KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95179 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Belachelijk !Het maak niet uit wie er hulp bied als deze maar zo snel mogelijk komt.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Nou ik zie niks verkeerts aan die melding hoor ;)

De bemanning weet zo genoeg toch.. we hebben een prio 1 inzet, en de rest hoor je wel op de post.

En het probleem met de verschillende hulpdiensten aldaar... zou ik eerst maar is structureel gaan oplossen en goede afspraken maken, zodat iedereen weet wat ze aan elkaar hebben.

Nou ben ik benieuwd worden deze 'vanaf het RAC' inzetten ook nog op de marifoon gemeld worden of alles over c2000?

Groeten, Joost


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Als alles daarna over c2000 gaat hebben wij geen probleem, we zitten dan meteen al op het water en horen de bijzonderheden van de kustwacht via 16 of telefonisch, zoals ook naar aanleiding van de alarmering voor "overleg" vanmiddag. Dat was hoogst waarschijnlijk naar aanleiding van het weer alarm. Op een melding "gaarne kontakt met het RAC" varen we trouwens al uit. Het is te vaak voorgekomen dat er iets ernstigs aan de hand bleek te zijn dat "onder de pet" gehouden werd. Zoals vanmiddag: geen alarm, wel een catamaran op de dijk waar de Gooijer naar toe gaat. Telefonisch heeft de KNRM de bemanning geregeld na een melding van een botter die langskwam bij het station Huizen.. Behoorlijk paranoia, want wij waren op het Wolderwijd om Kitesurfers bijelkaar te rapen die verrast waren door een plotseling opkomende wapper 9.

Ik hoop dat de brandweer onze suction set morgen meegeeft aan de jongens van Elburg. Komen naar Huizen voor het 40 jarige bestaan van de de reddingsbrigade Huizen  O0. Een brigade die alleen nu helaas alleen nog maar op papier bestaat.

Op de goed bezochte site van de KNRM werd vroeger nog wel genoemd wie er nog meer aan een aktie mee deed. Nu moet je gelieerd zijn om vermeld te worden. In het stukje over de zoekaktie naar de Kitesurfers wordt alleen nog maar melding gemaakt van de eigen boten en de brandweer. Ik lees niets over de bravo drie van reddingsbrigade Harderwijk en de Blizzard van Jachtservice Huizen die daar ook mee hielpen. Dat ligt niet aan station Elburg, maar is een politiek spel wat op hoger niveau gespeeld wordt over het aantonen van onmisbaarheid: "praat slechts met ons, wij zijn de enige die deze klus kunnen klaren, niemand anders is daar".

Henk


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Citaat
Voor de liefhebbers nogmaals het OPPLAN SAR:

http://www.waterrand.nl/typo3conf/ext/naw_securedl/secure.php?u=0&file=uploads/media/OPPLAN_SAR_02.pdf&t=1211057695&hash=7e43bf70c84cb2d51482b9dc83b144c5

versie 7 heb ik nog niet kunnen vinden op internet.

Als je verwijst naar een boekwerk, verwijs dan naar het goede boekwerk en niet naar een verouderd exemplaar!
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Als je verwijst naar een boekwerk, verwijs dan naar het goede boekwerk en niet naar een verouderd exemplaar!



Ron, doe ons dan een lol en verwijs even naar het niet verouderde exemplaar? Misschien kun je anders jouw exemplaar even kopiëren en op internet zetten.   O0
Als het aan de KUWA lag, bleef het een geheim intern stuk: ik heb het slechts op slinkse wijze verkregen vvia iemand bij  Rijkswaterstaat, die vond dat dat je slechts aan protocollen gehouden kon worden als je van de inhoud kennis genomen had. Waterrand denkt daar heel anders over gelukkig en maakt het openbaar.

Dorus zegt toch ook: "versie 7 heb ik nog niet kunnen vinden op internet".

Hij heeft 'm trouwens van de site van Waterrand, so who's to blame?

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Als je verwijst naar een boekwerk, verwijs dan naar het goede boekwerk en niet naar een verouderd exemplaar!



Ga je gang, leef je uit!

Liever een boterham van gisteren, dan helemaal geen. Zolang je erbij vertelt dat het niet de meest recente is, maar je niets beters kon vinden is er naar mijn idee niets mis mee. Ik zou zeggen: wend je tot waterrand en niet tot Dorus met je klacht.

Henk


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Mogelijk dat je niet in de distributielijst zit vanwege het feit dat je geen deelnemer bent!
Alle betrokken partijen die hem benodigd hebben, krijgen ook een exemplaar.

Ron
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Mogelijk dat je niet in de distributielijst zit vanwege het feit dat je geen deelnemer bent!
Alle betrokken partijen die hem benodigd hebben, krijgen ook een exemplaar.

Ron

Henk mag toch wel een kopietje van je krijgen?  ;) :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
ik ben geen deelnemer volgens de kuwa, maar er wordt wel als het zo uitkomt door haar verwezen naar de inhoud.

Als je wilt dat iedereen zich er aan houdt zal je zo'n stuk toegankelijk moeten maken, want de inzet van de "deelnemende partijen" is slechts beperkt. Ik zie de voordelen van geheimhouding van zo'n belangrijk document niet zo, en waterrand gelukkig dus ook niet.

Henk


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
DB zegt:

Leve de WOB.

Als links extremisten gekuisde uittreksels uit de nederlandse vuurwapenregisters kunnen laten halen, dan zie ik niet in waarom dit onder de pet hoeft te blijven.

Mijn o2.