Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198846 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #200 Gepost op: 31 januari 2011, 21:49:19
Ik denk dat het met de hoogspanningsmasten wel mee zal vallen!

Het heeft alleen geen zin omdat Zwijndrecht zelf al een SB heeft staan, die ook bedoelt is voor Kijfhoek.  ;)

Alle bovenleiding hangt op 5,30 mtr dus dat is zeker geen probleem.
Spoorgebonden is niet wenselijk gezien de heuvel, de railremmen en de wisselstelsels in dit emplacement.
Als de burgemeester van Zwijndrecht doorzet en Pro-Rail wordt uiteindelijk door de rechter verplicht een slagvaardige bedrijfsbrandweer op Kijfhoek neer te gaan zetten dan moeten er ook voertuigen voor die post komen ook al staan er 10 SB's op Zwijndrecht. Ik zou het dan als Pro-Rail zijnde wel weten dan is het nu te koop aangeboden 2e hands voertuig van VRK een mooie start.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #201 Gepost op: 31 januari 2011, 22:07:00
Misschien wordt brandweer Zwijndrecht dan wel een beroepskazerne!  O0  Die kunnen dan 24/7 Kijfhoek dekken!
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #202 Gepost op: 1 februari 2011, 14:44:10
Amsterdam had toch een SB besteld, die vervolgens is afgewezen?

Als de SB van Velsen aan de eisen van Amsterdam voldoet, is dat wellicht een mooie bestemming. Blijt 'ie nog een beetje in de omgeving ook ;)

Overigens wel een bijzondere gang van zaken met die SB. Kan me goed voorstellen dat het personeel dat niet leuk vind.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #203 Gepost op: 1 februari 2011, 16:48:56
Amsterdam had toch een SB besteld, die vervolgens is afgewezen?

Als de SB van Velsen aan de eisen van Amsterdam voldoet, is dat wellicht een mooie bestemming. Blijt 'ie nog een beetje in de omgeving ook ;)
- Amsterdam heeft het voertuig niet afgenomen, o.a. omdat de vereiste 12.000 liter per minuut niet gehaald werd.
Amsterdam zat in dezelfde aanbesteding. Ook die van Velsen schijnt niet de 12.000 liter te halen. Hoeveel dan wel weet ik niet.


Overigens wel een bijzondere gang van zaken met die SB. Kan me goed voorstellen dat het personeel dat niet leuk vind.
Nee, want ze hebben de afgelopen 10 maanden veel tijd in dat ding gestopt.


firechief

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #204 Gepost op: 1 februari 2011, 17:04:46
N.a.v. de discussie omtrent het nieuwe schuimblusvoertuig van Velsen heb ik het hele topic hier even doorgebladerd.

In het topic mistte ik voor dit topic nog de specs. Dus bij deze.

Dienst: Brandweer Kennemerland
Roepnummer: 54-565
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk en type: Mercedes-Benz Actros 4151
Overige bijzonderheden:
-8x8 met opgebouwd bandenaflaatsysteem
-Dakmonitor (verzonken tijdens rijden) capaciteit: ca. 8.500 ltr/min
-Bumpermonitor; capaciteit: ca. 1.900 ltr/min
-Bumpernozzles
-Tankinhoud: SVM 3.000 ltr, water 9.000 ltr
-Inlaat: 3x 6"
-Uitlaat: 2x 6", 4x 3", 2x haspel 40m

Dit voertuig is besteld vanuit een gezamenlijk aanbesteding van Amsterdam, Kennemerland en Utrecht. De drie regio's hebben voor verschillende opties gekozen, waardoor de voertuigen niet gelijk zijn.
De voertuigen van Rotterdam zijn seperaat aanbesteed. Wel hebben de vijf voertuigen het e.e.a. gemeen. Ze zijn door dezelfde leverancier (Hilton) opgebouwd, hebben dezelfde motor, pomp en besturing.

Wellicht dat er binnenkort nog wat foto's gaan volgen.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #205 Gepost op: 1 februari 2011, 17:49:03
Wellicht dat er binnenkort nog wat foto's gaan volgen.
Die had ik al bij elkaar gezocht maar i.v.m. gezondheidsproblemen zit ik maar zeer beperkt achter de computer. Maar bij deze het album geplaatst, alleen nog zonder tekst.

Oude 565:



Nieuwe 565:


Uiting van boosheid van de manschappen:


En de rest op www.incidentnet.nl


firechief

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #206 Gepost op: 1 februari 2011, 18:38:43
@Ko: Ik bedoelde foto's van mezelf, maar die van jou zijn ook welkom.

Hierbij een kleine selectie:




** Ben nog aan het puzzelen hoe foto's hier goed te posten. (tips zijn welkom)**


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #207 Gepost op: 1 februari 2011, 18:44:40
@Ko: Ik bedoelde foto's van mezelf, maar die van jou zijn ook welkom.
Snap ik, maar het triggerde mij om mijn eigen foto's ook online te zetten


** Ben nog aan het puzzelen hoe foto's hier goed te posten. (tips zijn welkom)**
Je moet dat '.th' er uithalen ;-)



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #208 Gepost op: 2 februari 2011, 00:41:32
Tsja, met de brand in BLM9 afgelopen zomer is juist weer gebleken dat een terrein & slagvaardig voertuig welkom is in de regio  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #209 Gepost op: 2 februari 2011, 01:16:16
Tsja, met de brand in BLM9 afgelopen zomer is juist weer gebleken dat een terrein & slagvaardig voertuig welkom is in de regio  :|
Waarom is de oude 565 toen niet ingezet?
Zandvoort, Velsen en IJmuiden hebben bij elkaar 4 terreinvaardige tankautospuiten. Geen van deze wagens heeft op het strand gestaan.
Wat bij BLM9 een veel grotere rol heeft gespeeld is de aanwezigheid van een calamiteitenpad achter de paviljoens waar twee tankautospuiten stonden.