"Daarom kunnen we niet goed met die andere organisaties samenwerken. Dat hoeft ook niet, want wij garanderen met de brigades de volledige dekking van de Randmeren, 24 uur per dag."
Dit is echt de grootste kolder die er is..
Als Henk z'n huiswerk heeft gedaan.. (kwaliteitsplan, comptententie beheer vrijwilligers, incidentmanagement plan, klachtenregeling, etc..) mag er geen bezwaar zijn voor andere organisaties om met HOGE samen te werken.. En bij heel veel incidenten komen ze elkaar tegen, dus is het wijsheid, om gezamenlijk met respect voor elkaars competenties samen te werken.. Zeker als ik lees dat HOGE en JSH wel 50% van de incidenten zelfstandig oplost..
Het lijkt mij meer puur onwil, en ook dat kan ik ook begrijpen. H.O.G.E. staat nu een maal niet bekend om hun tact en wijsheid, echter inhoudelijk heeft H.O.G.E, in ieder geval een punt...
Het is zelfs zo dat Inspecties de samenwerking kunnen afdwingen.. Gesteld dat HOGE aan de normen van inspecties voldoet.., Maar voor dat een Inspectie daar tijd aan besteed, moet het een keer goed mis gaan, en moet er een klachten onderzoek plaats vinden door een inspectie..
Alle hulpverleners op het water, hebben elkaar nodig.. En echte hulpverleners reailiseren zich dondersgoed, dat ook zij persoonlijk in de moeilijkheden kunnen komen, en dat vind je het erg prettig als jij in het water ligt te spetteren met je bootje op de kop.. Dat er iemand komt om je uit het water te vissen en dan boeit het niet wie dat is.. Maar je hebt een goede kans dat H.O.G.E. of JSH met hun bootje is.. Hou elkaar een beetje te vriend. En naar elkaar wijzen is zo dom..