Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)

Auteur Topic: Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)  (gelezen 51363 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #100 Gepost op: 6 april 2012, 14:37:34
@NickB

Mijn advies is meldt zoiets ook via https://www.burgernet.nl/Contact.aspx en dan hopen dat men dit soort zaken mee neemt in
het eerst volgende overleg wat men heeft met de meldkamers.

De ervaring van Sylvester en mijzelf is dat men vrij vlot reageert op zaken die we aangeven via dit formulier.
Samen staan we sterk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #101 Gepost op: 6 april 2012, 14:46:51
Mijn advies is meldt zoiets ook via https://www.burgernet.nl/Contact.aspx en dan hopen dat men dit soort zaken mee neemt in
het eerst volgende overleg wat men heeft met de meldkamers.

Ik zal eens kijken of ik de gegevens van dit incident nog boven water kan krijgen en anders weet ik het formulier een volgende keer te vinden!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #102 Gepost op: 6 april 2012, 15:13:54
Ik zal eens kijken of ik de gegevens van dit incident nog boven water kan krijgen en anders weet ik het formulier een volgende keer te vinden!  O0

Meldingen zou je terug moeten kunnen vinden via http://www.burgernet.nl/Actieberichten.aspx en dan op je provincie klikken
waarna je als alles goed gaat je woonplaats kan aanklikken. En dan hopen dat het bericht terug te vinden is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #103 Gepost op: 4 juli 2012, 23:28:17
Hillegom - Burgernet succesvol bij aanhouding verdachten

http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/120704burgernetaanhoudingenscooterdiefstalhillegom.asp

Hillegom, 04-07-2012 • Mede dankzij een Burgernetactie zijn twee jongens van 19 uit Hoorn en een 20-jarige jongen uit Hoofddorp woensdag 4 juli aangehouden na een poging om een scooter te stelen.

Rond 14.00 uur zag een getuige dat er iemand aan het slot van een scooter aan het Leeghwater stond te morrelen. De getuige belde de politie en lichtte ook de eigenaar in. Die constateerde dat er was geprobeerd om de sloten van zijn scooter te forceren.
De getuige had gezien dat er drie jongens op twee scooters betrokken waren bij de poging tot diefstal. De gealarmeerde politie ging in de omgeving naar hen op zoek. Een motoragent zag één van de scooters rijden. Op de scooter zaten twee jongens van 19 uit Hoorn. Zij gingen er met hoge snelheid vandoor. Na een achtervolging door Hillegom kon de agent, samen met een collega motoragent, de twee jongens aanhouden op de Marijkestraat. De scooter waarop zij reden bleek te zijn gestolen.

De derde verdachte was gevlucht naar de wijk Treslong. De politie heeft daar naar hem gezocht. Daarbij is onder meer een politiehelikopter ingezet. Op dat moment is de verdachte niet aangetroffen.

Burgernet succesvol
Naar aanleiding van de poging tot diefstal was een Burgernetactie gestart. Een deelnemer aan Burgernet zag een jongen lopen die voldeed aan het signalement dat was verspreid van de derde verdachte. Hij belde de politie, die de 20-jarige jongen uit Hoofddorp kort daarop alsnog kon aanhouden.
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 6 juli 2012, 14:16:06
Ondertussen een + punt, 2 -Punten en vraag omtrent Burgernet en dit ook gemaild.
--------------------------------
1) + punt: Burgernetactie omtrent inbraak, goede signalering doorgekregen. Ik pak de auto en rij richting de melding en ik zie veel politie. Ik vraag aan een agent welke richting hij heen gegaan is. Zijn Maglite gaat richting het water en schijnt in het riet en zijn reactie: "Het is vandaag ook zo warm he?" :D
Zeer snelle actie, want de dader was aangehouden en 10 min later een sms van Burgernet: De dader is aangehouden.

2) - punt: Gisteren en vandaag melding omtrent 2 vermissingen, ik kon zo snel geen signalement noteren, dus ik dacht: "ik kijk even bij actieberichten." Stond er helemaal niks tussen en kon ik bijna niks betekenen.

3) vraag: Is er geen potje zodat publieke plaatsen kunnen worden bereikt door bijv een lichtkrant. Dit vroeg ik omdat ik bij de melding van vandaag in de bibliotheek zat en het daar, door de vele mensen, een uitkomst zou zijn.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 6 juli 2012, 22:16:15
Er schiet opeens een 2e + punt binnen: De spraakmeldingen zijn duidelijker geworden.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #106 Gepost op: 28 augustus 2012, 19:06:58
Misschien kan iemand hier mij wel verder helpen. Ik woon op de grens van 2 veiligheidsregio's, namelijk Gelderland-Zuid (daar woon ik) en Zuid-Holland Zuid, wat binnen 2 kilometer afstand ligt.

Ik ben lid van Burgernet in Gelderland-Zuid, maar zou ook graag lid zijn van burgernet van de buren (regio Leerdam). Heeft iemand een idee of en hoe dit kan? Dus tegelijk Burgernet-deelnemer in GLZ en ZHZ.

Alvast bedankt!!


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #107 Gepost op: 1 oktober 2012, 12:34:07
ja hoor, gewoon postcode/adres aldaar invoeren.

Ik ben ook 2x 'ingevoerd', me huis en werk adres.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #108 Gepost op: 1 oktober 2012, 20:54:45
Ook in Emmen wordt er gestart met Burgernet. Vorige week kreeg ik een brief van de gemeente waarin werd uitgelegd wat Burgernet is en hoe je je aan kunt melden.

Tot op heden nog niet aangemeld. Heeft het zin?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #109 Gepost op: 1 oktober 2012, 21:08:10
Wat ik een groot gemis vind en me steeds meer aan erger bij Burgernet in Rotterdam-Rijnmond is.
1. Geen info sinds welk tijdstip een persoon ( kind/volwassenen ) of voertuig gezocht of vermist wordt.
2. Nooit de locatie van waar een persoon ( kind/volwassenen ) of voertuig gezocht of vermist wordt.

Dit geldt voor het berichtenbandje als mede voor de mail die je ontvangt. Als er wel een locatie genoemd wordt is het een uitzondering.
Hierdoor kan je geen juiste inschatting maken of je een bijdrage kan leveren of in een bepaalde straal kan gaan meezoeken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen