KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95047 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Dit is een grappige reactie , je loopt gedurende langere periode tegen een organisatie aan te trappen omtrent hun werkwijze en dat je het daar niet mee eens bent stuurt ze een brief(met wat de inhoud ook mag zijn,wil ik ook niet weten) en bent dan verbaasd dat ze niet met je willen praten. Is dit niet een beetje omgekeerde wereld?
Nieuwste ontwikkeling in deze zaak: in een brief als antwoord op het voorstel van HOGE om de betrekkingen te normaliseren geeft de directie van de KNRM te kennen dat "toenadering op dit moment niet wenselijk is".

HOGE betreurt dat en zal dat in een schriftelijk antwoord ook kenbaar maken.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Dit is een grappige reactie , je loopt gedurende langere periode tegen een organisatie aan te trappen omtrent hun werkwijze en dat je het daar niet mee eens bent stuurt ze een brief(met wat de inhoud ook mag zijn,wil ik ook niet weten) en bent dan verbaasd dat ze niet met je willen praten. Is dit niet een beetje omgekeerde wereld?

Het was gedurende lange tijd rustig omdat in een overleg was afgesproken dat we er zijn om elkaar te versterken, betere hulpverlening bereikt kon worden door regelmatig samen te oefenen en informeel contact geopend zou moeten worden. Van dit overleg werd een verslag gemaakt en per brief (hier gepubliceert) aan de partijen toegezonden. HOGE en de KNRM hield zich er aan, het was rustig in reddersland.

Totdat de KNRM koos voor de frontale aanval:

In de krant (waar we nog steeds last van hebben)beschuldigingen:  HOGE is een zelfbenoemde, zich voor ten onrechte voor een medisch hulpverlener uitgevende piraat die de hulpverlening frustreert en de watersporter in verwarring brengt.
De KNRM heeft ernstig last van deze piraten want ze rukt in 50% van alle gevallen voor niets uit en heeft daardoor moeite haar vrijwilligers nog uit hun bed te krijgen.

De KNRM hoofd direktie stond vierkant achter het stuk in de krant en uitte in een radio interview twijfels over de kunde de bemannng van HOGE, de KNRM vaart altijd minimaal met drie man uit  (loog hij).

Even later een inval van agentschap telecom en de politie op zoek naar illegale apparatuur. Ook mijn auto werd in het bijzijn van de buurtbewoners ondersteboven gekeerd. Er werd niet belastends gevonden.

De gemeente kiest op aandringen van de KNRM partij en  zegt HOGE de ligplaats op.

Wie is hier nu begonnen met trappen?

Bovenstaande heeft niets te maken met misdragingen van HOGE, er werd bij de doorzoeking niets gevonden, eerder zijn dan de KNRM is niet strafbaar en wij zijn wel en goed opgeleid voor medische eersthulp op het water. Wij varen ingemeld altijd minimaal met twee man.

Alles wat ik de KNRM hier voorhoudt is INHOUDELIJK en altijd onderbouwd met argumenten, voorbeelden, opnames enz.

Trappen is iemand van iets beschuldigen wat later niet waargemaakt kan worden, zoals in het bezit hebben van illegale apparatuur.

Vechten voor goede hulpverlening waarbij niet jijzelf, maar de drenkeling centraal staat is geen trappen.  Pleiten voor een veilige hulpverlening waarbij niet altijd per definitie vol gas gevaren moet worden, zelfs al is gemeld dat er niets meer aan de hand is toch vol gas doorvaren (zoals door mij op video vastgelegd afgelopen zondag) is geen trappen maar aan de kaak stellen.

Als je van de paus zegt dat ie eens moet ophouden tegen het gebruik van condooms in Afrika te zijn wordt dat door sommige mensen (fans) gezien als heiligheidschennis.

Ik behoor tot die mensen die vinden dat recht, recht is en krom, krom. Niet wat recht is bij de één bij de ander krom kan zijn of andersom.

Henk


Jan1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
@ Stormvogel.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Jan




Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage

Even later een inval van agentschap telecom en de politie op zoek naar illegale apparatuur. Ook mijn auto werd in het bijzijn van de buurtbewoners ondersteboven gekeerd. Er werd niet belastends gevonden.


Nothing changes...

Ook net na de oprichting van Hogé (1988?) was er een inval van de (toen nog) Radio Controle Dienst 3 dagen nadat we een openhartig gesprek hadden gehad met instanties.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Nothing changes...

Ook net na de oprichting van Hogé (1988?) was er een inval van de (toen nog) Radio Controle Dienst 3 dagen nadat we een openhartig gesprek hadden gehad met instanties.


Ja, schittend was dat, toen ook al niets gevonden. "we willen toch weten wat voor vlees we in de kuip hebben als we samen gaan werken" heette het toen...

Maar we hebben toen daarna wel een jaar of 10 goed samengewerkt met Scheveningen radio, de KNRM en de politie. Tot de Reddingsbrigades ook makkelijk bereikbaar werden voor alarm meldingen, met de afschaffing van de Jantje, Pietje, Klaasje telefoon lijsten en de komst van KNRM Marken.

Over een paar jaar komen ze wel weer langs van Agentschap Telecom. Ze weten de weg.  0098

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Grappig! Bij het spitten op Google naar "Hulp Organisatie Gooi- en Eemmer" vond ik ineens de historische brief terug die ik op haar verzoek stuurde naar de KNRM, opdat deze de brief kon gebruiken als aanleiding voor de oprichting van KNRM station Huizen!
Hij stond dus nog gewoon ergens op onze site...

brief KNRM  O0