Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198934 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #140 Gepost op: 22 juli 2010, 18:25:16
Het voertuig is idd afbesteld, omdat hij bij lange na niet aan de gestelde eisen voldoet. Vreemd blijft het dat een andere regio het voertuig, ondanks de tekortkomingen, toch afneemt.
Je zou toch denken dat concurerende bedrijven die de aanbesteding niet hebben gewonnen nu "bloed" ruiken.

Enfin, ben wel benieuwd naar wat Amsterdam nu gaat aanschaffen.

Vind deze wel aardig.....http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/74437/Florian_Frankfurt_0426#/111091

Zover ik weet is de koop van een ander schuiblusvoertuig tijdelijk even uitgesteld ivm de economische crisis. Dus het plan bestaat er nog wel, maar zal vooruitgeschoven worden.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #141 Gepost op: 22 juli 2010, 19:41:10
Het voertuig is idd afbesteld, omdat hij bij lange na niet aan de gestelde eisen voldoet. Vreemd blijft het dat een andere regio het voertuig, ondanks de tekortkomingen, toch afneemt.
Je zou toch denken dat concurerende bedrijven die de aanbesteding niet hebben gewonnen nu "bloed" ruiken.

Enfin, ben wel benieuwd naar wat Amsterdam nu gaat aanschaffen.

Vind deze wel aardig.....http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/74437/Florian_Frankfurt_0426#/111091

Het ligt er helemaal aan wat de eisen van de ene en de andere regio zijn. Het niet voldoen aan eisen HOEFT niet te betekenen dat er tekortkomingen  zijn.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #142 Gepost op: 22 juli 2010, 20:31:57
Wat zie ik hier!

Nog geen foto's van de allemooiste Schuimbluswagen?

zal ik ze maar sturen he  998765




(laatste foto is van een inzet bij een grote brand in Breda, Vandaag)

Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk voertuig: Volvo
Roepnummer: 6161
Standplaats: Breda
Regio: Midden,- West Brabant
Bijzonderheden: Regionaal voertuig


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #143 Gepost op: 23 juli 2010, 09:43:42
Het ligt er helemaal aan wat de eisen van de ene en de andere regio zijn. Het niet voldoen aan eisen HOEFT niet te betekenen dat er tekortkomingen  zijn.

Lijkt me niet. Het niet voldoen aan de gestelde eisen, dus afspraken die beide partijen binnen een overeenkomst hebben gemaakt, dienen te worden nagekomen. Als er na de gunning van de aanbesteding eisen veranderd worden, zal er een nieuwe aanbesteding moeten plaatsvinden. Het kan dus niet zo zijn, dat men tijdens de aanbesteding het een besteld, en vervolgens iets anders afneemt, want dan had wellicht een andere fabrikant het zelfde product voor een lagere prijs kunnen maken, toch ?
Je zou het bestek erop moeten nakijken of Amsterdam en Utrecht identieke voertuigen hebben besteld.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #144 Gepost op: 23 juli 2010, 10:40:40
Lijkt me niet. Het niet voldoen aan de gestelde eisen, dus afspraken die beide partijen binnen een overeenkomst hebben gemaakt, dienen te worden nagekomen. (...)
Je zou het bestek erop moeten nakijken of Amsterdam en Utrecht identieke voertuigen hebben besteld.

Binnen een aanbesteding kan je verschillende kavels hebben, waarbij per kavel andere eisen gelden. Het zou kunnen zijn Amsterdam een andere kavel heeft, waaraan zwaardere eisen zijn gesteld dan aan die van Utrecht. Met als gevolg dat Utrecht 'm wel accepteert en Amsterdam niet.

Is een beetje een theoretisch verhaal, je zou er inderdaad de aanbesteding op na moeten slaan.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #145 Gepost op: 23 juli 2010, 13:18:01
Binnen een aanbesteding kan je verschillende kavels hebben, waarbij per kavel andere eisen gelden. Het zou kunnen zijn Amsterdam een andere kavel heeft, waaraan zwaardere eisen zijn gesteld dan aan die van Utrecht. Met als gevolg dat Utrecht 'm wel accepteert en Amsterdam niet.

Voorbeeld is de 4 assige terreinvariant schuimblusser voor Kennemerland die in diezelfde aanbesteding zit/zat  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jasper112

  • Jasper Warmerdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK
Reactie #146 Gepost op: 26 juli 2010, 21:47:54
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk voertuig: Mercedes Actros V8 3551
Roepnummer: SB32-1
Standplaats: Kazerne Metaalhof (Rotterdam-Alexander)
Regio: Rotteram-Rijnmond
Bijzonderheden: Een van de 2 nieuwe schuimblusvoertuigen van Rotterdam-Rijnmond
















WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #147 Gepost op: 26 juli 2010, 21:51:04
Wat is de capaciteit van de monitor?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #148 Gepost op: 29 juli 2010, 17:35:54
De nieuwe SB voor Utrecht Voordorp  8) wat een bak zeg  0098

schuimblusvoertuig
Video: thefotokoning
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #149 Gepost op: 29 juli 2010, 17:49:46
Utrecht Leidsche rijn is het! Of zit ik nu fout?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens