IVIC 2009 (voormalige) vliegbasis Valkenburg (ZH) 13 t/m 16 mei 2009

Auteur Topic: IVIC 2009 (voormalige) vliegbasis Valkenburg (ZH) 13 t/m 16 mei 2009  (gelezen 26336 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Bedankt voor de info!

Enig idee waar de motor voor ingezet wordt? Of heeft ie misschien meerdere functies?

Ik heb nog even rondgezocht op internet en kwam dit tegen. Het geeft je misschien iets meer info

http://www.motoplus.nl/Frontend/news.php?page_id=3426


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
http://www.motoplus.nl/Frontend/news.php?page_id=3426

Super, ehbo  O0

Een citaat uit jouw link;

''De brandweermotor is volgens de makers de ideale oplossing als de brandweer een grote afstand naar een brand moet afleggen of voor een brandend voertuig op bijvoorbeeld een drukke snelweg. ''


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.burgemeesters.nl/node/2127

16/05 Rvarium. Meer dan een ervaring.

Gisteren was het Nederlands Genootschap van Burgemeesters te gast op het IVIC, de Internationale Vakbeurs Incident Management Crisisbeheersing & Rampenbestrijding. De beurs is inmiddels toch wel uitgegroeid tot dé internationale vakbeurs voor hulpverlenend Nederland. Ook vanuit een bestuurlijke achtergrond blijft het fascinerend om al dat brandweer- en politiematerieel te zien, inclusief een kogelvrije auto die van alle kanten was beschoten. Ook sprak ik met de chauffeur van een auto die wordt ingezet bij het vervoer van vluchtgevaarlijke criminelen. Dat zijn bijna net zulke computergestuurde 'machines' als de Touaregs waar de politie tegenwoordig in rondrijdt. Qua uiterlijk niet te overtreffen, tenzij de Alfa Romeo van de carabinieri meedingt (ik blijf een Alfa-fan).

Hoe dan ook, naast al deze pracht en praal was ook de Taakgroep Handicap en Lokale Samenleving aanwezig met het Rvarium. De eerlijkheid gebied met me te zeggen dat ik pas in tweede instantie doorhad waar de term aan refereerde. Maar uitgesproken als 'Er-varium' maakte het de beloften meer dan waard.

Het 'Rvarium®' is volgens de website van de Taakgroep een creatieve leeromgeving waar mensen kunnen ervaren welke risico’s en gevaren verminderd zelfredzame mensen kunnen lopen bij incidenten, rampen en calamiteiten. Dat klinkt abstract, maar eenmaal losgelaten in het doolhof dat Rvarium voor de bezoeker heeft klaargezet, is het een staaltje beleving van de eerste orde. Nog nooit eerder ben ik zo geconfronteerd met wat het daadwerkelijk betekent om in een rampsituatie niet- of minder-zelfredzaam te zijn.

Het Rvarium is er bij mij in elk geval in geslaagd om de term 'niet of minder-zelfredzamen' een dusdanige betekenis mee te geven dat het loskomt van de vaagheid waarmee het in beleidsnotities nog wel eens wordt omschreven. Ongetwijfeld staat de circustent van het 'Rvarium' bij een volgende bijeenkomst over crisisbeheersing wederom opgesteld. Een ieder die zijn vak serieus wil nemen beveel ik het van harte aan om het dan zelf aan den lijve te ervaren.

16 mei 2009
NGB/Wouter Jong


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Super, ehbo  O0

Een citaat uit jouw link;

''De brandweermotor is volgens de makers de ideale oplossing als de brandweer een grote afstand naar een brand moet afleggen of voor een brandend voertuig op bijvoorbeeld een drukke snelweg. ''




Graag gedaan  ;) ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik zal mijn kritiek ook nog even toelichten. Inderdaad miste ik de grote opbouwers. Er was geen enkele ambulance-opbouwer! Het geheel leek meer op een brandweerfeestje. De politie had tenmisnte nog de IVIP. Dus zo multidisciplinair vond ik het niet.

Dat is het (in)directe gevolg van de brandweervakdagen en de ambulancebeurs ... In combinatie met de (huidige) crisis kiezen bedrijven er voor om op 1 beurs te staan. Eigenlijk zie je het zelfde gebeuren als hier op het forum, alle takken splitsen zich op en er blijven 3 kleinere dingen over.... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Hierbij nog even wat foto's van de THW stand. Naast de presentatie van de THW aan het Nederlandse publiek werd er vooral ingestoken op samenwerking en uitwisseling tussen Brandweer en THW.


Een gezamenlijke eenheid van Brandweer Doetinchem en THW bergt een "slachtoffer". Het "slachtoffer" was even daarvoor door de reddingshonden van Reddingshonden Hulpdienst Holland (RHH) gelokaliseerd.


Een THW helper kijkt toe hoe een Doetinchemse brandweercollega de betonkettingzaag in een stuk gewapend beton zet.


Ook de plasmasnijder blijkt een indrukwekkend stuk gereedschap. Hij gaat zonder problemen door massief staal tot 4 cm dik!


Voor transport van mensen en materialen in bijvoorbeeld aardbevingsgebieden gebruikt de SEEBA deze Argo 8x8.


En soms moet je zelf ook wat leuke dingen doen op zo'n beurs ;). Zoals hier, waar ikzelf met de MAN 7T MIL GL van Ortsverband Moers over de voormalige start- en landingsbaan rij.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Heeft iemand misschien een foto van de nieuwe MB C-klasse?

Groeten.


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Heeft iemand misschien een foto van de nieuwe MB C-klasse?

Groeten.

Als je deze bedoelt ;)


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Super, ehbo  O0

Een citaat uit jouw link;

''De brandweermotor is volgens de makers de ideale oplossing als de brandweer een grote afstand naar een brand moet afleggen of voor een brandend voertuig op bijvoorbeeld een drukke snelweg. ''




Hier kun je de bewuste brandweermotor nog in een demonstratie in actie zien op foto's.

http://www.112bollenstreek.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=3538&Itemid=445


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
De nieuwe C-Klasse :)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!