Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198832 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #170 Gepost op: 20 september 2010, 17:27:25
Dit is een: TS3LD1700T4000/250 hoor niet thuis bij de schuimblusvoertuigen.

In zijn eentje voldoet hij inderdaad niet aan de eisen voor een schuimblusvoertuig. Maar....samen met het identieke voertuig dat in Hoog Soeren staat, de 06-7748 vormt dit voertuig een volwaardig schuimblusvoertuig. Er is toendertijd voor gekozen om een groter schuimblusvoertuig te splitsen in twee kleinere voertuigen die ook geschikt waren voor natuurbrandbestrijding. Daar heb je op de Veluwe namelijk wat meer aan. Doordat de twee voertuigen samen aan de eisen voor een volwaardig schuimblusvoertuig voldeden kreeg de toenmalige regio Stedendriehoek ook de subsidie van BiZa.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #171 Gepost op: 20 september 2010, 17:38:06
Toen ik daar was moesten ze 's middags standby staan als schuimblusvoertuig bij het landen van een helicopter met daarin Koningin Beatrix.
Brandweer Papendrecht


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #172 Gepost op: 20 september 2010, 18:29:52
Toen ik daar was moesten ze 's middags standby staan als schuimblusvoertuig bij het landen van een helicopter met daarin Koningin Beatrix.

Daar gebruiken ze de Unimog regelmatig voor. De koningin en haar familie zijn regelmatig in Apeldoorn. De Unimog rijdt ook standaard mee voor vrachtautobranden op de snelwegen en bij luchtvaartincidenten op of nabij vliegveld Teuge.

Overigens gaat het cluster Epe - Voorst - Apeldoorn in totaal vier soortgelijke voertuigen aanschaffen ter vervanging van de Unimogs in Apeldoorn en Hoog Soeren. Het zullen geen Unimogs meer worden maar ze krijgen wel soortgelijke specificaties.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #173 Gepost op: 20 september 2010, 18:35:04
Jammer dat ze er uit gaan..Ik vind ze wel wat hebben ;) Heb je misschien een idee wanneer ze er ongeveer uit gaan?


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #174 Gepost op: 20 september 2010, 19:17:12
Jammer dat ze er uit gaan..Ik vind ze wel wat hebben ;) Heb je misschien een idee wanneer ze er ongeveer uit gaan?

Ik ben het met je eens, ze hebben inderdaad wel wat. Het zijn bovendien fantastische voertuigen voor natuurbrandbestrijding. Daar waar de paden ophouden rijdt zo'n Unimog gewoon door.

Wanneer ze er precies uitgaan weet ik niet exact. De vier nieuwe voertuigen hadden al geleverd moeten zijn, ware het niet dat ze erg veel gedoe hebben gehad met rechtszaken rond de aanbesteding. Maar dat schijnt tegenwoordig mode te zijn bij de leveranciers van brandweervoertuigen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #175 Gepost op: 28 september 2010, 14:16:03
Een promotie filmpje van de schuimblusbak van brandweer Papendrecht:

Promo schuimblusbak en haakarmvoertuig brandweer Papendrecht
Brandweer Papendrecht


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #176 Gepost op: 28 september 2010, 18:26:49
Ben die van Roermond nog niet tegegekomen hier. Dus bij deze:

Merk voertuig:M.A.N. LE 15-280
Roepnummer: RMD865
Korps: Roermond
Regio: Limburg-Noord
Bijzonderheden: -


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #177 Gepost op: 28 september 2010, 19:45:30

Merk voertuig:M.A.N. LE 15-280
Roepnummer: RMD865
Korps: Roermond
Regio: Limburg-Noord
Bijzonderheden
 :D


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #178 Gepost op: 16 oktober 2010, 10:52:44




Soort voertuig: Watertankwagen - Schuimblusvoertuig
Merk voertuig: MAN TGS 26.400BLF
Roepnummer: 04-2260
Korps: Ommen/Hardenberg
Regio: Ijsselland
Bijzonderheden -


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #179 Gepost op: 4 januari 2011, 01:13:41
Is er al bekend wat er gaat gebeuren met het schuimblusvoertuig wat voor de regio Amsterdam bedoeld was ? APK is inmiddels ook verlopen, gok dus dat ie nog steeds bij de fabriek staat ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !