Dit hele topic gaat eigenlijk over dat men elkaar niet wil leren kennen, men wil elkaar domweg gewoon niet aardig vinden.. En dat spreekt met dan via allerlei media uit..
Beide partijen gebruiken oneigenlijke argumenten, en werkelijk niemand vraagt door.. En de meest misbruikte argument in de discussie is wel kwaliteit van de dienstverlening.. Volgens welke norm dan..
En dat er geen enkele kwaliteitsnorm is voor welke vorm van waterredding-diensten dan ook. Je kan niet zeggen dat de KNRM een kwaliteitsnorm heeft, behalve die ze zichzelf opleggen.. Dus als het inhoudelijk moet zijn, laten we het dan hebben over de inhoud van de kwaliteit..
Reddingsbrigades volgen een andere opleidingsprogramma, dan de KNRM, is de KNRM dan beter dan de reddingsbrigades. De brandweer volgt nog een andere opleidingsprogramma, die door de staat is opgelegd, is de brandweerhulpverlening dan beter op het water..
Opleidingen en competenties van medewerkers zijn maar 1 deel van de kwaliteitsprogramma.
Er loop al een discussie over de kwaliteit van de (reddings)diensten op het water.. Echter als het inhoudelijk dienstverlening technisch word, dan haken vele partijen af, en zowel de KNRM en ook HOGE heeft nog niet eens een dienstenbeschrijving.. Maar als je dienstverleners wilt vergelijken, dan moet je het toch over de inhoud hebben..
Maar inplaats van een kwaliteitstraject in te gaan, blijft men liever met modder gooien, of zeer onhandige uitspraken doen..