Jouw publicaties in de krant

Auteur Topic: Jouw publicaties in de krant  (gelezen 34540 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2011, 15:31:36

peen van dienst

• Senior gebruiker
Redacteur van

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #62 Gepost op: 16 mei 2011, 15:50:25
Tellen foto's op landelijke website's ook?  O0

Enkele van mijn foto's stonden/staan op landelijke nieuwssites. AD.nl, Telegraaf.nl, HartvanNederland.nl en NU.nl  098uo

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 16 mei 2011, 16:11:15
Is dat met jouw toestemming gebeurd? Want ik zie onder de foto's staan: Royoo/twitter..
(Vang je er ook nog wat voor?)

mike

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 16 mei 2011, 16:17:26
Is dat met jouw toestemming gebeurd? Want ik zie onder de foto's staan: Royoo/twitter..
(Vang je er ook nog wat voor?)

Gok van niet. Probleem met alle nieuwe sociale media is dat de auteurswet daar niet voor geschreven is. In 1912 was de situatie heel anders. Ik denk dat de wetgeving op dit punt wel een beetje aan verandering toe is. En de meeste hobby fotografen vinden het een kick om in de landelijke media te komen, daar maken de Media(kranten) natuurlijk dankbaar gebruik van.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #65 Gepost op: 16 mei 2011, 16:43:45
AD en Hart van Nederland benaderden mij via Twitter met de vraag of ze de foto's mochten overnemen. Heb hierop positief beantwoord. Dit is de eerste keer dat ik de landelijke media bereik, dus ik heb er ook niks voor gevraagd.

Vond het lastig, omdat dit gewoon Twitter foto'tjes zijn van lage kwaliteit.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 16 mei 2011, 19:21:55
Die foto op AD.nl is toch best acceptabel qua kwaliteit?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval ;)

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #67 Gepost op: 16 mei 2011, 19:23:07
Die foto op AD.nl is toch best acceptabel qua kwaliteit?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval ;)

Genomen met m'n iPhone 4, maakt redelijk goede foto's.. alleen omdat ik ze ter plaatse had geupload gaat de kwaliteit toch verloren.

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 17 mei 2011, 07:54:39
AD en Hart van Nederland benaderden mij via Twitter met de vraag of ze de foto's mochten overnemen. Heb hierop positief beantwoord. Dit is de eerste keer dat ik de landelijke media bereik, dus ik heb er ook niks voor gevraagd.

Vond het lastig, omdat dit gewoon Twitter foto'tjes zijn van lage kwaliteit.

De onderstaande reactie is niet persoonlijk bedoeld, maar in het geheel. Doordat het AD HvNL nu kosteloos een beeld hebben, loopt een beroepsmatige fotograaf inkomen mis, kan zijn kindertjes geen eten meer geven enz enz. Als media om je beeld vragen gewoon geld er voor vragen, bescherm de markt een beetje zou ik zeggen. ook als is het de eerste keer landelijke media leuk voor jou. Maar erg vervelend voor de beroepsmatige fotojournalist

En overigen bij het plaatsen van een foto op twitpic verlies je je eigendoms rechten en twitpic kan en mag de foto verkopen aan derden.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 17 mei 2011, 10:02:25
zou ik hier niet moeten doen fotos gratis weggeven. dan heb ik een hele grote ruzie als ik weer bij een melding kom