Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198876 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #220 Gepost op: 3 maart 2011, 11:19:17
Beverwijk heeft de mogelijkheid om vanaf zee af te leggen.
De DA4x4 685 met MSA 602 hebben de mogelijkheid dit te bereiken.
Dit is ook al meerdere malen getest.

De MSA heeft 3 zuigbuizen en een drijvende zuigkorf. Deze korf kan met lijnen en ankers worden vastgezet.
Tevens zijn er droogpakken aan boord van de 685 om de korf evt op z'n plaats te houden.

De MSA wordt altijd geplaatst in overleg met de reddingsbrigade omdat zij het meest op de hoogte zijn van muien, eb en vloed ed.

Zal eens kijken of ik foto's kan vinden.



Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #221 Gepost op: 3 maart 2011, 12:11:12
Beverwijk heeft de mogelijkheid om vanaf zee af te leggen.
De DA4x4 685 met MSA 602 hebben de mogelijkheid dit te bereiken.
Dit is ook al meerdere malen getest.
De MSA heeft 3 zuigbuizen en een drijvende zuigkorf. Deze korf kan met lijnen en ankers worden vastgezet.
Tevens zijn er droogpakken aan boord van de 685 om de korf evt op z'n plaats te houden.
De MSA wordt altijd geplaatst in overleg met de reddingsbrigade omdat zij het meest op de hoogte zijn van muien, eb en vloed ed.
Zal eens kijken of ik foto's kan vinden.

Ruud, geef even een brul als je weer gaat oefenen. Ik heb dit nog niet in mijn fotoarchief zitten ;-)

Edit: typo


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #222 Gepost op: 15 mei 2011, 02:24:59


Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk voertuig: Volvo FM9.380
Roepnummer: 6161
Korps: Breda
Regio: Midden- en West Brabant
Bijzonderheden:


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #223 Gepost op: 3 juni 2011, 11:12:23


Dienst: Brandweer Velsen/Regionale Brandweer Kennemerland
Roepnummer: 54-565
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk en type: Iveco-Magirus 260.30AHW
In Dienst: 1989
Overige bijzonderheden: wordt binnenkort vervangen

Voertuig staat inmiddels al ruim een week naast de remise op de Zijlweg. Vermoedelijk is de nieuwe SB dus nu in dienst! Gerucht ging dat hij in Beverwijk zou komen te staan ... Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #224 Gepost op: 3 juni 2011, 11:21:02
Voertuig staat inmiddels al ruim een week naast de remise op de Zijlweg. Vermoedelijk is de nieuwe SB dus nu in dienst! Gerucht ging dat hij in Beverwijk zou komen te staan ... Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten ?

De oude is bij een laatste inzet defect geraakt en zal ivm de kosten niet meer hersteld worden, daarom staat deze terzijde op de Zijlweg. De nieuwe zou niet in dienst komen omdat dan de (door)verkoopwaarde drastisch zou dalen.
Voor zover ik weet hebben we nu in Kennemerland dus helemaal geen schuimblusvoertuig meer paraat.... behalve dan een aantal die op Schiphol ook voor ons ter beschikking staan  ::)


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #225 Gepost op: 3 juni 2011, 11:49:47
Omdat het toch wel een bijzondere verschijning was op de Kennemer wegen, hierbij een plaatje van de laatste inzet van de 565 (23 april in Beverwijk):



112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #226 Gepost op: 3 juni 2011, 14:31:58
@EHV-er

Mooie berekening, maar let er even op dat niet het volledige vermogen van de motor ook daadwerkelijk op de weg terecht komt.
Versnellingsbak is een vermogensvreter, koppelomvormer (indien automaat), rolweerstand (met behoorlijk banden niet iets dat je kan weglaten), luchtweerstand (gigantisch frontaal oppervlak en zeer slechte CW waarde)


Groeten, Ruud


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #227 Gepost op: 3 juni 2011, 19:43:02
Omdat het toch wel een bijzondere verschijning was op de Kennemer wegen, hierbij een plaatje van de laatste inzet van de 565 (23 april in Beverwijk):

Gaat dit voertuig dan uit dienst Niels? Komt er nog iets voor terug of is dat nog niet bekend? Ik mis het "Velsen" van vroeger toch wel een beetje hoor.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #228 Gepost op: 3 juni 2011, 19:43:56
Gaat dit voertuig dan uit dienst Niels? Komt er nog iets voor terug of is dat nog niet bekend? Ik mis het "Velsen" van vroeger toch wel een beetje hoor.
De oude is bij een laatste inzet defect geraakt en zal ivm de kosten niet meer hersteld worden, daarom staat deze terzijde op de Zijlweg. De nieuwe zou niet in dienst komen omdat dan de (door)verkoopwaarde drastisch zou dalen.
Voor zover ik weet hebben we nu in Kennemerland dus helemaal geen schuimblusvoertuig meer paraat.... behalve dan een aantal die op Schiphol ook voor ons ter beschikking staan  ::)

 ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #229 Gepost op: 3 juni 2011, 19:48:55
Bedankt voor de snelle reactie Luke, ik zal de volgende keer even verder kijken dan mijn neus lang is.
Bij Tata hebben ze denk ik ook geen SB meer, dat was voorheen de 942 die ze van Soesterberg over hadden genomen maar de nieuwe MAN is dacht ik nu een standaard TS, correct me if I am wrong. Of zullen ze daar de oude 961 nog hebben?  0098