KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95133 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #270 Gepost op: 30 september 2009, 13:06:56
Vragen of mensen donateur willen worden naar een actie zie ik niet als een bezwaar, mits je er bij meldt dat ze vrijwillig een bijdrage kunnen doen en er geen sprake is van dwang. Kan me niet voorstellen dat brigades gaan slepen omdat ze dan een bijdrage kunnen vragen, volgens mij liggen de koten altijd hoger als de opbrengst dus dit klinkt mij als niet handig.

9910001

Als dat niet zo is, waarom proberen ze dan de bergingsklussen met alle geweld binnen te halen als er niets te redden valt, ten koste van de berger?

Laat je me uit de droom helpen, dat gaat allemaal om het geld.

Kosten hebben de reddingsbrigades niet, die worden vergoed door subsidies. Door de bergingen te verkopen aan de gemeente als "reddingen" lijikt het net of je 100 reddingen hebt gedaan in een jaar, terwijl dit natuurlijk gesubsidieerde bergingen zijn.

Kijk de jaarverslagen er maar op na, echte reddingen dat zijn er maar een paar per jaar. Als je net gered bent, zeg dan maar een nee tegen de KNRM als er een formulier onder je neus gedouwd wordt. Dat vind ik een vorm van intimidatie.

En het werkt, zoek maar een op "besloot meteen redder aan de wal te worden" op de KNRM site.

Ik weet van reddingsbrigades dat ze rekeningen sturen naar de verzekering voor een sleepklus: dubbel beuren, subsidie van de gemeente én centen van de verzekering opstrijken O0 .


Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #271 Gepost op: 30 september 2009, 17:30:16
Heb jij bewijs dat ze $$$ in hun ogen hebben en de prioriteit daarbij neerleggen ipv bij de slachtoffers?  ???
Deze vraag moet ik helaas met met veel ja's beandwoorden.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #272 Gepost op: 30 september 2009, 17:47:13
Deze vraag moet ik helaas met met veel ja's beandwoorden.

Op school werd mij altijd verteld dat enkel 'ja' antwoorden niet voldoende was...

Wellicht kun je de bewijzen dan ook toelichten? Een paar voorbeelden zou mooi zijn!  :)

Groeten,
Mark


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #273 Gepost op: 30 september 2009, 18:06:51
Citaat
Ik weet van reddingsbrigades dat ze rekeningen sturen naar de verzekering voor een sleepklus: dubbel beuren, subsidie van de gemeente én centen van de verzekering opstrijken

Kun jij die brigades dan benoemen,met namen?
Ben zeer benieuwd.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #274 Gepost op: 30 september 2009, 18:07:31
Op school werd mij altijd verteld dat enkel 'ja' antwoorden niet voldoende was...

Wellicht kun je de bewijzen dan ook toelichten? Een paar voorbeelden zou mooi zijn!  :)

Groeten,
Mark
staat er al op
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #275 Gepost op: 30 september 2009, 18:34:11
Volgend mij moet het verhaal over kosten naar een ander topic over kosten & reddingsbrigades ! Dit gaat over voor niets uitvaren van de KNRM Huizen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #276 Gepost op: 30 september 2009, 21:07:04
Mr Blue,

Je zou je kunnen afvagen WAAROM de KNRM het zo erg vindt voor niets uit te varen. De organisatie is toch professioneel genoeg om hun vrijwilligers gemotiveerd te houden ondanks dat niet elke oproep gehonoreerd wordt met een geredde...
uuuh... boot.

Als je het financieel bekijkt is het misschien voor de KNRM financieel aantrekkelijk om  het rendement (100%)  zo hoog mogelijk te houden.

Dus zouden kosten/baten en niet voor niets uit willen varen niet verband met elkaar kunnen houden?


Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #277 Gepost op: 30 september 2009, 22:42:53
Henk mee eens !!! Het stukje over welke RB wat rekent past er dan niet in.


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #278 Gepost op: 30 september 2009, 23:19:20
Op school werd mij altijd verteld dat enkel 'ja' antwoorden niet voldoende was...

Wellicht kun je de bewijzen dan ook toelichten? Een paar voorbeelden zou mooi zijn!  :)

Groeten,
Mark
Ik heb me de hele avond suf getypt,maar zie de berichten niet terug dus nogmaals.
dit zegt denk ik genoeg.
mooie dag in het voorjaar,temp rond de 25 graden worden wij opgeroepen via AC voor een omgeslagen zeilboot.
de berger lag in de buurt, dus was gelukkig snel ter plaatse.
op het moment dat wij ter plaatse plaatse komen heeft de berger, de nog steeds omgeslagen zeilboot op sleep.
zit alleen op z'n boot met een t shirt aan (het is toch warm)echter zwemmen de opvarenden met hem mee.
water temperatuur die dag 14 graden,en ze lagen al een tijdje in het water.als je dan vraagt wat doen ze nog in het water,krijg je te horen, ze willen niet aan boord.
 dit was een beslissing van de bemanning,omdat ze bang waren voor evt averij aan hun zeilboot.wij hebben ze uit het water gehaald met grote onderkoelingsverschijnselen.
Het kan best zijn dat een bemanning niet wil,maar als echte hulpverlener onderken je de situatie,en anticipeer  je daar op.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #279 Gepost op: 30 september 2009, 23:26:11
Duidelijk en waarvoor dank!

Groeten,
Mark

PS: geen idee waar je typerij gebleven is.... ben het nergens meer tegengekomen!