KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit

Auteur Topic: KNRM vaart toch nog in 50% van de incidenten op Randmeren niet voor niets uit  (gelezen 95050 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Misschien is het handig om eens te kijken naar de situatie op Urk? Post Watersport en de KNRM ?

In plaats van kinderachtig gedrag in kranten, op internet en ander kinderlijk gedrag? ??? ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Kijken lost hier niet zo veel op, het zal de KNRM Huizen een worst zijn hoe ze het in Urk regelen. En kinderachtig vind ik het ook niet, ze zitten duidelijk ergens flink mee in hun maag, bij die grote machtige KNRM.

Ik geloof ook nooit dat het Hans Borremans zijn bedoeling is geweest dat zijn geklaag tijdens het werkbezoek 1 op 1 door de CDAfractie in een persbericht naar buiten zou worden gebracht. Je gaat toch niet bij je volle verstand in een persbericht (laten) zetten dat je er van baalt dat je maar 50% haalt in plaats van je beoogde volle 100%, omdat anderen je steeds maar weer voor zijn?

En denk maar niet dat de directie KNRM (zoals Peter al naar voren bracht) staat te juichen over de manier waarop Hans Borremans zijn- cq voor de KNRM Huizen de PR regelt? Maar ze kunnen 'm ook niet helemaal gaan afvallen, zo van: "die Hans Borremans klets nu eenmaal altijd een beetje uit z'n nek".  Per ongeluk krijgt de kustwacht ook nog even een veeg uit de pan van de KNRM voorlichter, die is eigenlijk de schuld van alles omdat ze niet coördineert.

Wij kunnen profiteren van een voorzet voor eigen doel: ieder zinnig mens reageert (en ik heb wat telefoontjes gehad weer inmiddels) met "moeten jullie niet eens met elkaar gaan praten?" Net iets waar we al tientallen jaren op aandringen en wat maar niet van de grond komt, en nu geeft uitgerekend de aktie van mijnheer Hans Borremans wellicht een flinke aanzet in de richting van een voorzichtig tweede overleg.

Bij deze nodig ik dan ook de KNRM en de Huizer Reddingsbrigade (is die al gelieerd trouwens aan de KNRM?) -ook namens Jachtservice Huizen- nogmaals uit om binnenkort in overleg te treden teneinde hetgeen in op16 juni 2006 besproken werd concreet praktisch gestalte te geven en het gekissebis een halt toe te roepen, aangezien dit gedrag alleen verliezers en geen winnaars op levert.

Een brief van een dergelijke strekking aan het hoofdkantoor van de KNRM is in de maak voor verzending in de komende week.

Meer kan ik er ook niet aan doen, mijn mogelijkheden zijn beperkt.

Henk


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
he henk,

hier de oplossing voor dit eeuwige gezeik over dat stukje water daar:

wordt lid bij de KNRM!!!!


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
wat een toestand allemaal  :D maar sluit me aan bij zwaailamp (zonder dat we hier reeds eerder gevoerde discussies gaan herkauwen)..de oplossing zit wel in die hoek.
Met mijn eigen particuliere brandweerauto werd ik hier in het verleden ook niet geaccepteerd  ;D 8)..werd bij sommige branden zelfs weggestuurd!
Henk denk niet dat het handig is deze discussie verder via dit forum te voeren..de oplossing ligt bij jullie lokaal en via dit forum krijg je alleen maar weer meer ruis!
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Ik begin geen discussie, Erney.  Ik was al een poosje héél stil. De discussie is aangezwengeld door eerst de RB Blaricum met een groot stuk ach en wee die knoeiers van een HOGE en JSH in de krant en daarna het CDA en de KNRM nog een keer dunnetjes er over heen. Tot twee keer toe bijt de heer Hans Borremans mij toe tijdens  evaluatie dat hij het niet eens is met de wijze waarop ik de pers te woord sta*, maar zelf zijn ze ook best aktief op dat gebied.

Ik heb geen hoofdkantoor met duur betaalde direkteuren en geen CDA of gemeente die ik voor mijn karretje kan spannen.

Mijn middelen van verweer zijn beperkt. Net als Goliath tegen de reus, waarbij het forum mijn katapult is om een beetje verweer te kunnen voeren. Toch wel goed dat een aantal mensen weten dat er ook een andere kant aan de zaak zit.

En deze kleintjes worden ervan beschuldigd 50% van het redden op het Gooimeer af te pakken van de officiële hulpverleners. Dat is ook een SCHANDE!

Zelfs de brandweer (bleek tijdens dezelfde evaluatie) is er nu van overtuigd dat het op het water anders is geregeld dan op het land en dat de vergelijking van "met je eigen particuliere brandweer auto rondrijden" niet op gaat omdat op het water een ieders plicht is hulp te bieden en dat je niet hoeft te wachten tot iemand een drenkeling officieel uit het water komt halen.

Nu Erny als laatste nog even overtuigen... ;)

Henk


Zie deze link, waarin de chaos aan de kaak wordt gesteld:


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
he henk,

hier de oplossing voor dit eeuwige gezeik over dat stukje water daar:

wordt lid bij de KNRM!!!!

En dan? Mmmmm, je bedoelt niet alleen mens en dier in nood helpen, maar zeker ook keer op keer alles wat je aan het doen bent er bij neergooien en rennen voor een bootje met motorpech, om er bij het uitvaren achter te komen dat Menno 'm al op sleep heeft...

Alle bewondering voor die lui, maar dat is mijn ding niet en bovendien ben ik inmiddels veel te oud voor dat werk, daar heb ik de kracht niet meer voor: ik ben de 45 immers al lang gepasseerd.  ^-^

Henk


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Henk,

Daarbij komt ook nog dat tijdens bergingswerk nogal het een en ander mis kan gaan, zoals we in het verleden wel eens meegemaakt hebben (kapot trekken van een mast of het scheuren van een tube doordat je tegen een schip aanligt met scherp uitstekende delen). Hiervoor zijn wij niet meer te porren. Wel voor de opvarende die in het water ligt of het kind dat op het strand vermist word en het water af te zoeken.

Ach het verhaal van de varende wegenwacht en ambu in een is al vaker de regie gepasseerd.
Schoenmaker houd je bij de leest.

Bij het lid worden van de KNRM zullen we nog maar 50% van de hulpverlening doen. Met goede afspraken met de Jachtservice Huizen kan dat nog wel meer worden. >:D ;)
De vraag daarbij ook is of het de hulpverlening ten goede komt.. Je zal gelijk ja zeggen natuurlijk...  maar 100% zuurstof en AED ter plaatse is ook wat waard. Daarbij komt ook nog dat je als team (vooropgesteld dat HOGE, JSH en de KNRM Huizen goede afspraken maken) elkaar kunt aanvullen met de competenties die je hebt.

Henk, ik hoop dat er wat gebeurt!!!

Ik heb hierover genoeg gezegd op dit forum.

Matthijs


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Het is jammer dat een mooie site als deze bedoeld om ervaringen end. uit te wisselen, word gebruikt om met modder naar elkaar te gooien. Het ergste vind ik dat brieven hier gepubliceerd worden, zonder dat diegene die de brieven verstuurd heeft er van op de hoogte is. Laat staan dat deze zich hier kan verweren. (immers een verhaal heeft altijd 2 kanten, en op dit moment maar 1)
Dit is niet de plek om deze discussie te gaan voeren. Als je je als proffessionele hulpverlener opsteld, ga je hier niet deze onnodige discussies voeren en elkaars organisatie in de grond stampen.

Graag zou ik zien dat op dit topic een slotje komt om erger te voorkomen....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! O0

Een beetje eenzijdig. Nu is het net alsof wij de KNRM hier ergens van beschuldigen. Lees alles nog eens goed door, en zoek waar die beschuldigingen aan het adres van de KNRM staan.

Het is andersom. Groot pakt de CDA en de gemeente Huizen uit met een persbericht waarin HOGE en Jachtservice Huizen van piraterij en onbekwaamheid worden beschuldigd. Dat stukje heb je kennelijk even overgeslagen.
Het is ons onmogelijk hierop te reageren bij de CDA of bij de gemeente Huizen. Men houdt de deur naar ons, ondanks de onstane "Chaos op de Randmeren" naar hun zeggen, potdicht.

Maar het staat de KNRM-ers en de reddingsbrigade leden die achter de ideeën van de heer Hans borremans staan vrij om hun standpunt toe te lichten op dit geweldige forum, daar is het ook voor. Zich verdedigen hoeven ze niet, ze worden immers niet aangevallen.
Waar ze zich wel in aangevallen voelen kennelijk is dat ze niet de enige kunnen zijn die redden, bergen en slepen. Dat is vervelend voor ze, maar zo is het leven. Ik vind het ook maar zo zo dat er nog meer AV verhuurbedrijven zijn als Audio Rent, zonder collega's echter zou ik wel wat lui worden vrees ik. Maar in sommige projecten werk ik graag samen met mijn collega's. Mijn zoon werkt zelfs bij Heuvelman Sound & Vision in de verhuur. Geen punt hij mag nog gewoon mee eten.


Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Tja, echter zowel de KNRM Huizen als HOGE houden zich niet aan de gemaakte afspraken die gemaakt zijn in 2006..

En Henk kan heel goed de koninklijke weg bewandelen door even met de directie van KNRM Hoofdkantoor te bellen.. Echter op een of andere manier kiest men er voor om meningen en persberichten weer te geven via dit forum..

Ik denk dat de voorzitter van KNRM Huizen een grote fout heeft gemaakt. En dat mensen misschien even grondig onderzoek moeten doen naar feiten, wet en regelgeving.  De KNRM Brief publiceren is niet echt schoon schip maken en niet de koninklijke weg gaan..  CDA Huizen doet niet anders dan de voorzitter van de KNRM Huizen citeren.

KNRM Huizen had hun probleem met meer tact en wijsheid aan de orde moeten stellen, en hadden heel veel problemen kunnen voorkomen door met HOGE te gaan praten...
Jammer dat HOGE en de berger JSH zich zodanig in een hoek gezet zien, dat ze nu weer alleen via publieke media communiceren.  En dan zie je dat je met z'n alleen weer twee jaar terug in de tijd zijn gezet...
Jammer van diegenen die hier ooit bemiddelenende rol hebben gespeeld.. Waaronder de inspanningen van ondertekenaar van de KNRM brief..

Ik kan zeggen dat van piraterij op het Gooimeer absoluut geen sprake is.  Echter dit gaat uitsluitend over tact en wijsheid van beide partijen.  Ik denk dat wijsheid van de ondertekenaar van de brief weer nodig is.. Bij mijn weten weet iedereen hoe je elkaar kunt bereiken. En anders zie ik dit alleen maar weer escaleren..

*Zucht*


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Zolang men hier niet gaat 'moddergooien' en de discussie correct en inhoudelijk blijft, zie ik (vooralsnog) geen noodzaak om hier een slotje te plaatsen.

Het staat andere betrokkenen in deze casus vrij om hun visie op de zaak te geven en volgens mij is hier ook geen sprake van het zwart maken van een organisatie.

Je kan je natuurlijk wel afvragen of je je conflicten via dit forum tentoon moet spreiden...


Ik neem het mee naar het modhok, tot die tijd blijft dit topic geopend. Beschouw bovenstaand, ten aanzien van correctheid en inhoudelijkheid, als een dringend advies.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s