Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198807 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #120 Gepost op: 9 juni 2010, 20:36:13


















Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk voertuig: MAN
Roepnummer: 18-121
Korps: Zwijndrecht
Regio: Zuid-Holland Zuid
Bijzonderheden:
Brandweer Papendrecht


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #121 Gepost op: 13 juni 2010, 08:52:01


Soort voertuig: Watertankwagen / Schuimblusvoertuig
Merk voertuig: MAN
Roepnummer: 04-2260
Korps: Ommen
Bijzonderheden:


spoorfan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #122 Gepost op: 16 juni 2010, 09:34:42
Helaas nog zonder foto, maar ik zag in Rotterdam een spiksplinternieuwe SB55-1. Hij denderde voorbij dus ik heb het merk niet gezien. Wel dat hij 4 assen heeft. Het is geen Haakarmvoetuig.

Spoorfan


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #123 Gepost op: 16 juni 2010, 10:33:53
Helaas nog zonder foto, maar ik zag in Rotterdam een spiksplinternieuwe SB55-1. Hij denderde voorbij dus ik heb het merk niet gezien. Wel dat hij 4 assen heeft. Het is geen Haakarmvoetuig.

Spoorfan

Er staan al wel wat foto's van de SB55-1 in een ander topic, hieronder de link. Het is precies hetzelfde voertuig als de SB32-1 waarvan meer foto's te vinden zijn in dat topic.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,32239.msg743106.html#msg743106
Brandweer Papendrecht


spoorfan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #124 Gepost op: 23 juni 2010, 11:33:00
Dank. Had ik gemist.

Groet,

Spoorfan


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #126 Gepost op: 27 juni 2010, 02:31:16
Interessante foto's !!!

http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/74797/Amsterdam_-_Brandweer_-_STLF_-_13-9361 O0

Hmm opvallend...
Via een medewerker van Kazerne Pieter (de ''schuimbluskazerne'') vernomen dat het voertuig afbesteld is. Deze geruchten gaan al langer de ronde maar het schijnt dat de monitor cq. de pomp (bij lange na) het vermogen niet haalt wat er van te voren is afgesproken. Ondanks dat alles er op staat en er in zit schijnt het tóch niet door te gaan.

Misschien dat ze toch nog het een en ander gaan aanpassen ... maar de term ''afbesteld'' en gecanceld is al meerdere malen (op diverse kazerne's en vanuit diverse bronnen) gevallen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #127 Gepost op: 27 juni 2010, 11:52:30
Hmm opvallend...
Via een medewerker van Kazerne Pieter (de ''schuimbluskazerne'') vernomen dat het voertuig afbesteld is. Deze geruchten gaan al langer de ronde maar het schijnt dat de monitor cq. de pomp (bij lange na) het vermogen niet haalt wat er van te voren is afgesproken. Ondanks dat alles er op staat en er in zit schijnt het tóch niet door te gaan.

Misschien dat ze toch nog het een en ander gaan aanpassen ... maar de term ''afbesteld'' en gecanceld is al meerdere malen (op diverse kazerne's en vanuit diverse bronnen) gevallen.

Hij is afbesteld. Dus dit voertuig zal niet in amsterdam komen.
Wel een mooi voertuig om te zien, maar ja als hij de toegezegde eisen niet haalt...


willem33

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #128 Gepost op: 16 juli 2010, 15:58:58
vandaag, 16 juli 2010, de nieuwe schuimblusreus van Utrecht gezien bij post Voordorp. Was samen met de Utrecht 767 de watertank aan het vullen bij de sloot om de hoek daar. Helaas niet in staat om een fotootje te maken... wel een heel mooi voertuig!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #129 Gepost op: 16 juli 2010, 17:15:47
Hij is afbesteld. Dus dit voertuig zal niet in amsterdam komen.
Wel een mooi voertuig om te zien, maar ja als hij de toegezegde eisen niet haalt...

Ben benieuwd naar welke regio hij dan gaat ... Gezien het feit dat hij helemaal klaar is ... is het een kwestie van een andere regionaam er op en misschien wat regio-specifieke eisen en in dienst ....

Utrecht ? :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !