KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95183 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

rixten

  • Gast
xxx


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Het zal wel de manier van schrijven zijn, zoals Rescue hier aangeeft.
Jammer vind ik wel dat je nu al weer de trent hebt gezet voor het aankomende seizoen. (regeltje rood)
Voel mij i.i.g. niet gemotiveerd meer om hier nog tekijken/schrijven. Denk dat dit toch voor meer leden geldt....!!!!

Ik dacht eigenlijk dat je al lang weg was.

Volgens mij is de enige reden dat jij (en een paar anderen) hier schrijft, HOGE. Over (tegen eigenlijk) iets anders heb je het nog niet gehad, ik heb je daar althans nog niet op kunnen betrappen...

ALS, en ik zeg ALS je zegt dat wij geen noodhulp bieden beschuldig je ons van een misdrijf, omdat iemand die in nood is geen hulp te verlenen een misdrijf is.

En dat opper je hier:

Ok, las nl. op je website dat HOGE alleen voor MEDISCHE noodhulp in aamerking komt. ( Berging geschied door KNRM en JSH) En je gaf zelf al wel eens aan dat je niet voor deze vorm van noodhulp ging varen.  Daarom vroeg ik me dat af. Maar i.d.d als je zoveel water over je spiegel krijgt is het geen overbodig luxe.

Dat wij alleen medische noodhulp geven en dus geen andere noodhulp, Je zegt dat echt. Daarom mijn vraag wat noem je noodhulp, wat valt daar dan allemaal onder. Maar daar ga je weer niet op in. Ik denk dat je de mijnheer met een lege accu in de Block van Kuffeler bedoelt, dat is een geval van nood waar we echt niet heen gaan.   ;)
Je conclusie die je daaruit trekt dat AL het andere in rook op gaat is wat voorbarig. Het raakt juist de kern van mijn betoog en onderstreept dit, je kunt niet alles onder noodhulp laten vallen.

En als steeds de vergelijking met de brandweer gemaakt moet worden, juist die besteedt steeds meer uit en laat zich niet overal meer voor inschakelen: een kat in de boom, buitensluiting, vroeger heel gewoon voor de brandweer, maar nu niet meer. Als ik buiten gesloten ben zijn er speciale mensen die op komen draven om mijn deur open te maken, daar hoeft geen hele TAS meer voor uit. Teeuwissen Rioolreiniging is ook heel goed in wegdek schoonspuiten (reinigen, wat eigenlijk iets anders is). Soab kan niet eens meer gereinigd worden door de brandweer. Nu nog alleen de KNRM het licht laten zien.

En vaak heeft een vakman toegevoegde waarde, stel dat er olie vrijkomt, welke reddingsbrigade kan dan tweehonderd meter oliekering neer leggen, zoals hier bij de Mon Ami achter de hand gehouden...

Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Henk schreef:

"HOGE maakt zelf wel onderscheid tussen noodhulp en pechhulp"

"Het mooie is dat de kustwacht coördineerd en ons niet ziet als "maar een passant". Daarom nemen wij ook kontakt op met hen voor we er uit gaan en vragen of dat nodig is. En naar het antwoord daar op voegen wij ons"

Mischien zit hier het probleem (voor Henk althans) wel:

De KNRM wordt gealarmeerd door het Kustwachtwachtcentrum in Den Helder.
De KNRM heeft op dat moment dus geen andere keus dan te gaan varen want ze zijn in zekere zin 'in dienst van de kustwacht'. Ze hoeven dus niet te vragen of het nodig is om uit te varen want daarom zijn ze juist op gepiept.
Voor de KNRM is er dus minder vrijblijvendheid dan voor Hoge die ZELF beslist of hij uitvaart of niet.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Niemand bij zijn volle verstand vraagt de knrm thuis te blijven. Ook ik niet. De vraag is of ze -eenmaal ter plaatse- hun best moeten doen om de sleep over te nemen van een berger. Ik denk zelf dat een "oogje in het zeil" volstaat.

Henk


Frank

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • R E S C U E
Hi allen,

Al geruime tijd ben ik niet meer actief op dit forum, maar het lijkt mij beter deze discussie te stoppen. Hier wordt alleen door alle partijen met modder gegooid en deze discussies dragen niet bij aan een professionele waterhulpverlening. Voer deze discussies voortaan dus face-2-face (nee, niet in het bijzijn van de watersporters ;)) en niet op een openbaar forum.

Uiteindelijk wordt er niemand beter van om elkaar openbaar aan te vallen.

Frank
***** Zorgen moet je doen, niet maken *****


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Frank ik ben het absoluut niet met jou eens, het is hoe je leest. Ik denk dat ik en velen met mij helderheid krijgen in de manier waarop er rondom Huizen op het water hulp geboden wordt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Hi allen,

Al geruime tijd ben ik niet meer actief op dit forum, maar het lijkt mij beter deze discussie te stoppen. Hier wordt alleen door alle partijen met modder gegooid en deze discussies dragen niet bij aan een professionele waterhulpverlening. Voer deze discussies voortaan dus face-2-face (nee, niet in het bijzijn van de watersporters ;)) en niet op een openbaar forum.

Uiteindelijk wordt er niemand beter van om elkaar openbaar aan te vallen.

Frank

Ik ben benieuwd waar ik met modder gooi Frank... Ik ben het niet eens met eens met een werkwijze, dat is geen modder gooien.

Face to face zou een goed idee zijn, ware het niet dat dit een mission impossible is. Ik begrijp best dat de werkwijze van KNRM en reddingsbrigades op het gebied van pech hulp niet te veel in het licht moeten komen te staan.

Als Oma weet dat haar nalatenschap het mogelijk moet maken dat er ANWB diensten voor niet worden verricht door haar begunstigde, zou ze zich wel eens kunnen bedenken...

Het belang van HOGE in deze is nihil. Ik zou dit ook onder zo'n handig pseudoniem op kunnen schrijven, dan kan je pas lekker te keer gaan.  ;D  ;D Maar dat doe ik niet.

Als je even kan regelen dat we samen om de tafel gaan met z'n allen en even kijken of we  werkafspraken kiunnen maken waar iedereen zich in kan vinden houd ik mij warm aanbevolen.  8)

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Ook in de stukjes radio verkeer is goed te horen dat de messen geslepen worden. Alhoewel KNRM Huizen meestal OSC is (heeft dus de leiding) roept de Seeker haar meestal tevergeefs op. Aan het einde van een aktie "ja ga maar naar huis, alles is onder controle" lukt nog wel. Als we langszij komen zien we tegenwoordig alleen nog maar de ruggen, dus ook dat heeft geen zin.

Wel jammer dat wij zo steeds onafhankelijker van elkaar hulpverlening zijn gaan bedrijven.


Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Rare situatie, je ziet dat Huizen altijd laat uitvaart maar dan niet contact legt met de mensen die er zijn of er bijna zijn. Ze geven waarschijnlijk wel 24 garantie en dat  moet je bij anderen maar afwachten.


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
112meldingen
11:57:58 08-05-09Pr 1 GOOIMEER NAARDEN Dienstverlening/reddingsbrigade/Overleg centralist
0703025Reddingsbrigade Centralisten Gooi en Vechtstreek



Zo hou je het ook geheim waar je naar toe gaat