrand bleek te zijn) maar wat er nou aan de hand was en wat er gebeurde.... geen idee! Beetje uitleg had leuk geweest. Nu zag ik alleen een paar hard rijdende brandweerwagens, en een ambulance die aan kwam rijden.

De motor ben ik gisterenmiddag (zaterdag) live tegengekomen op de A4, tussen Den Haag en Leiden. Reed richting Leiden. Berijder had een felgele 'politieachtige' jas aan en een rode helm.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik heb deze motor ook zien rijden daar. Ik weet dat hij uit Denemarken komt. Dat heb ik gezien aan de kentekenplaat.
Over de inzet van de motor hoe of wat sorry, daar moet ik het antwoord schuldig in blijven.

Bedankt voor de info!

De motor ben ik gisterenmiddag (zaterdag) live tegengekomen op de A4, tussen Den Haag en Leiden. Reed richting Leiden. Berijder had een felgele 'politieachtige' jas aan en een rode helm.

Enig idee waar de motor voor ingezet wordt? Of heeft ie misschien meerdere functies?