Nee koen met deze opmerking schiet jij je doel voorbij. Met samenvoegen bedoel ik de knrm en brigade plus enkele lokale organisatieies en deze moeten dan goed verdeeld zijn over het land. De waterpolitie behoud zijn handhavings taak net als rws, is op het land toch ook gewoon een aparte organisatie. De brandweer moet gewoon stopen met bootjes kopen en doen waar ze goed in zijn, blussen en duiken, en mocht dit nodig zijn op het water dan ligt daar netjes een schip van de waterpartij klaar voor vervoer naar lokatie. Duidelijke afspraaken en opleiding geregeld via Waterrand dat is waar varend Nederland op zit te wachten en niet enkele goed bedoelde hobbyisten met een rubberboot vol pleisters.
Hoe weet jij waar "varend nederland" op zit te wachten ?
Verder misschien moet je aan goed bedoelde hobbyisten met een rubberboot vol pleister gewoon kwaliteitseisen stellen, en daar moet je eigen organisatie aan voldoen. En een professionele werkende vrijwilliger is dan altijd nog respectvol naar andere vrijwilligers op het water.
Ik denk dat "varend nederland" zit te wachten op adequaat incident management op het binnenwater, En daar zijn we nog ver van af.. En misschien moeten we dan blij zijn met allerlei initiatieven om de veiligheid op het water te vergroten.
Ik ben absoluut voor goede zorgnormen, en kwaliteitseisen aan de dienstverlening, en competentiemanagement voor redders.
Echter als je deze eisen stelt, zal ook iedereen aan die kwaliteits eisen moeten gaan voldoen.
Ik heb daar een apart topic over geopend..Naar aanleiding van je opmerking aan Koen, en het niet reageren op mijn vraag, welke kwaliteitseisen je stelt aan reddingseenheden op het water, verbaas ik me over de simplificatie en analyse van deze problematiek.