KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Volgens mij mag je ook als niet brandweer zijnde blussen wat is het probleem, je mag niet met blauwe lampen en sirene rijden en de huisstijl van de brandweer voeren maar de rest mag volgens mij.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Die is er al: de bedrijfshulpverlening, zg BHV'rs.  Een van de fantastische inistatieven is de
"Sharing Live".
Helemaal mee eens 910001:

Ik kan mij voorstellen dat een brandweer niet zit te  wachten op autootjes die al of niet rood ten strijde trekken tegen brandjes. Toch zou ik, in een afgelegen plek waar de brandweer meer dan  een half uur op zich zou laten wachten er over nadenken iets op te zetten wat de bestrijding van een brand op zich zou kunnen nemen tot de echte brandweer arriveert. En ik zou ook iets gaan organiseren om mensen te waarschuwen en uit hun Huizen te krijgen.

Want het is de snelheid van de officiële waterhulpverlening die het nog steeds niet haalt bij de normen op het land.

Als er voor Amsterdam iets ernstigs gebeurd zou de (eerste) hulp -die op de door de weekse dag uit Huizen of uit Marken zal moeten komen-  meer dan een half uur op zich kunnen laten wachten. Doordat HOGE en het meestal veel snellere JSH ook uitrukken worden deze kritische tijden (in 50% van de gevallen) niet ongunstig beïnvloed.

Brandweer (duikers) op het grotere binnenwater krijgen duurt minimaal 40 minuten.

Men heeft in al hun wijsheid besloten dat de veiligheidsegio wiens grondgebied het incident plaats vindt de eigenaar er van is. Amsterdam-amstelland, krijgsheer over een flink deel van het IJ, nog Muiden -eigenaar van het andere stuk IJmeer- heeft het nut ingezien van een reddingsboot en is zo afhankelijk van Huizen en Marken, in het weekend en 's avonds aangevuld met de reddingsboten van Naarden. Lelystad heeft ook geen reddingsboot. Dus in sommige gebieden is de dichtsbijzijnde officiele hulp 30 km varen van je verwijderd.

Protesteren vanuit die positie tegen iemand die in 50% van alle hulpverleningen eerder is dan de van overheidswege aangewezen organisaties is bedenkelijk, want het nut van je organisatie (HOGE en JSH in samenwerking en in één adem genoemd) staat dan niet ter discussie na zo'n score lijkt mij.
 
Henk


rixten

  • Gast
Persoonlijk vind ik dat dit topic in zijn geheel niet meer gaat over de Randmeren.
Duidelijk is nu wel dat Henk gewoon de gehele organisatie (KNRM genoemd) op de korrel neemt en niet zoals dit topic heet "de Randmeren". Vergeet niet dat dit ook allemaal vrijwilligers zijn, die keihard leren voor hun hetzelfde doel als waar ook jij je mee bezig houdt.
Nu wordt er een situatie geschetst alsof de KNRM onproffesioneel zou zijn, als organisatie en zijn vrijwilligers, volkomen onterecht.

Vergeet niet dat er in Nederland een heleboel gebieden zijn, die NIET door een berger gedekt worden.

Dat er bij jullie een andere situatie is onstaan (of misschien al was), het zij zo. Maar ga dan niet doen overkomen alsof men maar een onproffesionele club is die maar wat doet.

IK PLEIT ZO LANGZAMERHAND VOOR EEN SLOTJE OP DIT TOPIC.....!!!!!!!!!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Persoonlijk vind ik dat dit topic in zijn geheel niet meer gaat over de Randmeren.
Duidelijk is nu wel dat Henk gewoon de gehele organisatie (KNRM genoemd) op de korrel neemt en niet zoals dit topic heet "de Randmeren". Vergeet niet dat dit ook allemaal vrijwilligers zijn, die keihard leren voor hun hetzelfde doel als waar ook jij je mee bezig houdt.
Nu wordt er een situatie geschetst alsof de KNRM onproffesioneel zou zijn, als organisatie en zijn vrijwilligers, volkomen onterecht.

Vergeet niet dat er in Nederland een heleboel gebieden zijn, die NIET door een berger gedekt worden.

Dat er bij jullie een andere situatie is onstaan (of misschien al was), het zij zo. Maar ga dan niet doen overkomen alsof men maar een onproffesionele club is die maar wat doet.

IK PLEIT ZO LANGZAMERHAND VOOR EEN SLOTJE OP DIT TOPIC.....!!!!!!!!!

Oei...

Neem even de moeite om het topic door te lezen, er zijn wat misverstanden.
Ik neem het even met je door:

Naruurlijk is de KNRM aan de Randmeren niet op zich zelf staand en behoren ze bij een Landelijke organisatie.  Sorry dat ik bij jou de indruk heb doen onstaan dat ik daar anders over dacht.

Het zijn niet allemaal vrijwilligers, hooguit overwegend, ook dat is een misverstand. Er zijn 50 mensen bij de KNRM in vaste dienst.

En nee, ik heb niet als doel de hulp aan boten met motorpech, dus dat over "kei hard werken aan het zelfde doel" heb je ook al weer mis.

Ik zeg niet dat de KNRM onprofessioneel is, de KNRM zegt dat over de berger en over HOGE. Herhaaldelijk in de krant en op de radio. Dat mag van iedereen natuurlijk, wij zijn geen hardwerkende vrijwilligers, dat zijn alleen die helden bij de KNRM.
De KNRM zegt dat zij wel professioneel zijn en de berger is dat niet. En dat gaat over bergen. Waarom dan niet omgedoopt tot Koninklijke Nederlandse BergingsMaatschappij, de KNBM, die naam dekt de lading veel beter.
95 % bestaat immers uit bergen en slepen.

Dat is de kern waar het om draait. De KNRM doet uitstekend werk, maar schiet door op gebied van hulpverlening, zowel als in het aanbod (tegen de schipper van de al gelichte Mon Ami: "oh, dat hadden wij ook wel willen doen, was u goedkoper uitgeweest". als in het streven naar een monopolie op het gebied van redden. "je bent bij ons, of tegen ons."

En heb je je wel eens afgevraagd waarom er gebieden zijn waar de KNRM het monopolie heeft?

Pas nog op het Markermeer een melding van een schip in de brand: rook uit de machine kamer. Stuk of vijf mensen aan dek. Berger vlakbij. Nee, we wachten wel op de KNRM. Zo bang gemaakt door de hoge bedragen die de berger zou vragen dat ze bij voorbaat aangeven liever nog even aan boord blijven tot de KNRM komt.. Leg dat maar eens uit in het kader van de veiligheid.
Terwijl het redden van mensen nooit geld mag kosten, dat ben je verplicht en dat doe je gewoon, gratis natuurlijk want zo hoort het. Door iedereen te vertellen dat jij zo professioneel bent en anderen niet, kun je onbedoeld gevaarlijke situaties in de hand werken, als men dan de helpende hand van anderen op aanraden van de KNRM afslaat.

En tenslotte mag je natuurlijk pleiten voor een slotje. Maar lees ook even door waar je een slotje op wil...

Henk

Citaat
 
   > Wie wij zijn > Werken bij de knrm  
 
 
  
 
 
 
 
Werken in de beroepsorganisatie?

  
De KNRM heeft 50 mensen in vaste dienst. Tien daarvan zijn schipper op de grootste reddingboten van de vloot. Veertig zijn werkzaam in ondersteunende functies vanuit IJmuiden. Daarvan zijn twintig medewerkers technisch en operationeel geschoold. De overige medewerkers zijn werkzaam in administratieve, communicatieve en fondsenwervende functies.
Wanneer zich vacatures voordoen worden deze in de rechterkolom bij vacatures geplaatst.

Beroepsredder worden?
De KNRM heeft tien redders in vaste dienst. Deze beroepsredders vormen de nautische kern van medewerkers en zijn werkzaam op de grootste reddingboten in de vloot. Vacatures worden in sommige gevallen intern gevuld, wanneer vanuit de vrijwilligers gekwalificeerde kandidaten beschikbaar zijn. Overige vacatures worden in de rechterkolom bij vacatures bekend gemaakt.

  

Bron KNRM.nl


rixten

  • Gast
Nu ook weer direct in de aanval..... KNRM dit KNRM dat Hoge sus Hoge zo.....
Snap niet dat jij hier nog lol in hebt. Dit is gewoon een manier van jou om de KNRM maar in de zeik te zetten.
Zou zo zeggen koop een rode bus (zonder zwaailampen) dan kan je met die organisatie gaan zitten bakkeleien.

Valt me op dat het zo langzamerhand steeds dezelfde paar mensen zijn die hier komen.
Denk dat er verder niet veel belangstelling meer is, de lol gaat er hier zo gauw af.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Jammer dat je het toch nog als een aanval blijft zien, ondanks mijn uitgebreide, beargumenteerde uitleg.
Als je je bij alles wat ik naar voren breng aangevallen voelt, ik kan dat gevoel niet bij je weg nemen. Dat is iets van jou, niet van mij.

Maar het seizoen komt er weer aan en er zal vast veel boeiends plaatsvinden.  O0

Henk


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
ja henk dus weer veel gemauw en gemekker. naar beide kanten op leuk hoor denk dat ik dit topicje niet meer ga lezen gezellig op naar het volgende.

gr van een BHVer, EHBO + reanimatie, schipper/chaffeur van de CRB, sponsor, sosiaal werker, begeleider, directeur, eigenaar, maar vooral een optimist. die het leuk vind om af en toe hier is wat te lezen en te schrijven.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Blijf dat vooral doen... Als je nog tijd overhoud... 8)

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Jammer dat je het toch nog als een aanval blijft zien, ondanks mijn uitgebreide, beargumenteerde uitleg.

Beste Henk,

Soms zeg je echt zinnige dingen, en als je door wat onhandige formuleringen heen kijkt, kan ik je in veel punten ook wel beetje gelijk geven.. Echter de wijze waar in je het brengt, en ongedocumenteerdheid van voorbeelden die je noemt, maken je verhaal boterzacht.. en juist zwakker dan sterker..
En van uitgebreide argumentatie is nauwelijks sprake.

Door je suggestieve formuleringen in plaats van behoedzame formuleringen, haal je continue je eigen verhaal onder uit.. en dwing je mensen in de verdediging, in plaats dat ze willen luisteren naar je inhoudelijke vaak ook zinvolle argumenten..  Echter als niemand meer naar je wil luisteren, dan houd het op, en dan ben een Don Quichote vechten tegen windmolens of een eenzame roepende in woestijn..

Succes er mee..


rixten

  • Gast
Jammer dat je het toch nog als een aanval blijft zien, ondanks mijn uitgebreide, beargumenteerde uitleg.
Als je je bij alles wat ik naar voren breng aangevallen voelt, ik kan dat gevoel niet bij je weg nemen. Dat is iets van jou, niet van mij.

Maar het seizoen komt er weer aan en er zal vast veel boeiends plaatsvinden.  O0

Henk




Het zal wel de manier van schrijven zijn, zoals Rescue hier aangeeft.
Jammer vind ik wel dat je nu al weer de trent hebt gezet voor het aankomende seizoen. (regeltje rood)
Voel mij i.i.g. niet gemotiveerd meer om hier nog tekijken/schrijven. Denk dat dit toch voor meer leden geldt....!!!!