Waarom heeft het RK ambulancevoertuigen en OGS?

Auteur Topic: Waarom heeft het RK ambulancevoertuigen en OGS?  (gelezen 76968 keer)

0 gebruikers (en 72 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #80 Gepost op: 26 juli 2009, 13:29:03
Dat viel best mee, aangezien het 4 gele wagens waren, waarvan 1 secundair en 2 primair gestriped waren ... ;)
Geloof niet alles wat je denkt.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #81 Gepost op: 26 juli 2009, 16:24:46
die van ons zijn ook primair gestriped.. toch RK-voertuig... ???
maarre..PeterEde... ik snap wat je bedoelt.
En toch is dit m.i. de reden dat een hoop afdelingen hun voertuigen nog voorzien van OGS.

Peter


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #82 Gepost op: 4 augustus 2009, 15:38:17
Dat viel best mee, aangezien het 4 gele wagens waren, waarvan 1 secundair en 2 primair gestriped waren ... ;)

ik meen dat er 2 secundair gestriped waren... nl de chevy en de E-klasse....de 2 sprinters waren primair...(A)

even off topic waar zat jij op??

Edit: ik weet alleen van de chevy dat die een A1 vervoer heeft gehad.. voor de rest kan durf en wil ik er niks zinnigs over zeggen ::)
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #83 Gepost op: 4 augustus 2009, 16:42:02
Ik heb 3 dagen op een Sprinter gezeten en 1 dag op de Chevy. De Chevy is alleen van rode striping voorzien en de lage MB is secundair gestriped. Zoals aangegeven, alle wagen hebben op verzoek van de MKA Nijmegen ook A1 ritten uitgevoerd en daarnaast vele A2 en B-ritten.
Geloof niet alles wat je denkt.


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #84 Gepost op: 4 augustus 2009, 16:42:58
Ik heb 3 dagen op een Sprinter gezeten en 1 dag op de Chevy. De Chevy is alleen van rode striping voorzien en de lage MB is secundair gestriped. Zoals aangegeven, alle wagen hebben op verzoek van de MKA Nijmegen ook A1 ritten uitgevoerd en daarnaast vele A2 en B-ritten.

dat weet ik;) ben zelf ook een hele week aanwezig geweest:P
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


1234karel

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 11 augustus 2009, 06:49:34
Zijn de rode kruis chauffeurs wel opgeleid om met de OGS te mogen rijden ?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #86 Gepost op: 14 augustus 2009, 15:56:46
Ook de VC's (verbindings voertuigen)  hebben OGS.  En deze hebben geen Ambu taak.

Staat stoer.  En hier in het noorden voelt men zich toch op een bepaalde manier zo interessant en denken ze op deze manier

belangrijk te zijn.  Nu dat ze sinds enkele jaren de strepen hebben moeten inleveren.

Gg

Beetje frusti misschien? of gewoon oudhollands zeurgedrag?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #87 Gepost op: 14 augustus 2009, 16:03:21
Zijn de rode kruis chauffeurs wel opgeleid om met de OGS te mogen rijden ?


Nee ze hebben geen geldig rijbewijs en doen maar wat met hun OGS schakelaartje, lekker toeren met A1 de hele dag......

Zuicht, mensen mensen, ik word er niet goed van hoe op dit forum een aantal mensen maar blijft zeuren en elkaar de m,aat nemen over al of niet rechtmatig A1 rijden door jan en alleman, (professionals en  opgeleide en bevoegde vrijwilligers, van stichting ambulancewens tot het rode kruis).
Het lijkt hier wel een dropskroeg waarin het gehele dorp wordt besproken en de maat genomen, stamkroegenpraat, gerodeel en geklets en allerlei subjectieve voorbeelden van zogenaamde voorvallen worden genoemd en porganisaties door het slijkgehaald , ik denk dat het onderhand een pathologisch wantrouwen is met pandemische trekjes.  >:( :'(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #88 Gepost op: 14 augustus 2009, 16:14:24
Nee ze hebben geen geldig rijbewijs en doen maar wat met hun OGS schakelaartje, lekker toeren met A1 de hele dag......

Zuicht, mensen mensen, ik word er niet goed van hoe op dit forum een aantal mensen maar blijft zeuren en elkaar de m,aat nemen over al of niet rechtmatig A1 rijden door jan en alleman, (professionals en  opgeleide en bevoegde vrijwilligers, van stichting ambulancewens tot het rode kruis).
Het lijkt hier wel een dropskroeg waarin het gehele dorp wordt besproken en de maat genomen, stamkroegenpraat, gerodeel en geklets en allerlei subjectieve voorbeelden van zogenaamde voorvallen worden genoemd en porganisaties door het slijkgehaald , ik denk dat het onderhand een pathologisch wantrouwen is met pandemische trekjes.  >:( :'(

Amen Joffry.
Wordt onderand ook moe van dit soort (oneindige.....) topics... waar iedereen wel even verteld hoe het moet of zou moeten, maar er ondertussen zelf geen donder van snapt....  :-\


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #89 Gepost op: 28 augustus 2009, 12:41:59
Hallo,

Dat dit een gevoelig maar ook belangrijk/intressant onderwerp is dat blijkt uit allle reacties, feit is dat we bij de wielerronde 8 van chaam, prio hebben gereden aangezien er een 112 melding kwam van aanrijding met letsel en op het medische hv vlak was ons voertuig het dichtste bij en zijn ze gaan rijden, er is gezocht en men vond een ernstig ongeval enkele km's verderop. Helaas was het fataal en is het door de politie verder afgehandeld. Moraal van het verhaal, ogs heb je, gebruik het dan indien nodig en bewust met minimaal risco voor de overige verkeersdeelnemers en ja dat laatste wordt wel eens vergeten.

pim