Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198952 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #350 Gepost op: 21 april 2013, 08:04:13
Tuurlijk het hele systeem moet het aankunnen. Maar de rdw database geeft nu eenmaal geen info over welke koppeling, bak, pto, of verdere uitrusting. Enige gegevens die we hebben zijn 8000 l/min en 360pk.

Voor zover ik weet is het sbv van RR gelijk aan die van AA, en die is voorzien van een 510pk motor, bijna anderhalf keer zo veel. Een wezenlijk verschil.

En een toevoer druk van 8 a 14 bar is natuurlijk heel mooi. Maar neem toch aan dat zo'n voertuig ook zelfstandig moet kunnen werken, het zij een korte duur.

Al vragen wij met onze hydrauliek veel minder liters, de drukken liggen dan weer veel hoger. En sommige wagens trekken dat gewoonweg niet. Bij de een de motor, de ander de koppeling, weer een ander kan de pto het niet aan.

En het vet gedrukte klopt dus niet, het oude SB voertuig van AA welke nu bij de bedrijfsbrandweer van Moerdijk staat was in opbouwconcept hetzelfde als die van RR en was dus ook uit 1 aanbesteding en dezelfde opbouwer namelijk Hilton.
AA heeft het voertuig toen geweigerd i.v.m. het feit dat de afgesproken capaciteit niet gehaald werd.
Er is toen een nieuwe aanbesteding doorlopen en heeft AA het voertuig door Gemco op laten bouwen en dat is het voertuig waar ze nu mee aan het testen zijn


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #351 Gepost op: 21 april 2013, 08:29:19
Ah ok zat het zo in elkaar. Heb daar wel iets van mee gekregen, maar ik houd het niet volledig bij.


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #352 Gepost op: 21 april 2013, 11:14:19
AA heeft het voertuig om een heleboel redenen niet afgenomen van Hilton, waarvan 1 reden de opbrengst was.

De capaciteit van de nieuwe van gemco is veel groter dan de SB's van RR.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #353 Gepost op: 22 april 2013, 01:57:46
Ah ok zat het zo in elkaar. Heb daar wel iets van mee gekregen, maar ik houd het niet volledig bij.
Dat is niet erg, maar wanneer je voortaan eerst het topic doorneemt kan je jezelf waarschijnlijk wel wat vragen besparen  :)


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #354 Gepost op: 22 april 2013, 18:42:58
Dat is niet erg, maar wanneer je voortaan eerst het topic doorneemt kan je jezelf waarschijnlijk wel wat vragen besparen  :)

Tja geloof dat ik dit hele topic al wel eens door gelezen heb paul. En wist wel dat er wat met zo'n grote schuimblusser was. Maar ging er eigenlijk van uit dat de problemen opgelost zouden zijn. Maar nu het zo genoemd wordt klinkt het me bekend in de oren. Maar als ik voor een reactie altijd het hele topic nog een keer door moet lezen, dan heb ik er een dagtaak aan. En we hadden het over het voertuig van shell, waar ik tijd aan gespendeerd heb om nog wat info te achterhalen. Net als dat ik er tijd aan besteed heb om de gegevens van het voertuig van RR op te zoeken, daar ik meende dat die gelijk was aan die van AA.

Maar het spijt me dat ik niet elk detail van elk voertuig onthoud en eerst alle topic volledig doorlees voordat ik een reactie plaats.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #355 Gepost op: 22 april 2013, 19:10:07


Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk voertuig: Volvo FM13 8x4 500 pk
Roepnummer: 2166
Kenteken: 21-BBS-2
Korps: Brandweer Midden- en West-Brabant
Kazerne: Moerdijk-Haven
Bijzonderheden: Meer info


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #356 Gepost op: 23 april 2013, 01:32:39
Tja geloof dat ik dit hele topic al wel eens door gelezen heb paul. En wist wel dat er wat met zo'n grote schuimblusser was. Maar ging er eigenlijk van uit dat de problemen opgelost zouden zijn. Maar nu het zo genoemd wordt klinkt het me bekend in de oren. Maar als ik voor een reactie altijd het hele topic nog een keer door moet lezen, dan heb ik er een dagtaak aan. En we hadden het over het voertuig van shell, waar ik tijd aan gespendeerd heb om nog wat info te achterhalen. Net als dat ik er tijd aan besteed heb om de gegevens van het voertuig van RR op te zoeken, daar ik meende dat die gelijk was aan die van AA.

Maar het spijt me dat ik niet elk detail van elk voertuig onthoud en eerst alle topic volledig doorlees voordat ik een reactie plaats.

Het was niet mijn bedoeling je af te zeiken, maar de geschiedenis van de 'miskoop' van AA staat uitgebreid beschreven in dit topic. Vandaar mijn opmerking.  98uiye


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #357 Gepost op: 23 april 2013, 09:11:29
Of helemaal:


Uploaded with ImageShack.us
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #358 Gepost op: 1 juni 2013, 14:30:52
Ik denk dat deze hier het beste thuishoort:



Dienst: Gezamenlijke Brandweer
Standplaats: Maximakazerne (Prinses Maximaweg)
Roepnummer: AS 56-1
Kenteken: 07-BBD-3
Soort voertuig: Groot vermogen Autospuit
Merk & type: Volvo FM 500
Opbouw: Ziegler Brandweertechniek
Bijzonderheden: Water wordt gefilterd voordat het bij de pomp komt, volledig computerbestuurd
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #359 Gepost op: 1 juni 2013, 16:22:00
Citaat van: TAS-716 link=msg=1168711 date=1370089852
Ik denk dat deze hier het beste thuishoort:



Dienst: Gezamenlijke Brandweer
Standplaats: Maximakazerne (Prinses Maximaweg)
Roepnummer: AS 56-1
Kenteken: 07-BBD-3
Soort voertuig: Groot vermogen Autospuit
Merk & type: Volvo FM 500
Opbouw: Ziegler Brandweertechniek
Bijzonderheden: Water wordt gefilterd voordat het bij de pomp komt, volledig computerbestuurd
dus hij kan zonder bemanning uitrukken
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi