Aan de ene kant word het OK en het NRK gelijk gesteld aan de andere kant wil het NRK zijn uitzonderings positie behouden
Of je staat toe dat alle EHBO'ers met OGS mogen Rijden incl het NRK of je schaft het af voor beide
Jij neem bv Schiphol maar wees eens eerlijk wie waren er het eerste terplaatse 1 ding is zeker het was niet het NRK
die kwamen toen het al bijna afgelopen was de eerste waren de gewone ehbo'ers en de omwonende.
Dus het nut van OGS op NRK auto's is al lang een achterhaald idee.
Zoals ik al eerder zij geef dan iedere EHBO'er OGS of laat die hier aan mee wil werken en hulp te bieden die mogelijkheid
Ben ik het niet mee eens. OK en NRK worden als organisatie niet gelijkgesteld. Het zijn namelijk 2 verschillende organisaties met verschillende uitgangspunten. Alleen het NRK wil dat door het NRK afgegeven ehbo diploma's door het OK worden erkend. Heeft niets te maken met het gelijkstellen van de 2 organisaties opzich, of de ehbo-ers die vrijwilliger zijn van het NRK.
Het rijden met OGS heeft niets te maken met het hebben van een ehbo-diploma. Je uitspraak "of je staat toe dat alle EHBO'ers met OGS mogen Rijden incl het NRK of je schaft het af voor beide" Raakt kant noch wal. Rijden met OGS is iets wat het NRK mag onder een aantal voorwaarden.
Dat betekent dat het NRK zelf personeel zou mogen opleiden of laten opleiden als chauffeur om met OGS te mogen rijden. De 'Ehbo-er' die jij in gedachten hebt rijdt dan in de hoedanigheid van 'Medewerker' in dienst van het Rode Kruis met OGS en niet in de hoedanigheid van 'Ehbo-er' daarbij komt dat het Ehbo-diploma daar geen bevoegdheid voor geeft.
Het idee van NRK met OGS is niet achterhaald, het NRK maakt er op dit momment alleen geen gebruik van, wat vroeger wel zo was. Er zijn tal van situaties te bedenken waarin het NRK op dit momment wel met OGS zou mogen rijden. Dit is door 1 van de forumleden beschreven.
Zoals jij al aangeeft zijn de ehbo-ers er al, dus die hebben geen OGS nodig om de ongevalslocatie te bereiken. Het zou erg mooi zijn als iedereen met zo'n lampje mag rondrijden. Dan koop ik er ook 1 en laat ik het de hele dag OGS werken, dat scheelt weer een paar minuutjes per rit, ik ben immers ook ehbo-er met een diploma van het OK
.