Waarom heeft het RK ambulancevoertuigen en OGS?

Auteur Topic: Waarom heeft het RK ambulancevoertuigen en OGS?  (gelezen 77013 keer)

0 gebruikers (en 73 gasten bekijken dit topic.

VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #220 Gepost op: 5 augustus 2010, 20:11:21
Tot de volgende discussie-opwekkende foto zou ik zeggen... ;)

Na deze uitspraak zat ik te kijken of er al een slotje aan kwam... nee dus... MOOI!

Want mijn vraag was nog niet beantwoord...
Ben benieuwd welke organisaties je bedoeld... Deze organsaties zijn in mijn ogen sneller met invoeren van nieuwe richtlijnen en handelingen dan het  "logge" rode kruis en oranje kruis waar een hoofdbureau de weg bepaald.



Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #221 Gepost op: 6 augustus 2010, 13:45:02
Na deze uitspraak zat ik te kijken of er al een slotje aan kwam... nee dus... MOOI!

Want mijn vraag was nog niet beantwoord...

Dat zijn vast de (semi) commerciele stichtingen zoals medical team en anderen, niks mis mee maar die behoren niet tot ons nationale hulpverlenings erfgoed zoals het NRK dat wel doet :-) dat bestaat al meer dan 100 jaar en heeft zich reeds bewezen. Dat het NRK niet zo snel met haar tijd meegaat en niet zo slagvaardig reageert daar kunnen de hulpverleners niet zo veel aan doen. Snelle stichtingen die graag het werk van het NRK overnemen, mmm geeft bij mij wel beetje een bijsmaak. Al gauw bemerk ik dan een vorm van enige arrogantie of semiprofessionele superioriteit. zo dat moest er toch even uit.
Er zijn vast voldoende redenen om iets nieuws te beginnen als men het NRK verlaat of juist daar nog nooit lid van is geweest. Maar het schoppen tegen een organisatiekun je het beste overlaten aan leden van die organisatie zelf.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #222 Gepost op: 6 augustus 2010, 14:00:07
Maar het schoppen tegen een organisatiekun je het beste overlaten aan leden van die organisatie zelf.
Ik ga zeker even naar onze ALV toe...  ;)
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


Mederiacvm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #223 Gepost op: 6 augustus 2010, 18:56:55
Ik ga zeker even naar onze ALV toe...  ;)

Niet om nou heel vervelend te willen doen, maar ik adviseer je, voordat je naar de ledenraad afreist, je eerst te informeren naar de organisatorische structuur zoals het Nederlandse Rode Kruis die sinds 1 januari van dit jaar hanteert. Dat scheelt in december enige frustratie en biedt, wanneer je een serieus punt wil inbrengen, in november de mogelijkheid dat via de beschikbare lijnen te doen.
Had een dag maar 48 uur


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #224 Gepost op: 6 augustus 2010, 23:45:34
Natuurlijk pluis ik eerst even mijn eigen (nieuwe) bestuur uit. Dan ga ik wel naar de ledenraad toe. Onderaan beginnen hé... Ik had ook niet gedacht daar zomaar naar toe te gaan en even een paar sterke punten te maken.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #225 Gepost op: 7 augustus 2010, 18:44:00
Maar het schoppen tegen een organisatie kun je het beste overlaten aan leden van die organisatie zelf.

Daarom. Ik ben nog steeds lid en heb me destijds met tand verzet tegen samen 1.
Ben daarom gestopt met het vrijwilliger zijn. Als je uiteindelijk niet meer door één deur kunt, moet je stoppen (is mijn mening)...
Heeft me ook luttele avondjes gekost om me in deze hele materie van statuten en samen 1 te verdiepen.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #226 Gepost op: 13 augustus 2010, 22:40:59
Dat de focus nu op EHBO-evenementenhulpverlening ligt is logisch. Je moet je vrijwilligers toch iets bieden, laten oefenen en aan je binden? Dat doe je beter door ze actief iets nuttigs te laten doen dan ze alleen 3x per jaar te laten oefenen en verder niets.. Los van OGS.
Bovendien kun je niet zomaar extra mensen zetten op het invoeren van uniforme regels. Het NRK mag van haar leden nu eenmaal landelijk maximaal 350 FTE hebben. Dat is een harde grens.
En een beslissing nemen over al die schijven... en met alle besturen die dwars kunnen doen/liggen en je hebt haast een onwerkbare situatie om uniforme regels in te voeren.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #227 Gepost op: 14 augustus 2010, 02:46:06
Snelle stichtingen die graag het werk van het NRK overnemen, mmm geeft bij mij wel beetje een bijsmaak. Al gauw bemerk ik dan een vorm van enige arrogantie of semiprofessionele superioriteit. zo dat moest er toch even uit.

Zoals? Wil nu wel meer weten en een beetje onderbouwing.
Ben erge voorstander namelijk van de kleinere organisaties. Juist omdat deze slagvaardiger zijn en niet op oude rituelen en gewoonten blijven leunen.
Maar goed, ben wel benieuwd naar de snelle stichtingen zoals jij ze hierboven bedoeld.  :o


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #228 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:36:10
Zoals? Wil nu wel meer weten en een beetje onderbouwing.
Ben erge voorstander namelijk van de kleinere organisaties. Juist omdat deze slagvaardiger zijn en niet op oude rituelen en gewoonten blijven leunen.
Maar goed, ben wel benieuwd naar de snelle stichtingen zoals jij ze hierboven bedoeld.  :o

Ehh valt het pas op na 1 week???
kleinere stichtingen en verenigingen zijn slagvaardiger, nouja, sneller met hun beslissingen.. Helaas missen ze landelijke dekking en achterban. En wanneer ze zijn voortgekomen uit frustratie over organisaties waaruit ze zijn ontstaan dan zijn ze meestal niet zo gespeend van arrogantie over eigen kunnen. Van nabij meegemaakt dus ik weet wat er bedoelt kan worden zondere namen hier te gaan noemen. Niet iedere neiuwe stichting of organisatie heeft daar last van maar het komt wel voor.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #229 Gepost op: 14 augustus 2010, 23:04:05
Ik wil niet zeuren hoor, maar doe het toch.
Volgens mij heeft dit niks meer te maken met RK ambulancevoertuigen of OGS.