Ik ben dit jaar op een vrijdag geweest in gezelschap van o.a. Heleen Lotus. Na dit bezoekje vraag ik me toch zeker af of ik over twee jaar nog wel van de partij ben. Het wordt ieder jaar een stuk minder. Of ben ik inmiddels verwend?
Om te beginnen de website van IVIC en IVVP. Tot op heden kun je nog geen plattegrond of beursspecial downloaden. Dit terwijl de beurs al lang is afgelopen. Dat vind ik toch wel een flop van een professionele organisatie. Niet iets om trots op te zijn. Het lijkt me toch dat je de doelgroep zo breed mogelijk wel informeren?
Het eerste gedeelte bestond uit de IVVP. Een beurs voor mensen van politie, justitie en beveiligingsbranche. Voor mij één van de interessantere delen van de gehele beurs. Althans, dat dacht ik. Een hoop stands met spullen die waarschijnlijk nooit in de praktijk zullen komen. Leuk om te zien, maar dat was het dan ook. Vanuit de IVVP waren er ook geen demonstraties. Terwijl ik me toch wel had voor kunnen stellen. Demo's zelfverdediging, politiebikers, bepaalde procedures, noem maar op. Maar helaas...
Hierna een stuk van de IVIC beurs. Voor mij persoonlijk niet erg interessant. Ontzettend weinig nieuwe voertuigen binnen en veel kleding. Nog maar te zwijgen over de belachelijk hoge prijzen voor wat broodjes.
De WC was wel gratis, dat dan als plus puntje. Buiten stonden redelijk at voertuigen maar ik miste de sfeer. Weinig interessante stands (persoonlijk) en veel voertuigen die bijna allemaal op slot stonden. Hier en daar werd een demonstratie gegeven maar het was veelal brandweer gerelateerd.
Tijdens de eindoefening miste ik het overzicht, of beter gezegd, de tribune die er bij voorgaande edities wel heeft gestaan. Wat mij betreft een gemiste kans.