Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198926 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #320 Gepost op: 23 juni 2012, 11:36:49
Dank u deze foto is genomen tijdens de inzet van de stroomstoring in Assen en Omgeving  op 16 juni 2012


brandweerBoZmax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • A1 meldingen klinkt me als muziek in de oren!
    • 112 noodhulp alle foto's op een rij!
Reactie #321 Gepost op: 3 augustus 2012, 15:56:25

Regio: Midden en West Brabant
Post: Breda
Roepnummer: 6161
Soort voertuig:  Schuimblusvoertuig
Merk voertuig:  Volvo FM6
Type: Ziegler opbouw.
Groetjes Max fotograaf halsteren/bergen op zoom


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #322 Gepost op: 27 december 2012, 02:26:26
Even uit belangstelling. Er wordt hier ca 2 jaar terug gespeculeerd over de mogelijke inzet van de 18-120/18-121 (Dordrecht en Zwijndrecht) bij andere dan spoor branden. Gebeurt dit heden ter dage ook? Of staan ze nog steeds te wachten op een onfortuinlijke trein?

Dit gewoon uit persoonlijke interesse omdat ik destijds zelf aan deze voertuigen gewerkt heb tijdens de opbouw van de arm. En mocht er hier iemand die te maken heeft met deze voertuigen aanwezig zijn, dan zou ik gebruikservaring leuk vinden om te horen.

Was destijds een bijzonder en daardoor ook leuk project om aan te werken. Maar kan er behalve ingebruikname/test foto's en filmpjes niks meer over terug vinden. Wie weet er meer?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #323 Gepost op: 27 december 2012, 07:29:56
Even uit belangstelling. Er wordt hier ca 2 jaar terug gespeculeerd over de mogelijke inzet van de 18-120/18-121 (Dordrecht en Zwijndrecht) bij andere dan spoor branden. Gebeurt dit heden ter dage ook? Of staan ze nog steeds te wachten op een onfortuinlijke trein?

Dit gewoon uit persoonlijke interesse omdat ik destijds zelf aan deze voertuigen gewerkt heb tijdens de opbouw van de arm. En mocht er hier iemand die te maken heeft met deze voertuigen aanwezig zijn, dan zou ik gebruikservaring leuk vinden om te horen.

Was destijds een bijzonder en daardoor ook leuk project om aan te werken. Maar kan er behalve ingebruikname/test foto's en filmpjes niks meer over terug vinden. Wie weet er meer?
Ik kan je melden dat beide voertuigen al aardig wat uitrukken op hun naam hebben staan. Deze waren dan wel niet bij de betuweroute of kijfhoek, maar wel voor voertuigbranden of andere grote industriebranden. Hier een mooie voorbeeld:    Prio 1 TS410 TS411 TS203 SB121 AL459 OD490 HA184 COH99 DA431 Grote brand GRIP 1 Ringdijk Zwijndrecht  en    Schuimblus voertuig 18-121 van de Brandweer Zwijndrechtse Waard ZHZ 2011     O0 O0 O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #324 Gepost op: 27 december 2012, 11:37:05
Ik kan je melden dat beide voertuigen al aardig wat uitrukken op hun naam hebben staan. Deze waren dan wel niet bij de betuweroute of kijfhoek, maar wel voor voertuigbranden of andere grote industriebranden.

Goed om te horen dat deze voertuigen tenminste ingezet worden. Al is het dan misschien niet voor de specifieke taak waar ze eigenlijk voor aangeschaft zijn.

Foto's en/of video van een van de auto's tijdens blussen bij echte brand zou zeer mooi zijn. En eventuele gebruikservaring helemaal...


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #325 Gepost op: 27 december 2012, 14:01:32
Goed om te horen dat deze voertuigen tenminste ingezet worden. Al is het dan misschien niet voor de specifieke taak waar ze eigenlijk voor aangeschaft zijn.

Foto's en/of video van een van de auto's tijdens blussen bij echte brand zou zeer mooi zijn. En eventuele gebruikservaring helemaal...
Ze zijn aangeschaft voor de spoorzone in de drechtsteden en voor de betuweroute oa, had je verwacht dat ze daar veel op gingen rijden dan? :)  Gelukkig zijn ze breed inzetbaar en rijden ze ook op andere meldingen, filmmateriaal is wel verder wel meer te vinden op youtube  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #326 Gepost op: 28 december 2012, 02:08:38
Ze zijn aangeschaft voor de spoorzone in de drechtsteden en voor de betuweroute oa, had je verwacht dat ze daar veel op gingen rijden dan? :)  Gelukkig zijn ze breed inzetbaar en rijden ze ook op andere meldingen, filmmateriaal is wel verder wel meer te vinden op youtube  O0

Nee dat had ik zeker niet verwacht. En laten we hopen dat ze daar ook niet, of tenminste niet vaak voor ingezet zullen hoeven te worden. Maar daarom verbaasde het mij om te lezen dat ze misschien alleen voor het spoor ingezet zouden mogen worden.


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #327 Gepost op: 28 december 2012, 02:50:19
Ze worden buiten oefeningen bijna nooit ingezet voor spoorwegincidenten in de Drechtsteden. In Zwijndrecht wordt hij wel ingezet bij OMS meldingen op de Lindtsedijk. Vaak rijden ze ook voor voertuigbranden op de A16.


Hier nog een filmpje van mij.

Vrachtwagenbrand A16 SB18-121 TS18-402 Zwijndrecht PRIO1

Gefilmd door: G.Nannings (hulpdiensten112)


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #328 Gepost op: 4 januari 2013, 10:45:05
Ze worden buiten oefeningen bijna nooit ingezet voor spoorwegincidenten in de Drechtsteden. In Zwijndrecht wordt hij wel ingezet bij OMS meldingen op de Lindtsedijk. Vaak rijden ze ook voor voertuigbranden op de A16.

Buiten dat heeft de SB (sowieso van Zwijndrecht, Dordrecht weet ik niet) wel meer uitrukken dan P2000 doet vermoeden. Bij veel uitrukken rijden er daar voertuigen mee die niet in de alarmering terug te vinden zijn, zoals regelmatig de SB121 maar ook de AL459. ;)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #329 Gepost op: 21 januari 2013, 20:00:20

Regio:      Rotterdam Rijnmond  
Korps:      Gezamelijke brandweer
Post:       Butaanweg
Type:      SB
Merk:       Mercedes Benz Actros V8
Kenteken:   BX-GN-07
Bijzonderheden:    ****