Je zit daar een beetje mee geloof ik. Maar het onderwerp is niet alleen HOGE, er wordt bericht over de verrichtingen van alle waterhulpdiensten, die dan ook regelmatig mailen of wij ook het radioverkeer van een bepaalde redding nog hebben...
As it is... Er wordt niet gecensureerd op search-and-rescue.nl, alleen doorgegeven telefoonnummers worden veranderd en saaie veiligheidsberichten er tussen uitgeknipt. Maar het orgineel is er altijd ook nog.
Je hebt mensen die vinden dat bij alles de overheid de touwtjes strak in handen moeten hebben, omdat dat dan veel beter gaat. Ik behoor niet tot die groep van mensen. Ik geloof dat "gewone mensen" ook bijdragen kunnen leveren.
Ik weet wat je dwars zit Ron, ik heb daar constant mee te maken. Maar het niet "horen/ingebed zijn bij de officiële instanties" zie ik voor ons juist als een groot voordeel. Als iets niet goed gaat bijvoorbeeld kunnen we zo naar de pers stappen.
Pas als wij zouden besluiten (maar daar is geen sprake van) onafhankelijk en volgens eigen regels (bij voorbeeld door de marifoon thuis te laten) hulpverlening zouden gaan verrichten hebben de "officiële hulpdiensten" pas echt een probleem, ze komen dan in 50% van alle gevallen nog steeds voor niets, maar weten dan ook niet hoe de zaak opgelost is en waar iedereen uithangt. Dat zou desastreus voor hun statistieken/macht/geld zijn.
Dat is ook de reden waarom de KUWA ons ook nog steeds van alle nodige informatie voorziet en ons blijft oproepen om ons in te zetten voor noodhulp, zolang we ons maar aan de spelregels houden en dat doen we. Niets aan de hand dus. Het zijn maar een paar mensen (en daar zijn geen mensen bij waar ik een hoge pet van op heb) die er problemen mee hebben als drenkelingen door "niet officiële hulpverleners" uit het water gehaald worden.
Ik doe ook verder niet meer mee aan deze gebarsten grammofoonplaat en je denkt maar zoals je er over denkt. Met de meeste collega's op de kustwacht en de leiding kunnen wij het gelukkig uitstekend vinden en die zetten HOGE regelmatig niet officieel in.
Zal mij een worst zijn of ik officieel- of niet officeel ingezet wordt, zolang wij ons ding maar kunnen doen.
groeten,
Henk