Tuurlijk het hele systeem moet het aankunnen. Maar de rdw database geeft nu eenmaal geen info over welke koppeling, bak, pto, of verdere uitrusting. Enige gegevens die we hebben zijn 8000 l/min en 360pk.
Voor zover ik weet is het sbv van RR gelijk aan die van AA, en die is voorzien van een 510pk motor, bijna anderhalf keer zo veel. Een wezenlijk verschil.
En een toevoer druk van 8 a 14 bar is natuurlijk heel mooi. Maar neem toch aan dat zo'n voertuig ook zelfstandig moet kunnen werken, het zij een korte duur.
Al vragen wij met onze hydrauliek veel minder liters, de drukken liggen dan weer veel hoger. En sommige wagens trekken dat gewoonweg niet. Bij de een de motor, de ander de koppeling, weer een ander kan de pto het niet aan.
En het vet gedrukte klopt dus niet, het oude SB voertuig van AA welke nu bij de bedrijfsbrandweer van Moerdijk staat was in opbouwconcept hetzelfde als die van RR en was dus ook uit 1 aanbesteding en dezelfde opbouwer namelijk Hilton.
AA heeft het voertuig toen geweigerd i.v.m. het feit dat de afgesproken capaciteit niet gehaald werd.
Er is toen een nieuwe aanbesteding doorlopen en heeft AA het voertuig door Gemco op laten bouwen en dat is het voertuig waar ze nu mee aan het testen zijn