KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95148 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
oke tnks


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Wat ben jij vroeg wakker......


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Henk wat is het stil op het water is er niets te melden of heb jij net als Dhr.Borremans een spreekverbod ??


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Henk wat is het stil op het water is er niets te melden of heb jij net als Dhr.Borremans een spreekverbod ??

Hommeles?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Nee, er is alleen niets spannends. En een vette draaggolf van uren lang op 16 die alle opname daar zinloos maakt. Ohja, en ook het radioverkeer van 16 in heel Zuid Nederland platlegde.

Zo werd helaas niet opgenomen dat RB Almere niets meldde op de marifoon nadat ze zich ontfermd hadden over een sloepje met een touw in de schroef bij het eiland "'t Hoofd", zodat ik op verzoek van de kustwacht daar voor Jan met de korte achternaam van het Gooimeer bij Almere Haven naar IJmeer voer om daar de Adribertus Werkman aan te treffen die stiekem het touw al aan het verwijderen was zonder de moeite te nemen dat te even te melden. Toch luisteren ze wel met hun marifoon, want hoe kwamen ze anders aan deze melding: van de Blizzartd dus die het sloepje tegenkwam op weg naar "De Golfstroom" en dat aan de kustwacht meldde over de marifoon. Dan hebben ze ook gehoord dat de kustwacht mij daar heen stuurde.
Wat heb ik een hekel aan amateurs, en wat heb ik bewondering voor Menno van Jachtservice Huizen/waterhulpdienst.nl cq Botenwacht en wat diens meer zij dat die het spel ondanks dit geknoei correct blijft spelen en alles blijft melden zoals het hoort.
Zelfs Ron moet nu door krijgen dat het niet de vrijgevochten bende is die de beol aan het verstieren is.
 
Je zou inderdaad verwachten dat Menno er een puinbak van zou maken en de KNRM/reddingsbrigade correct zouden blijven en niet andersom. Misschien zit er een plan achter: de Kustwacht het werken onmogelijk maken (hoe kun je nou coördineren als alle boten precies doen waar ze zelf zin in hebben en niets meer melden, zodat het RAC belangrijkste speler wordt of zo, ik denk maar even hardop..  
En wat houd ik er van als dingen goed gaan: omdat de Blizzard al ter plaatse was bij "de Golfstroom" tegen het eiland 't Hoofd met motorpech werd het alarm voor de Gooijer van KNRM Huizen ingetrokken en mochten ze terug naar Huis van de Kustwacht. Dat ze dat niet deden en toch even gingen kijken hoe Menno een zekering verving zodat de boot op eigen kracht verder kon is een detail.


Is dat "hommeles"?

Nee, business as usual ... ;)  8)

@Don: De schipper van de Golfstroom gaf een vrijwillige bijdrage van 20 euro, waarmee hij in een klap alle die dag vervaren rode diesel vergoedde   O0

Ik was graag nog even langs een forumlid langs gegaan bij de Schelp, maar ik moest even "een Vader zoon moment" redden, waar het even te vervaarlijk voor ging waaien en toen ik aankwam was ie al weg ??? . Hoort een BM - ook al is ie van plastic- eigenlijk wel op de Randmeren thuis met wappertje 5?

Henk


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Bedankt Henk Alleen rode Diesel???? mogen mag dat dacht dat alleen landbouw en generatoren daarop mochten lopen en verder niks.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Bedrijven gericht op de watersport hoeven geen accijns te betalen en mogen rode diesel tanken voor hun eigen boten, net als de beroepsvaart.


Henk.


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Citaat
Zelfs Ron moet nu door krijgen dat het niet de vrijgevochten bende is die de beol aan het verstieren is.

 ;D ;D ;D  ;)
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Misschien moet je de plaatselijke TV omroep baas voorzitter van jouw club maken...  ;) Wie de media beheerst die beheerst de wereld.... (zie berlosconi in Italie...  ;))

Ik weet de juiste oplossing voor de problemen op het gooimeer. sinds bekent is gemaakt dat reddingsbrigade loosdrecht is opgeheven lijkt het mij verstandig om daar een van de reddingsbrigade te gaan plaatsen die actief zijn op het gooimeer ;D ;D

Dit na aanleiding van de explosie aan boord van vandaag en de meldingen die regelmatig voor komen op de loosdrechtse plassen en dat kost de brandweer veel kostbare tijd en zijn niet inzetbaar voor andere incidenten.
Want daarvoor heeft de overheid de reddingsbrigade en de KNRM aangesteeld voor de hulpverlening op het water.
En de gemeente heeft de plicht om het water wat aan gemeente ligt een reddingsbrigade actief te hebben, voor hulpverlening op het water.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Want daarvoor heeft de overheid de reddingsbrigade en de KNRM aangesteeld voor de hulpverlening op het water.
En de gemeente heeft de plicht om het water wat aan gemeente ligt een reddingsbrigade actief te hebben, voor hulpverlening op het water.


Dat is toch echt nieuw voor mij!?  ???  Of mis ik soms wat verklarende smileys??  ::)

Kampen had bv. geen reddingsbrigade (nu Medical Rescue), waardoor de RB Zwolle hier wel eens toezicht gehouden heeft.... En zo ken ik veel meer gemeentes zonder RB of KNRM....

Trouwens, Zwolle heeft wel een inzetbare RB, maar die is (nog) niet permanent actief of via een alarmploeg oproepbaar. Uiteraard is de RB wel inzetbaar na overleg (ruim) vooraf!

Groeten,
Mark