KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95151 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #260 Gepost op: 26 september 2009, 22:09:27
hé wat?
Het verhaal schijnd wel te kloppen,echter wat ik begrepen heb uit die verhalen,dat het om vroeger ging.In die tijd waren de pompen nog niet zo krachtig.Hoop ik niet dat ze het stoom tijdperk bedoelen.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #261 Gepost op: 26 september 2009, 23:08:23
De jetboot van Huizen trekt 2 ton (stilstand), dat is meer als de Blizzardt van JSH.

Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #262 Gepost op: 28 september 2009, 18:47:40
De jetboot van Huizen trekt 2 ton (stilstand), dat is meer als de Blizzardt van JSH.

Henk
oke, bedankt voor de info.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #263 Gepost op: 29 september 2009, 22:03:54
Was jij dan die ongelukkige die voor niets op de c2000 melding was afgestoven, voor een zeilbootje met motorproblemen op het wolderwijd?

Nee, wij zijn echte redders, geen bergers. Dat was Jachtservice Huizen. Gezien de oproep en geen verkeer op kanaal 16 dat die mensen geholpen zouden gaan worden en het feit dat wel vaker mensen in die hoek vergeefs op hulp zitten te wachten en uiteindelijk door Jacht Service Huizen geholpen moesten worden ging hij er deze keer ook maar heen. En voor niets dus, want jullie waren hem nèt voor.

We hebben hier nog zo'n club, die kan meestal niet en komt gewoon niet opdagen of pas na uren. Als ze dan eens komen melden ze het niet. En eerst melden ze zich in dat ze met een catamatan wedstrijd bezig zijn maar inzetbaar zijn, dan weer is er een boot in problemen en worden ze opgeroepen en er op af gestuurd, blijken ze te druk te zijn met catamarans overeind zetten: verassing: stuur maar een ander, wij hebben geen tijd. Moeten we alsnog uit Huizen vertrekken voor een boot in nood bij wapper zeven. Zeg dan niets. Dan wordt je ook niets gevraagd. Ik heb het niet zo op verenigingen die alleen dingen melden al het hun zo uit komt, maar wel van de meldingen van anderen profiteren.

Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #264 Gepost op: 29 september 2009, 22:26:48
Doet iedereen dat op het water bij jullie dat niet een beetje, ik neem aan dat Hoge en JSH ook de capcodes van Huizen meekrijgen. Daar is niets mis mee als de gewenste hulp er masar komt.


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #265 Gepost op: 29 september 2009, 23:21:39
Nee, wij zijn echte redders, geen bergers. Dat was Jachtservice Huizen. Gezien de oproep en geen verkeer op kanaal 16 dat die mensen geholpen zouden gaan worden en het feit dat wel vaker mensen in die hoek vergeefs op hulp zitten te wachten en uiteindelijk door Jacht Service Huizen geholpen moesten worden ging hij er deze keer ook maar heen. En voor niets dus, want jullie waren hem nèt voor.

We hebben hier nog zo'n club, die kan meestal niet en komt gewoon niet opdagen of pas na uren. Als ze dan eens komen melden ze het niet. En eerst melden ze zich in dat ze met een catamatan wedstrijd bezig zijn maar inzetbaar zijn, dan weer is er een boot in problemen en worden ze opgeroepen en er op af gestuurd, blijken ze te druk te zijn met catamarans overeind zetten: verassing: stuur maar een ander, wij hebben geen tijd. Moeten we alsnog uit Huizen vertrekken voor een boot in nood bij wapper zeven. Zeg dan niets. Dan wordt je ook niets gevraagd. Ik heb het niet zo op verenigingen die alleen dingen melden al het hun zo uit komt, maar wel van de meldingen van anderen profiteren.

Henk
ik begrijp niet wie je hier nu precies mee bedoeld,reddingsbrigade,of een bergersclub?
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #266 Gepost op: 29 september 2009, 23:24:36
Doet iedereen dat op het water bij jullie dat niet een beetje, ik neem aan dat Hoge en JSH ook de capcodes van Huizen meekrijgen. Daar is niets mis mee als de gewenste hulp er masar komt.
Ja maar laat de hulp die geboden moet worden dan ook de juiste hulp zijn en niet de euro tekens in de ogen als eerst,maar de prioriteid leggen bij de slachtoffers.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #267 Gepost op: 30 september 2009, 10:24:10
Ja maar laat de hulp die geboden moet worden dan ook de juiste hulp zijn en niet de euro tekens in de ogen als eerst,maar de prioriteid leggen bij de slachtoffers.

Heb jij bewijs dat ze $$$ in hun ogen hebben en de prioriteit daarbij neerleggen ipv bij de slachtoffers?  ???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #268 Gepost op: 30 september 2009, 10:36:50
Ja maar laat de hulp die geboden moet worden dan ook de juiste hulp zijn en niet de euro tekens in de ogen als eerst,maar de prioriteid leggen bij de slachtoffers.

Jaja, neem dan de slachtoffers aan boord en vervoer die eerst als ze er dan echt zo erg aan toe zijn, dat gaat sneller dan slepen. Kan de berger mooi de boot onder zijn hoede nemen. Dan verleen je professioneel incident management en trek je jezelf uit de hobbysfeer.

En ik zal je even uit de droom helpen, als de mensen er echt zo erg aan toe zijn dat ze gered moeten worden doet de berger dat ook gratis. Het is zelfs niet toegestaan voor redden geld te vragen. De KNRM met "wilt U hier even tekenen dat bent U vanaf nu redder aan de wal" en de reddingsbrigades die een rekening sturen met "Uw redding heeft ons 500,00 euro gekost maar wij brengen U dit niet in rekening. U kunt echter wel een donatie over maken" komt nog gevaarlijk dicht bij geld vragen voor redden. Dichterbij dan de berger, die geeft gewoon een kaartje af aan geholpen mensen met zijn rekening nummer als de mensen niet verzekerd zijn en zegt op een vrijwillige bijdrage te rekenen.

Doe nu niet net of de reddingsbrigades geen eurotekens in hun ogen hebben, want dat hebben ze wel. En dat is ook noodzakelijk anders kun je niet blijven draaien.

Gelukkig heeft HOGE daar geen enkel probleem mee, vanwege de gulle sponsor die alles betaalt. Maar die varen ook niet als een kip zonder kop op elke melding en geven een sleep over als de berger daar kans toe ziet, ook al is er sprake van nood.

Mensen gaan voor bij ons en niet de spullen omdat we daar meer geld aan kunnen verdienen.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #269 Gepost op: 30 september 2009, 10:54:30
Vragen of mensen donateur willen worden naar een actie zie ik niet als een bezwaar, mits je er bij meldt dat ze vrijwillig een bijdrage kunnen doen en er geen sprake is van dwang. Kan me niet voorstellen dat brigades gaan slepen omdat ze dan een bijdrage kunnen vragen, volgens mij liggen de koten altijd hoger als de opbrengst dus dit klinkt mij als niet handig.

9910001
9910001