Hij was wel op het water, maar de kustwacht vond dat er voldoende boten bij waren. Het was een zinloze aktie. Het gat was zo groot, dat er geen pomp ter wereld dat had bij kunnen houden. Gelukkig was ie niet geladen en bleef tie drijven op de laadruimte, want alleen de beun liep vol. Ik heb horen vertellen (it's only hearsay) dat de stuurhut onbemand was en dat het schip op de stuurautomaat voer. De marifoon stond op het verkeerde kanaal en daarom reageerde hij niet op aanroepen.
Jachtservice Huizen is later op mijn aandringen toch gegaan, maar kwam onderweg naar de opgegeven positie een zeilboot zonder navigatiemiddelen tegen bij de Hollandse Brug die in de mist verdwaald was en daardoor aan de grond gelopen. Losgetrokken volgde deze een koers die hem direkt weer op de ondiepte bracht - je zag de boeien ook niet meer- en toen heeft ie besloten om de zeilboot naar de haven te begeleiden.
Hij heeft een punt, als hij zich bij de Frans meldt bij een bergingsklus wordt ie toch altijd weggestuurd dus dit was zinvoller dan weggestuurd worden.
Later is de Meander nog wel ter plaatse geweest met een fotograaf, we hebben mooie foto's van de Simac tijdens de aktie.
Henk