Nee, er is alleen niets spannends. En een vette draaggolf van uren lang op 16 die alle opname daar zinloos maakt. Ohja, en ook het radioverkeer van 16 in heel Zuid Nederland platlegde.
Zo werd helaas niet opgenomen dat RB Almere niets meldde op de marifoon nadat ze zich ontfermd hadden over een sloepje met een touw in de schroef bij het eiland "'t Hoofd", zodat ik op verzoek van de kustwacht daar voor Jan met de korte achternaam van het Gooimeer bij Almere Haven naar IJmeer voer om daar de Adribertus Werkman aan te treffen die stiekem het touw al aan het verwijderen was zonder de moeite te nemen dat te even te melden. Toch
luisteren ze wel met hun marifoon, want hoe kwamen ze anders aan deze melding: van de Blizzartd dus die het sloepje tegenkwam op weg naar "De Golfstroom" en dat aan de kustwacht meldde over de marifoon. Dan hebben ze ook gehoord dat de kustwacht mij daar heen stuurde.
Wat heb ik een hekel aan amateurs, en wat heb ik bewondering voor Menno van Jachtservice Huizen/waterhulpdienst.nl cq Botenwacht en wat diens meer zij dat die het spel ondanks dit geknoei correct blijft spelen en alles blijft melden zoals het hoort.
Zelfs Ron moet nu door krijgen dat het niet de vrijgevochten bende is die de beol aan het verstieren is.
Je zou inderdaad verwachten dat Menno er een puinbak van zou maken en de KNRM/reddingsbrigade correct zouden blijven en niet andersom. Misschien zit er een plan achter: de Kustwacht het werken onmogelijk maken (hoe kun je nou coördineren als alle boten precies doen waar ze zelf zin in hebben en niets meer melden, zodat het RAC belangrijkste speler wordt of zo, ik denk maar even hardop..
En wat houd ik er van als dingen goed gaan: omdat de Blizzard al ter plaatse was bij "de Golfstroom" tegen het eiland 't Hoofd met motorpech werd het alarm voor de Gooijer van KNRM Huizen ingetrokken en mochten ze terug naar Huis van de Kustwacht. Dat ze dat niet deden en toch even gingen kijken hoe Menno een zekering verving zodat de boot op eigen kracht verder kon is een detail.
Is dat "hommeles"?
Nee, business as usual ...
@Don: De schipper van de Golfstroom gaf een vrijwillige bijdrage van 20 euro, waarmee hij in een klap alle die dag vervaren rode diesel vergoedde
Ik was graag nog even langs een forumlid langs gegaan bij de Schelp, maar ik moest even "een Vader zoon moment" redden, waar het even te vervaarlijk voor ging waaien en toen ik aankwam was ie al weg
. Hoort een BM - ook al is ie van plastic- eigenlijk wel op de Randmeren thuis met wappertje 5?
Henk