Nou ja zeg, nu ga je in mijn optiek wel erg kort door de bocht, je suggereert nu alsof het op de HAP schering en inslag is dat er zonder noodzaak een ambu naar een melding wordt gestuurd.
Er zal tijdens een triage heus wel eens een inschattingsfout worden gemaakt, maar dan nog vind ik je argumenten erg zwak.
En je uitspraak over het Clean desksyndroom vind ik bagataliserend en ronduit beledigend voor de triage assistenten.
Die uitspraak zegt mijn inziens meer over jou dan over alle triage assistenten samen.
Nou beste Julia,
Dat mag jij best vinden, maar Joffry heeft, betreffende zijn eigen regio, wel gelijk. Joffry suggereert niet alleen dat de HAP te vaak, met de verkeerde reden, een ambulance i.p.v. of samen met de huisarts wordt gestuurd, hij heeft helaas ook gelijk.
Ik ben blij dat ik uit jouw reactie mag concluderen dat jij blijkbaar in een regio werkt waar de HAP haar zaakjes wel op orde heeft, maar Joffry en ikzelf werken in een regio waar er op dat punt nog véél ruimte voor verbetering is.
Dat heeft niet alleen te maken met de dienstdoende assistentes, maar ook (en misschien vooral) de huisartsen.
De reden voor het "afschuiven" van ritten is divers. Angst voor de acute zorg, drukte, gewoon lui, verschil van inzicht qua traige/telefonische beeldvorming.
Overigens komt het ook nog wel eens voor dat de hapvoertuigen, bij gebrek aan beschikbare ambulances, op verzoek van de CPA een A1 rit doen. Dus ook dat kan