ambulance-incident

Auteur Topic: ambulance-incident  (gelezen 4999 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 13 december 2003, 11:17:55
Een mens kan vreemd reageren op een panieksituatie, of dit nu nadelig of positief uitvalt:Het slachtoffer is altijd "de dupe".

De ouders voelden zich op dat moment compleet machteloos, dat dit voor hun kind nadelig zou kunnen zijn, daar kunnen ze op dat moment niet eens meer over nadenken, later zullen ze dit zich zeker wel beseffen...............het is inderdaad het ergste wat je kunt overkomen......je kind verliezen, en alleen bij die gedachte al zijn ze, en de omstanders (waardoor ze waarschijnlijk ook in die sfeer meegesleurd zijn) doorgeraaid.............op dat moment vreselijk voor de hulpverleners, wat moeten die zich  ook machteloos hebben gevoeld........nogmaals, veel sterkte

wicher

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 13 december 2003, 21:55:37
Zijn de hulpverleners nu vogelvrij verklaard? De ouders zijn waarschijnlijk nalatig geweest(hoe komt een  kind van 15mnd aan een pinda?),hulpverlening komt opdraven en kan het kind niet redden. Dan moet er maar afgereageerd worden op de hulpverleners? Ik denk dat het nodig tijd word voor een betere bescherming voor hulpverleners. Hoeveel collega's zitten al thuis omdat ze meerdere malen bedreigd zijn en hun werk niet meer durven te doen. Belachelijk voor woorden vind ik. We staan klaar voor de mensen,dag en nacht,weer of geen weer  en dan bv worden bedreigd door omstanders omdat je een dronken persoon niet naar huis wil brengen. Hoevaak horen we niet  "daar zijn jullie voor ,daar word je voor betaald'!
Er is tegenwoordig geen respect meer voor hulpverleners.  >:(  Als je hoort van centralisten waar ze allemaal voor worden uitgemaakt door de telefoon en reacties van'ik weet je te wonen hoor dus pas maar op" vraag ik mij wel eens af  in wat voor maatschappij we nu wonen. Ik ben een voorstander voor een betere bescherming voor alle hulpverleners, laat ze maar wat duidelijk in de wet er over zeggen!!!!
De hulpverleners uit Amsterdam wens ik veel sterkte toe, ze zullen het hard nodig hebben.

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #12 Gepost op: 16 december 2003, 13:28:52
Het lijkt me vreselijk om als hulpverlener geen hulp te kunnen verlenen.
Ik wens iedereen die betrokken is bij dit incident heel veel sterkte toe!! :(
Groet, Gerard  ;)

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 17 december 2003, 17:35:20
Mooi gesproken Wicher!
mee eens!

teigetje

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 18 december 2003, 13:43:30
Alle hulpverleners uit Amsterdam heel veel sterkte toegewenst. Jullie zullen het wel kunnen gebruiken. Ik vind het vreselijk dat dit zomaar kan gebeuren.
Ik denk dat er echt iets moet gebeuren, anders durf ik niet meer aan de toekomst van de hulpverlening te denken. Wil niet weten waar het dan naar toe gaat...

Sterkte!

PeterG

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 19 december 2003, 20:29:52
Laat ik beginnen met me aan te sluiten bij al diegenen die ook van mening zijn dat geweld in welke vorm dan ook gericht tegen hulpverleners uit den boze is :( :(.
Soms is er voor agressief gedrag een "verklaring", maar dat is nagenoeg nooit een excuus voor dat gedrag.

Na alle emoties heb ik nog wel een praktische vraag over het gebeurde.
Al na twee minuten na de melding bij de meldkamer was er een politieauto ter plaatse. Op dat moment had het VZA nog geen melding ontvangen. Dat duurde nog een enkele minuut.

Ik kan mij allemaal verschillende redenen voor de geest halen waarom de dingen gebeurt zijn zoals ze zijn gebeurt. grote kans dat ik er in het gross van de gevallen, zoniet in alle gevallen, mis heb.

Daarom de vraag: weet iemand waarom het gezien het tijdspad zo verlopen is? ???

chevy freak

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 19 december 2003, 21:01:29
Mensen van het VZA veel stekte toegewenst met deze afschuwlijke ervaring

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #17 Gepost op: 20 december 2003, 01:49:09
Laat ik beginnen met me aan te sluiten bij al diegenen die ook van mening zijn dat geweld in welke vorm dan ook gericht tegen hulpverleners uit den boze is :( :(.
Soms is er voor agressief gedrag een "verklaring", maar dat is nagenoeg nooit een excuus voor dat gedrag.

Na alle emoties heb ik nog wel een praktische vraag over het gebeurde.
Al na twee minuten na de melding bij de meldkamer was er een politieauto ter plaatse. Op dat moment had het VZA nog geen melding ontvangen. Dat duurde nog een enkele minuut.

Ik kan mij allemaal verschillende redenen voor de geest halen waarom de dingen gebeurt zijn zoals ze zijn gebeurt. grote kans dat ik er in het gross van de gevallen, zoniet in alle gevallen, mis heb.

Daarom de vraag: weet iemand waarom het gezien het tijdspad zo verlopen is? ???

Ik hoor regelmatig bij pol amsterdam(rest hoor ik nooit) dat ze ergens moeten gaan kijken of de GGD/brandweer nodig is....denk dat dit ook zo gegaan is....maar ja..heb deze melding niet gehoord dus weet niet exact hoe het hier gegaan is.....

m vr gr
jvo

edit 20-12 18:07
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #18 Gepost op: 20 december 2003, 19:32:10
Niet weten wat je moet doen om onheil af te wenden is een belangrijke oorzaak dat mensen in paniek raken.
En redelijkheid bij mensen in paniek is ver te zoeken.
Mensen in paniek zijn dus ook slachtoffers.

Het is voor mij zondermeer onaanvaardbaar dat hulpverleners aangevallen worden, maar het is voor mij ook onaanvaardbaar om de dood van deze baby op een dergelijke manier in de schoenen van de ouders te schuiven.

En roep niet dat je zelf nooit in paniek gekke dingen te gaan doen, want er is voldoende onderzoek dat het overgrote merendeel van de mensen onder de juiste omstandigheden beestachtig te keer kunnen gaan.

Helaas zullen er in de groep ook mensen gezeten hebben, die niet in paniek waren, maar gewoon bezig waren de zaak bewust op te kloten. Maar die kom je overal tegen.

En dan komen we bij het probleem dat bijna niemand de politie belt als ze getuige zijn van dit soort incidenten. De balangrijkste reden is dan de kans zelf aangepakt te worden.  Sterker nog dat zijn vaak ook de mensen die hard staan te roepen dat de er door de politie niets aan gedaan wordt.

Het is  dus is het eigenlijk allemaal de schuld van de mensen die bang zijn om de politie te bellen. Maar dat komt eigenlijk weer omdat we in een maatschappij leven die dit allemaal ziet gebeuren en de anderen daarvan de  schuld geven. Terwijl ik dit schrijf zit ik te bedenken dat ik deel uit maak van de maatschappij en dat het dus ook mijn schuld is. Ik wil dan ook mijn oprechte excuses maken voor hetgeen gebeurd is en ik hoop dat ik wel de moed zal hebben om te handelen als ik getuige ben van een dergelijke situatie. Al was het maar door op veilige afstand 112 te bellen.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #19 Gepost op: 20 december 2003, 21:28:15
de politie was hier al ter plaatse met 2 voertuigen....die waren er al voordat de ambulance er was.....maar mochten ook niets doen om het meisje te redden......en zullen ook wel hun best gedaan hebben om de menigte te beteugelen....maar met 4 man doe je niets tegen 100 idioten....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-