KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95194 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Henk als ik het forum teruglees heb je toch contacten gehad met Dhr. Borremans van de KNRM, is dat op niets uitgelopen ?

Ik vind dat de situatie bij Huizen een pracht voorbeeld is hoe hulpverlening betaald en vrijwillig geregeld is, als iemand zijn Marifoon gebruikt en op kanaal 16 om hulp vraagt is er altijd voldoende respons, menig regio is daar jloers op.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Nee, jammer genoeg werd mijn poging eens op een ontspannen manier te buurten bij Station Huizen door hem in de kiem gesmoord. Toen hij op een gegeven moment binnen kwam en mij daar zag zitten met "zijn jongens" stevende hij meteen op mij af: "wat doe jij hier, als Passant"? Want dat is de maximale haalbare status voor HOGE in de ogen van de KNRM en reddingsbrigades hier in de buurt. Dat is ook het gesprek waarin hij de brief (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25273.msg599347.html#msg599347) aan het begin van dit onderwerp getoond naar de prullenbak verwees.

Dat is heb ik begrepen ook de reden van de weigering met ons om tafel te gaan, onze status is niet toereikend.

Letterlijk: "als jij morgen tegen een boom rijdt is er morgen geen HOGE meer en hebben we te maken met een klub die ineens niet meer bestaat". Het heeft geen zin om daar afspraken mee te maken.  :-\

Nu lijkt het zo dat ik de meest aktieve kracht achter HOGE ben, maar er zijn mensen als Matthijs, Wilko en Enne die liever op de achtergrond blijven, maar bestuurlijk en uitvoerend zeer aktief zijn. Als er ooit bestuurlijk gepraat gaat worden kunnen die mooi naar voren geschoven worden, daar zit dan geen oud zeer bij, dat maakt de zaak gemakkelijker...

En Peter heeft ook wel een beetje gelijk, ik communiceer erg direkt.

HOGE redt het prima met mij tegen een boom.  ;)

En inderdaad, in praktische zin is het Gooimeer een van de veiligste wateren van Nederland.

Henk


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Henk is het niet zo dat je vroeger lid was van RB Blaricum en dat jij daar op niet zoon fijne manier ben weg gegaan?
Dit is misschien wel de reden dat het nog steeds niet echt lekker loopt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Henk is het niet zo dat je vroeger lid was van RB Blaricum en dat jij daar op niet zoon fijne manier ben weg gegaan?
Dit is misschien wel de reden dat het nog steeds niet echt lekker loopt.


Ja, zou zo maar kunnen, oud zeer door overlevering en niet bij ons.  De meeste kopstukken uit die tijd hebben het veld geruimd.

Ook bij Hoge.   ;)

Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Ik denk dat het niks met RB Blaricum te maken heeft deze jongens timmeren aardig aan de weg en hebben doordat Huizen het niet zelfstandig afkan zich goed geprofileerd.


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Volgens mij speelde dit al tussen het HOGE en de reddingsbrigades toen de KNRM nog niks met Reddingsbrigade huizen te maken had.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
In het begin ja, maar de jaren voor de komst van de KNRM was er vrede. Ook nu kunnen het nu prima vinden met Reddingsbrigade Blaricum. Inderdaad een voorbeeld Redingsbrigade. En qua slepen en bergen is er op hun gebied nauwelijks iets te doen, dus met de berger maken ze ook geen ruzie.

En ze weten hoe ik daar over denk, maar dat is voor hen geen reden om ons in de krant naar beneden te halen.

Het ergste wat ze over ons gezegd hebben is dat de situatie verwarrend is. Nu, daar ben ik het helemaal mee eens. Bergers die moeten redden omdat de redders te druk zijn met bergen, heel verwarrend allemaal.

Henk


rixten

  • Gast
Ik denk dat je voor jezelf moet spreken en je niet moet profileren als te spreken namens 'alle' forumleden / KNRM / RB / enz... Of je moet de voorzitter / directeur van de RB / KNRM zijn...  ::) Maar in iedergeval spreek je niet namens mij...

Er staat toch ook.... "IK DENK", ik spreek niet namens iedereen, het was een opsomming van, om een v.b. te stellen.
Helaas weet ik dat er genoeg zijn die zich ergeren aan Henk z'n uitingen hier op dit forum, BEHALVE PALMPIE.

Zo ;) beter.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Er staat toch ook.... "IK DENK", ik spreek niet namens iedereen, het was een opsomming van, om een v.b. te stellen.
Helaas weet ik dat er genoeg zijn die zich ergeren aan Henk z'n uitingen hier op dit forum, BEHALVE PALMPIE.

Zo ;) beter.....


(...)

Ik denk, Henk, dat je teveel van je frustraties en ergenissen die voortkomen uit deze situaties, hier NIET moet gaan bespreken. Dit wekt ergenissen end. op bij jezelf, KNRM, RB, forum-leden e.a., resultaat: geen of moeilijk overleg over de ontstane situaties. Je werkt het zelf in de hand.........
(...)

Duidelijk twee zinnen waarbij je in de eerste zin vanuit jezelf schrijft en de tweede namens 'iedereen'.

Verdere, offtopic, discussie kan per PM plaatsvinden als je daar behoefte aan hebt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Er staat toch ook.... "IK DENK", ik spreek niet namens iedereen, het was een opsomming van, om een v.b. te stellen.
Helaas weet ik dat er genoeg zijn die zich ergeren aan Henk z'n uitingen hier op dit forum, BEHALVE PALMPIE.

Zo ;) beter.....


Nee, niet beter. Kun je ook inhoudelijk discusieren? Je noemt bijvoorbeeld boten met motorpech en noodoproepen in en adem. Maak jij echt helemaal geen onderscheid?

Ok, las nl. op je website dat HOGE alleen voor MEDISCHE noodhulp in aamerking komt. ( Berging geschied door KNRM en JSH) En je gaf zelf al wel eens aan dat je niet voor deze vorm van noodhulp ging varen.  Daarom vroeg ik me dat af. Maar i.d.d als je zoveel water over je spiegel krijgt is het geen overbodig luxe.

HOGE maakt zelf wel onderscheid tussen noodhulp en pechhulp. Er is een belangrijk verschil. Tot het geven van noodhulp ben je verplicht. Pechhulp daar mag je geld voor vragen en dat hoef je niet te verlenen, je mag gewoon een lange neus trekken en door varen.
Er zijn reddingsbrigades die gewoon een rekening (naar de verzekering) sturen voor pechhulp.

Als je ons beschuldigt van het niet geven van noodhulp, beschuldig je ons van een misdrijf. Je ziet maar weer, er zat op de schuit waar je het over hebt weldegelijk iemand in dikke mist aan boord dus is was iemand potentieel in gevaar.

Het mooie is dat de kustwacht coördineerd en ons niet ziet als "maar een passant". Daarom nemen wij ook kontakt op met hen voor we er uit gaan en vragen of dat nodig is. En naar het antwoord daar op voegen wij ons.
Het zou zo kunnen zijn dat wij door de kustwacht naar een vastgelopen boot worden gedirigeerd. Daar gaan we gewoon heen. Alleen we trekken hem niet los als er geen gevaar dreigt. Maar bij wapper 7 en de dijk vlakbij krjgt ie wel een lijntje, want dan is ie in nood.

Maar, hoe denk jij er over, Rixten, dan zijn we weer on-topic...

Henk