KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95132 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
De bedoeling was onze brief vóór de verkiezingen op de agenda te krijgen, maar de brief is op het gemeentehuis per ongeluk op de verkeerde afdeling beland en daar blijven hangen.

Nu moet er eerst weer een college gevormd worden, een nieuwe burgemeester benoemd zo komt er in mei misschien iets van een behandeling in de raad. Geeft me wel te tijd eens met wat bestuurders te praten voor die tijd...

Henk

Weinig verschuivingen: http://www.huizen.nl/content.jsp?objectid=16752  :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Weinig verschuivingen: http://www.huizen.nl/content.jsp?objectid=16752  :)

Och, een nieuwe burgemeester, die géén voorzitter van de KNRM sation Huizen wordt...

Misschien valt daar mee te praten.

In ieder geval gaan we er weer lekker tegen aan. 95.8 Km/h geklokt op het IJmeer vanmiddag. (BRRRRR. Koud? BEREKOUD!).

Henk


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
maar goed dat er zoveel reddingsboten zijn op het gooi en ijmeer, als reddingsboten zelf bij -2 graden met bijna 100 km/h over het ijmeer blazen... Nou maar hopen dat de KNRM je dan uit het water wil komen vissen.....
Och neee, de Seeker is natuurlijk heel veilig om met die snelheden te varen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Ik zal binnenkort een filmpje maken hoe dat eruitziet. Niets spectaculairs aan hoor, gewoon zo een beetje wat sommige stations van de KNRM ook kunnen varen. Al die RIB's -niet alleen de Seeker- zijn daar gewoon op gebouwd.

Kwam de boot van Huizen nog tegen vanmiddag, zag er indrukwekkend uit. Vaarde ons tegemoet, de neus komt helemaal hoog uit het water, vraag me af of je er nog goed overheen kan kijken, maar dat zal wel.

Ik ga eens kijken of ik daar ook wat beeldmateriaal van kan maken.  Varend een opvallende toch wel mooie zeer herkenbare boot. Melden zich nu nog niet in op 16 als ze gaan varen.

Henk


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
maar goed dat er zoveel reddingsboten zijn op het gooi en ijmeer, als reddingsboten zelf bij -2 graden met bijna 100 km/h over het ijmeer blazen... Nou maar hopen dat de KNRM je dan uit het water wil komen vissen.....
Och neee, de Seeker is natuurlijk heel veilig om met die snelheden te varen..

Het gaat niet zo zeer om de boot maar om degene die achter het roer zit, en dat zat in dit geval wel goed!!!

ps was zelf zaterdagochtend een uurtje op het water maar kwam niet verder dan een rondje schelp (vmax van m'n boot is 15km/u), was heerlijk weer en de situatie leende zich uitstekend om ff lekker te knallen, ik vind zwaailamp een beetje zeuren.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Het gaat niet zo zeer om de boot maar om degene die achter het roer zit, en dat zat in dit geval wel goed!!!

ps was zelf zaterdagochtend een uurtje op het water maar kwam niet verder dan een rondje schelp (vmax van m'n boot is 15km/u), was heerlijk weer en de situatie leende zich uitstekend om ff lekker te knallen, ik vind zwaailamp een beetje zeuren.
Hé, Tosa!  O0  Ja, het was idd heerlijk weer met net een beetje wind dat het leuk werd. Vandaag was het helemaal rustig. Ben je er ook al weer helemaal klaar voor?

Henk


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Hé, Tosa!  O0  Ja, het was idd heerlijk weer met net een beetje wind dat het leuk werd. Vandaag was het helemaal rustig. Ben je er ook al weer helemaal klaar voor?

Henk

De Petronella heeft de hele winter startklaar in het water gelegen

De aalscholver ligt in de startblokken, al gaan we het bootje dit jaar wel vervangen motor blijft ivm het budget, zal eens met Menno contact zoeken voor wat info mbt een rib al denk ik dat het een alu schip van van vossen wordt.....................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Is Menno er alleen op uit geweest vanmiddag voor dat bootje aan de grond ? Op de AIS zie ik geen beweging van de Nikolaas Wijsenbeek


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Is Menno er alleen op uit geweest vanmiddag voor dat bootje aan de grond ? Op de AIS zie ik geen beweging van de Nikolaas Wijsenbeek

Nee dat klopt de Gooier van station Huizen is uitgevaren en de Ronduit van reddingsbrigade Naarden


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Nieuwste ontwikkeling in deze zaak: in een brief als antwoord op het voorstel van HOGE om de betrekkingen te normaliseren geeft de directie van de KNRM te kennen dat "toenadering op dit moment niet wenselijk is".

HOGE betreurt dat en zal dat in een schriftelijk antwoord ook kenbaar maken.

Henk