Je moet idd bij de kern van het probleem beginnen. Iedereen heeft zo zijn eigen normen en waarden. Een afkomst kent ook zijn normen en waarden, dat zit zo diep geworteld, dat is niet 1,2,3 opgelost.
Een deel ligt zeker ook bij de ouders, maar als die ouders nog steeds in diezelfde diepgewortelde cultuur leven, kun je ze daar niet zomaar vanaf helpen(net als een geloof, t is a way of live) . En het is in NL altijd nog zo dat wij dat in het kader van de discriminatiewet moeten respecteren. Maar we hoeven niet alles te pikken. Echter, je krijgt al snel communicatiestoornissen als iemand tegen je zegt: ik sla je kop eraf, als je nog maar naar iemand kijkt (is in bepaalde culturen heel gewoon als je dat zegt), terwijl onze cultuur dit ziet als een ernstige bedreiging. En dit soort taal begint al op de basisschool, helaas.
Een groot gedeelte van het probleem ligt ook bij de overheid. De overheid stemt toe in een multiculturele samenleving. Dan is de overheid hiervoor ook verantwoordelijk. Dus zullen ze creatief moeten zijn in de aanpak van dit soort problemen. De overheid kan al niet eens voor zijn "eigen"nederlandse probleemjeugd instaan, laat staan deze nog lastigere problematiek..........ik vind het helemaal niet zo vreemd wat er hier in nederand allemaal gebeurd, het is gewoon volledig logisch....... ik wijd er niet teveel over uit, maar de aanpak van probleemjeugd in NL is gewoon ver beneden peil, t is 1 groot drama, en het is/wordt alleen nog maar erger. Er moet echt heel wat gebeuren voordat er echt verbetering komt.
Lang leve de prio van de overheid voor de jeugdhulpverlening !
waar wij met zijn allen de dupe van worden. En de jeugd is onze toekomst, waar moet dit heen...
*vind deze casus ook wel degelijk gerelateerd aan de politiek, daar kom je niet onderuit*