C2000 voor rampeneenheden Reddingsbrigade

Auteur Topic: C2000 voor rampeneenheden Reddingsbrigade  (gelezen 9814 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 6 oktober 2008, 23:25:08
Ben trouwens ben benieuwd wat we voor de BZK rampeneenheden krijgen(gaat binnen 2 jaar ook volledig over op C2000, nu nog op het analoge RN netwerk).

Op het forum hebben wel foto's gestaan van C2000 mob's in een waterdichte behuizing, ten behoeve van de rampenvletten. Ik kan ze helaas niet terugvinden. Misschien dat een ander forumlid ze nog heeft ???

Weeet ook niet of dit een proef was, of dat dit al daadwerkelijk is ingevoerd.

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2008, 15:59:33
Weeet ook niet of dit een proef was, of dat dit al daadwerkelijk is ingevoerd.

Negatief, waarschijnlijk krijgen we ze pas in 2010(gelijk met de nieuwe boten).

En via de BZK ook één porto per eenheid, ook handig: dan krijgen we een lading MTP700's en nog één van een ander type.

Er bestaat trouwens al een waterdichte C2000 set die wij op de snelle reddingsboot hebben zitten, maar die wil RN niet in de BZK boten hebben omdat ze niet losgehaald kunnen worden.

Ik zal kijken of ik binnenkort wat foto's kan maken.

Groeten Joost

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2008, 17:50:22
Er bestaat trouwens al een waterdichte C2000 set die wij op de 88-19(snelle reddingsboot) hebben zitten, maar die wil RN niet in de BZK boten hebben omdat ze niet losgehaald kunnen worden.

Heb je hier een merk en type van?

Een carkit (of boatkit ;)) zou misschien wel een oplossing zijn. De porto's zijn dan uitneembaar. Misschien is dat zelfs wel beter, zodat je de porto ook kan meenemen als je met de boot niet verder kan (in een overstromingsgebied bijvoorbeeld).
Probleem is dan wel de waterdichtheid. Dus misschien dat je dan de carkit in de console of in een waterdichte kist moet inbouwen, benaderbaar via een luikje.
Groeten, Maarten  

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2008, 19:22:07
Heb je hier een merk en type van?

Een "MoBoCop"(Robocop?! ;D :D) in een speciale uitvoering met roestvrijstale beschermplaat.

http://www.voorhoutdata.nl/content.php?menu=producten&contentid=67

En een artikel in verbindingen erover (PDF):

http://www.voorhoutdata.nl/files/Verbindingen%20Mobocop%20Juni%202007.pdf

Ik moet er zelf ook nog ergens een foto van hebben op onze boot, k ga hem zo even zoeken

Citaat
Een carkit (of boatkit ) zou misschien wel een oplossing zijn. De porto's zijn dan uitneembaar. Misschien is dat zelfs wel beter, zodat je de porto ook kan meenemen als je met de boot niet verder kan (in een overstromingsgebied bijvoorbeeld).
Probleem is dan wel de waterdichtheid. Dus misschien dat je dan de carkit in de console of in een waterdichte kist moet inbouwen, benaderbaar via een luikje.

Zou ook een goede oplossing zijn, en dit gebeurd regelmatig denk bijv. maar aan een brandgerucht waarbij je uit de boot moet etc. (daarvoor hebben wij bij een eenheid met mob. altijd een extra porto).

Nu gaat bij slecht weer de porto(aangezien de mobilifoon niet werkt) ook het (zogenaamde) waterdichte kastje waar ook de mob. zit. Resultaat: ze kunnen roepen wat ze willen maar je hoort hem pas als de motor stationair staat.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2008, 21:17:03
Nu gaat bij slecht weer de porto(aangezien de mobilifoon niet werkt) ook het (zogenaamde) waterdichte kastje waar ook de mob. zit. Resultaat: ze kunnen roepen wat ze willen maar je hoort hem pas als de motor stationair staat.

Ja, natuurlijk wel met een speaker of handmike buiten het zogenaamde waterdichte kastje ;)
Groeten, Maarten  

donblondie

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2008, 21:42:43
Ik denk dat de bond wacht met de uitgifte tot ze iemand hebben aangenomen op de functie van beheer C2000  ;)

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2008, 22:02:32
of tot er een landelijke fleetmap is? Ben ook benieuwd hoe men met de gesprekskosten om zal gaan. Kan bv het landelijk materiaal straks ook lokaal gebruikt worden? (BIZA betaald landelijk, neem ik aan?. regio betaald (nu) regionaal)  8)

Overigens moet ik zeggen dat ik in eerste instantie heel sceptisch was over gebruik c2000, maar na aantal praktijk gevallen en evenementen waarbij toch van mening ben verandert. C2000 kan heel waardevol zijn, mits ten volle benut. Heb nu het idee dat heel veel functionaliteit (bv koppelen, gebruik incidentkanalen, multi regio en disciplinair werken etc) niet wordt benut door ontwetendheid gebruiker en onbekendheid van veel centralisten.
[img]/img]

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2008, 22:07:56
Er zijn nog geen landelijke rb-kanalen voor rampenbestrijding. ;) In ieder geval op onze porto niet. Bij een acute overstroming volgende week zou er dus qua C2000 een probleem zijn.
343, never forget.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 7 oktober 2008, 22:20:27
Er zijn nog geen landelijke rb-kanalen voor rampenbestrijding. ;) In ieder geval op onze porto niet. Bij een acute overstroming volgende week zou er dus qua C2000 een probleem zijn.
Nee hoor, in het theoretische geval dat alle eenheden een c2000 porto hebben van bv hun regio, ambulancedienst/brandweerkorps waar mee samengewerkt wordt is het de taak voor driebergen om de benodigde kanalen te koppelen tot 1 werkkanaal. Dit kan vandaag de dag al. (wordt hier bv regionaal gedaan bij grote multidisciplinaire inzetten)
[img]/img]

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 7 oktober 2008, 22:22:40
Idd, ben trouwens benieuwd wij deze groepen gaat beheren.

En wat voor groepen krijgen we dan?

Citaat
Ja, natuurlijk wel met een speaker of handmike buiten het zogenaamde waterdichte kastje

Ja, dan zou het een goede oplossing zijn ;) Ik zag vandaag ergens een foto'tje langskomen met die test-set en ik ben bang dat het weer het zelfde verhaal wordt als met de analoge. Dat je je eerst in een weer onder die doft moet gaan liggen om er iets mee te doen...

En als er nu acute overstromingen zouden komen dan gaan wij denk op de BRW groepen zitten (De externe inmeld groepen van alle regio's staan erin) en de analoog voor contact met de VC.
EDIT:

Fototje van de MoBoCop op de 88-19 (Rechtsboven):

En wat andere C2000 stuff: