Op school werd mij altijd verteld dat enkel 'ja' antwoorden niet voldoende was...
Wellicht kun je de bewijzen dan ook toelichten? Een paar voorbeelden zou mooi zijn!
Groeten,
Mark
Ik heb me de hele avond suf getypt,maar zie de berichten niet terug dus nogmaals.
dit zegt denk ik genoeg.
mooie dag in het voorjaar,temp rond de 25 graden worden wij opgeroepen via AC voor een omgeslagen zeilboot.
de berger lag in de buurt, dus was gelukkig snel ter plaatse.
op het moment dat wij ter plaatse plaatse komen heeft de berger, de nog steeds omgeslagen zeilboot op sleep.
zit alleen op z'n boot met een t shirt aan (het is toch warm)echter zwemmen de opvarenden met hem mee.
water temperatuur die dag 14 graden,en ze lagen al een tijdje in het water.als je dan vraagt wat doen ze nog in het water,krijg je te horen, ze willen niet aan boord.
dit was een beslissing van de bemanning,omdat ze bang waren voor evt averij aan hun zeilboot.wij hebben ze uit het water gehaald met grote onderkoelingsverschijnselen.
Het kan best zijn dat een bemanning niet wil,maar als echte hulpverlener onderken je de situatie,en anticipeer je daar op.