Dan ben je zeker niet commercieel aangelegd.
Adema begint heus geen bedrijf om daar geld op toe te leggen! Hij verdient dus lekker over de rug van de vrijwilliger en daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Hij voelt zich ook al aardig wat als ik hem zie gooien met allerlei diploma`s. Dat begint bij mij te tellen als er inderdaad ook ervaringen zijn met calamiteiten, daar leer je veel meer.
Ik ben harstikke commercieel aangelegd. Ik verdien goed geld met een AV verhuurbedrijf.
Audio Rent Daar kan ik uitstekend van leven en nog wat geld steken in mijn hobby, mensen redden. Een dagje varen kost al gauw € 100,00 aan benzine. Onze reddingsboot kost zo'n € 6000,00 per jaar alleen om hem in de vaart te houden aan overige kosten, liggeld, verzekering, af en toe een nieuw motorblok nu weer een nieuwe spiegel en wat onderhoud aan de tubes...
Misschien zijn we wel gek, maar we hebben wel een hoop lol en voldoening. En een hele fijne door-dik-en-dun vriendenklub.
We vullen wat we te kort komen in de vereniging dmv sponsoring met z'n drieen aan. Belasting technisch ook wel leuk want die sponsoring is aftrekbaar. Dat zijn de zelfde afwegingen die Peter hebben doen besluiten z'n hobby in een bedrijfje te gieten. Als je het wilt zien kun je onderscheiden hoeveel voordelen dat biedt tegen "maar wat aanklooien". Moet je zien wat hij bereikt heeft met z'n hobby, dat had anders niet gekund. Bij allerlei landelijke instanties is hij trainer en ontwikkelt hij nieuwe methoden op het gebied van hulpverlening voor brandweer, ambulance en politie. Niet met eurotekentjes in z'n ogen, maar als bevlogen hulpverlener. Daar zijn wij bij HOGE wel achter gekomen.
Let wel, ik ben het lang niet altijd met 'm eens, maar heb wel respect voor de (deskundige) manier waarop hij het doet. Voor de hulpverlening.
Henk