Persoonlijk vind ik dat dit topic in zijn geheel niet meer gaat over de Randmeren.
Duidelijk is nu wel dat Henk gewoon de gehele organisatie (KNRM genoemd) op de korrel neemt en niet zoals dit topic heet "de Randmeren". Vergeet niet dat dit ook allemaal vrijwilligers zijn, die keihard leren voor hun hetzelfde doel als waar ook jij je mee bezig houdt.
Nu wordt er een situatie geschetst alsof de KNRM onproffesioneel zou zijn, als organisatie en zijn vrijwilligers, volkomen onterecht.
Vergeet niet dat er in Nederland een heleboel gebieden zijn, die NIET door een berger gedekt worden.
Dat er bij jullie een andere situatie is onstaan (of misschien al was), het zij zo. Maar ga dan niet doen overkomen alsof men maar een onproffesionele club is die maar wat doet.
IK PLEIT ZO LANGZAMERHAND VOOR EEN SLOTJE OP DIT TOPIC.....!!!!!!!!!
Oei...
Neem even de moeite om het topic door te lezen, er zijn wat misverstanden.
Ik neem het even met je door:
Naruurlijk is de KNRM aan de Randmeren niet op zich zelf staand en behoren ze bij een Landelijke organisatie. Sorry dat ik bij jou de indruk heb doen onstaan dat ik daar anders over dacht.
Het zijn niet allemaal vrijwilligers, hooguit overwegend, ook dat is een misverstand. Er zijn 50 mensen bij de KNRM in vaste dienst.
En nee, ik heb niet als doel de hulp aan boten met motorpech, dus dat over "kei hard werken aan het zelfde doel" heb je ook al weer mis.
Ik zeg niet dat de KNRM onprofessioneel is, de KNRM zegt dat over de berger en over HOGE. Herhaaldelijk in de krant en op de radio. Dat mag van iedereen natuurlijk, wij zijn geen hardwerkende vrijwilligers, dat zijn alleen die helden bij de KNRM.
De KNRM zegt dat zij wel professioneel zijn en de berger is dat niet. En dat gaat over bergen. Waarom dan niet omgedoopt tot Koninklijke Nederlandse BergingsMaatschappij, de KNBM, die naam dekt de lading veel beter.
95 % bestaat immers uit bergen en slepen.
Dat is de kern waar het om draait. De KNRM doet uitstekend werk, maar schiet door op gebied van hulpverlening, zowel als in het aanbod (tegen de schipper van de al gelichte Mon Ami: "oh, dat hadden wij ook wel willen doen, was u goedkoper uitgeweest". als in het streven naar een monopolie op het gebied van redden. "je bent bij ons, of tegen ons."
En heb je je wel eens afgevraagd waarom er gebieden zijn waar de KNRM het monopolie heeft?
Pas nog op het Markermeer een melding van een schip in de brand: rook uit de machine kamer. Stuk of vijf mensen aan dek. Berger vlakbij. Nee, we wachten wel op de KNRM. Zo bang gemaakt door de hoge bedragen die de berger zou vragen dat ze bij voorbaat aangeven liever nog even aan boord blijven tot de KNRM komt.. Leg dat maar eens uit in het kader van de veiligheid.
Terwijl het redden van mensen nooit geld mag kosten, dat ben je verplicht en dat doe je gewoon, gratis natuurlijk want zo hoort het. Door iedereen te vertellen dat jij zo professioneel bent en anderen niet, kun je onbedoeld gevaarlijke situaties in de hand werken, als men dan de helpende hand van anderen op aanraden van de KNRM afslaat.
En tenslotte mag je natuurlijk pleiten voor een slotje. Maar lees ook even door waar je een slotje op wil...
Henk
> Wie wij zijn > Werken bij de knrm
Werken in de beroepsorganisatie?
De KNRM heeft 50 mensen in vaste dienst. Tien daarvan zijn schipper op de grootste reddingboten van de vloot. Veertig zijn werkzaam in ondersteunende functies vanuit IJmuiden. Daarvan zijn twintig medewerkers technisch en operationeel geschoold. De overige medewerkers zijn werkzaam in administratieve, communicatieve en fondsenwervende functies.
Wanneer zich vacatures voordoen worden deze in de rechterkolom bij vacatures geplaatst.
Beroepsredder worden?
De KNRM heeft tien redders in vaste dienst. Deze beroepsredders vormen de nautische kern van medewerkers en zijn werkzaam op de grootste reddingboten in de vloot. Vacatures worden in sommige gevallen intern gevuld, wanneer vanuit de vrijwilligers gekwalificeerde kandidaten beschikbaar zijn. Overige vacatures worden in de rechterkolom bij vacatures bekend gemaakt.
Bron KNRM.nl