Jouw publicaties in de krant

Auteur Topic: Jouw publicaties in de krant  (gelezen 34505 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #80 Gepost op: 17 mei 2011, 20:55:00
Inderdaad, de Telegraaf heb ik even over het hoofd gezien. Dat is de enige (zover ik weet) die betaald voor foto's op hun website. Tuurlijk wordt er betaald voor foto's in kranten of op TV, maar daar heb ik het niet over. Ik denk dat als Royofzo bijv. tegen HvNL had gezegd dat hij er geld voor wilde, dat ze de foto nooit geplaatst zouden hebben... (maar dat is mijn mening)

Dat laatste ben ik overigens met je eens hoor. Als het nou nog kwaliteit had had ik het nog gesnapt. Deze foto heb ik even snel gemaakt en online gezet náást m'n foto's met m'n spiegelreflex  :P

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #81 Gepost op: 17 mei 2011, 22:53:00
Tellen artikelen zonder foto die niet over hulpverlening gaan ook?

In dat geval heb ik nog een album vol liggen.

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Reactie #82 Gepost op: 17 mei 2011, 22:54:56
[lichtelijk geirriteerde modus]
Sorry even tussendoor. De laatste tijd zie ik steeds vaker dat het woord "naar" wordt afgekort tot "na", is dat iets nieuws??
Het is in elk geval mateloos irritant, temeer omdat het 2 totaal verschillende woorden zijn en dus niet op deze manier afgekort kan worden.
[/lichtelijk geirriteerde modus]
Nieuw, nieuw... Dat is of wordt veroorzaakt door "de jeugd van tegenwoordig" die zich meer met SMS-taal bezighoudt dan met echt Nederlands en daardoor ook niet eens meer in staat is correct Nederlands te schrijven.... Bijzonder storend inderdaad. Zijn ze ook nog verbaasd als je er iets van zegt....  :o

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #83 Gepost op: 18 mei 2011, 02:53:51
[lichtelijk geirriteerde modus]
Sorry even tussendoor. De laatste tijd zie ik steeds vaker dat het woord "naar" wordt afgekort tot "na", is dat iets nieuws??
Het is in elk geval mateloos irritant, temeer omdat het 2 totaal verschillende woorden zijn en dus niet op deze manier afgekort kan worden.
[/lichtelijk geirriteerde modus]

Sorry hoor, ik deed het niet met opzet, maar ik zal er een volgende keer op letten......  98uiye

Maar wat ik erg irritant vind is dit:
Nieuw, nieuw... Dat is of wordt veroorzaakt door "de jeugd van tegenwoordig" die zich meer met SMS-taal bezighoudt dan met echt Nederlands en daardoor ook niet eens meer in staat is correct Nederlands te schrijven.... Bijzonder storend inderdaad. Zijn ze ook nog verbaasd als je er iets van zegt....  :o
Als je (terrecht) op een fout gewezen word vind IK dat niet erg.. Wat ik dan wel erg irritant vind, is dat jij gaat speculeren over wat ik (of iemand anders) vind...  :-X  :-X
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Reactie #84 Gepost op: 18 mei 2011, 11:52:51
Maar wat ik erg irritant vind is dit: Als je (terrecht) op een fout gewezen wordt vind IK dat niet erg.. Wat ik dan wel erg irritant vind, is dat jij gaat speculeren over wat ik (of iemand anders) vind(t)...  :-X  :-X
Is geen speculeren, is gewoon een algemene constatering van wat zich de laatste tijd op veel websites en fora, ook op dit forum, voordoet. Zelfs het Nederlands in artikelen van grote landelijke kranten is vaak slecht.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #85 Gepost op: 19 mei 2011, 13:33:55
Maar weer even terug on-topic.  :)

Ik vroeg me af hoe jullie foto's verzenden naar de media. Gewoon in de bijlage, of zijn hier makkelijkere manieren voor?
Je kunt ze ook eerst uploaden via een website (imageshack, tinypic) maar ik begrijp dat de rechten van de foto dan niet meer bij jou liggen maar bij de desbetreffende website?  ;)

sylvester1986

• Gast
Reactie #86 Gepost op: 19 mei 2011, 13:48:01
Dit ging om www.tinypic.com

Vertel er dan wel even bij dat je dan meteen de rechten uit handen geeft.

sylvester1986

• Gast
Reactie #87 Gepost op: 19 mei 2011, 14:08:07
Mijn broertje heeft in 1996 toen hij 3 jaar oud was er voor gezorgd dat mijn moeder in de krant kwam ;D
Mijn moeder was op haar slaapkamer en was vergeten om de slaapkamersleutel uit de deur te halen, dus mijn broertje deed de deur dicht en deed hem vervolgens op slot. Laat mijn broertje nu net eigenwijs zijn en de deur niet open willen doen.
Doordat de huizen waren gerenoveerd zaten er nieuwe ramen in en daardoor kon mijn moeder niet naar buiten.
Gelukkig had mijn moeder een telefoon op haar kamer staan en kon zij de politie bellen.
De agenten kwamen dan ook hard lachend ter plaatse.
Helaas heb ik een deel gemist, omdat ik op school was, maar ik kon de agenten nog wel zien lachen ;D
Tot op heden heeft mijn moeder de artikelen nog.

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 19 mei 2011, 14:30:13
Niet helemaal een publicatie van mij, maar wel naar aanleiding van een incident welek me overkomen is.
Door politie Fryslan is een interview met me afgenomen voor hun personeelsblad, naar aanleiding van mijn gebroken been, ten gevolge van een valpartij tijdens het uitoefenen van mijn hobby.

Aram Mukanay

• Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 27 juli 2011, 09:22:20
Telegraaf - 27 Juli 2011

De foto is uit dit filmpje gehaald.
Dodelijk steekincident in woning in Aalsmeer
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland