Mijn ervaringen tot nu toe in Rotterdam - Rijnmond zijn nog niet erg positief.
24-10-2011 Kreeg ik een Burgernet melding van een man in de 70 jr die vermist werd en verwarde toestand.
De melding bleek al enkele uren oud te zijn en tijd kost geld en levens zegt men.
Mijn advies veel sneller inzetten. Het liefst binnen 15 tot max 30 minuten al.
Ook ontbreekt vaak een looprichting wat het opsporen vermakkelijkt.
Vervolgens komt er nog 1 uur later een twitterbericht van het wijkteam met signalement wat ook niet volledig was
en bovendien nog 1 uur later dan dat Burgernet was ingezet wat al te laat is gedaan.
En verder mijn citaat van een Burgernet actie op 06-01-2012. Moet voor mijn gevoel ook sneller kunnen.
Ik weet niet hoe snel Burgernet ingezet moet worden maar echt vlot vind ik het niet in mijn regio (R-R).
16:15 uur wordt een jongen vermist
19:00 uur lichten ouders politie in
22:10 uur Burgernet oproep verzonden
22:50 uur persbericht komt naar buiten
Mijn voorlopige conclusie het kan sneller en effectiever met meer info worden ingezet in mijn Regio R-R.
1e bericht: Naam / leeftijd en signalement en wat persoon mankeert en waarvandaan vertrokken.
2e bericht: Aanvullende info met Weggelopen/gereden/gefiets in de richting van ....
Ik kan me nu voorstellen dat mensen zeggen dit is te weinig info het heeft geen zin om te gaan zoeken en als je mijn
methode toepast krijg je meer info waardoor het veel interressanter wordt om te gaan zoeken.