Inmiddels is meer bekend over de veranderingen op het gemeentelijk ingedeeld binnenwater.
Binnenlandse zaken heeft op advies van waterrand in een besluit vastgelegd dat de gemeenten zelf moeten gaan beslissen wie de hulpverleningstaak binnen het veiligheidsregio op zich moet/mag gaan nemen,
Dat kan zijn de kustwacht, de brandweer, de KNRM of een andere (particuliere) organisatie.
In mijn verwachting zal dat de KNRM als best georganiseerde en uitgeruste organisatie worden, voor zover voorhanden. Handigst is dan een aan de KNRM gelieerde Reddingsbrigade achter de hand.
Het zou kunnen zijn dat de KNRM in verband hiermee nu bezig is zich te positioneren en dat de uitlatingen van de KNRM tegenover het CDA daardoor zijn te verklaren.
Overigens neemt de KNRM in een mail (alleen naar ons) afstand van de publicaties. De KNRM "reageert niet op publicaties van derden".
Het betrof een publicatie van het CDA, de heer Hans Borremans "heeft geen gelegenheid gehad om op het gepubliceerde te reageren".
Het stuk geeft niet de positie van de KNRM weer...
Een overleg met de KNRM komt er voorlopig niet, omdat de bal nu bij burgemeester en wethouders ligt.
Wij hebben te kennen gegeven dat het wat ons betreft geen of/of maar ook een en/en situatie zou kunnen worden. Hoge verleent alleen aanvullende medische hulp en blijft hopen op- en bereid tot overleg.
Er komt voorlopig ook geen AED aan boord van de KNRM boten heb ik mij laten vertellen.
Henk