KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95153 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Ja Mark, ook al is er een reddingsbrigade, de brandweer is gemeentelijk de aangewezen verantwoordelijke op papier voor de waterhulpverlening. Er hebben meer gemeenten géén, dan wel een reddingsbrigade voor de waterhulpverlening.
Er was een Reddingsbrigade Loosdrecht, maar die heeft de gemeente zodanig in de kou laten staan dat ze na een langdurig ziekbed is overleden.

Het enige Evert dat een gemeente verplicht is, is over de hulpverlening op het water te na te denken. Zo vond Muiden de kans op een ontploffende Tanker een "aanvaardbaar risico" en het niet nodig zelf een reddingsboot in de vaart te brengen, ook al heeft men een Koninklijke haven. Men leunt daarbij liever zwaar op anderen, dat is goedkoper.

Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
De volgende boot voor hulpverlening op het Gooimeer is onderweg en arriveert volgende week, ik hoorde gisteren van iemand in Naarden dat Blaricum een nieuwe RIB heeft met 2 * 150 PK !!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
http://www.flickr.com/photos/34791732@N04/sets/72157618230253897/

Deze reddingsboot arriveert vandaag. 27 juni 2009 wordt ze gedoopt door de burgemeester. Mooie boot, bedoeld om op het IJmeer wat beter uit de voeten te kunnen.

Henk


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Dat is toch echt nieuw voor mij!?  ???  Of mis ik soms wat verklarende smileys??  ::)

Kampen had bv. geen reddingsbrigade (nu Medical Rescue), waardoor de RB Zwolle hier wel eens toezicht gehouden heeft.... En zo ken ik veel meer gemeentes zonder RB of KNRM....

Trouwens, Zwolle heeft wel een inzetbare RB, maar die is (nog) niet permanent actief of via een alarmploeg oproepbaar. Uiteraard is de RB wel inzetbaar na overleg (ruim) vooraf!

Groeten,
Mark

Zal even je geheugen opfrissen, kampen heeft geen reddingsbrigade. En zeker geen reddingsbrigade die ook actief door een meldkamer word geallarmeerd. De brandweer van Kampen doet de waterhulpverlening.  ;)
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Dat was mij ook zeker wel bekend hoor. Meende echter op TV-beelden vanuit Kampen achter Pakjesboot 12 wel eens een Chester gezien te hebben.... net als enkele jaren daarvoor een oranje vlet in Zwolle.

Wij hebben nog eens toezicht gehouden in februari bij de opening van de Eiland-brug (N50), dit bij gebrek aan een reddingsbrigade in Kampen. Ging er vanuit dat tegenwoordig MR ingezet wordt voor dergelijke klusjes.

Groeten,
Mark


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Voor wat Stichting MedicalRescue.NL doet, en laat is er een apart topic toch ?..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Volgens mij zit Medical Rescue aan de Randmeren en zit daar ook nog een KNRM station, dus de vlag dekt de lading lijkt me...


Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Mag ik U allen attenderen op de discussie die losgebarsten is op de Site van Het Nieuwsblad voor Huizen over het geruzie op de Randmeren:

http://www.echo.nl/nb-hu/stelling/resultaten/4419/

Henk


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
volgens mij is dit een probleem wat net zolang zal doorgaan tot één van de twee partijen er mee kapt. en tot die tijd blijft het net G.T.S.T


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Het parkeerprobleem heeft volgens mij niets met de hulpverlening op het water te maken, als ik de foto zie oogt dit niet ommogelijk voor een brandweerauto om tot een redelijke afstand bij de houten gebouwen te komen. Wat beter parkeerbeleid is voor de jachthavern wel wenselijk werkt een stuk pretiger maar om nu zoveel problemen om te maken gaat weer erg ver, maar dit is slechts mijn mening.

En over de hulpverlening is mijn mening voeg de clubjes lekker samen meer vrijwilligers voor een eerste boot, meer geld en geen ruzie. Dit lijkt me voor de watersporters en de gemeente het beste. Hierbij zullen er wel wat persoonlijke vete's aan de kant moeten worden gezet.

9910001
9910001