Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198899 keer)

0 gebruikers (en 43 gasten bekijken dit topic.

Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #250 Gepost op: 4 juli 2011, 19:23:21
Amsterdam gaat wederom een nieuwe SB aanschaffen............. Dus financiele nood? Nee zeker niet. Daar trapt een rechter ook niet in bij het ontbinden van een koop overeenkomst. Waarom bouwt Hilton de auto niet volgens bestek?


Nelissco

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #251 Gepost op: 18 juli 2011, 22:26:15
Gisteren gezien op het terrein van Hilton in Maastricht. Zonder kenteken en mét regio aanduiding.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/tyV-gB-k9TLi2hYZ8EvxB9mgzeZ42PBMDiKCwqysrNY?feat=directlink


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #252 Gepost op: 18 juli 2011, 23:32:05
Gisteren gezien op het terrein van Hilton in Maastricht. Zonder kenteken en mét regio aanduiding.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/tyV-gB-k9TLi2hYZ8EvxB9mgzeZ42PBMDiKCwqysrNY?feat=directlink


Enigste wat ik zie is een 13 van regio Amsterdam Amstelland, bedoel je dat? Want zo'n zelfde voertuig staat hier ook op het forum, en deze staat tekoop.
Amsterdam gaat wederom een nieuwe SB aanschaffen............. Dus financiele nood? Nee zeker niet. Daar trapt een rechter ook niet in bij het ontbinden van een koop overeenkomst. Waarom bouwt Hilton de auto niet volgens bestek?
Wat is je bron?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #253 Gepost op: 19 juli 2011, 06:04:34
Enigste wat ik zie is een 13 van regio Amsterdam Amstelland, bedoel je dat? Want zo'n zelfde voertuig staat hier ook op het forum, en deze staat tekoop.Wat is je bron?

Het voertuig op de foto bij hilton staat inderdaad te koop. Deze is gebouwd voor Amsterdam. Hij is gebouwd na een europese aanbesteding samen met de VRU en Kennemerland.
Amsterdam heeft het voertuig niet geaccepteerd vanwege meerdere redenen. Financien behoren niet tot deze redenen.

De aanbesteding is destijds doorlopen omdat de huidige schuimbluscontainer dringend aan vervanging toe is. De specificaties zijn tot stand gekomen op basis van een aantal mogelijke scenario's die binnen de regio zeer denkbaar zijn.

Voor het bestrijden van deze scenario's is een groot volume schuimblusvoertuig een keiharde noodzaak voor de regio en daarom wordt er een nieuwe aanbesteding gehouden. De publicatie van de nieuwe aanbesteding zal dan ook spoedig plaatsvinden. De laatste hand wordt nu aan het bestek gelegd.

Bron: iemand binnen Amsterdam-Amstelland


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #254 Gepost op: 19 juli 2011, 06:34:43
Misschien dat de Gemeente Moerdijk er iets mee kan?Zij moeten immers op korte termijn enkele speciale voertuigen aanschaffen...


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #255 Gepost op: 19 juli 2011, 08:14:55
Inderdaad ook mijn bron is iemand binnen brw Amsterdam


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #256 Gepost op: 19 juli 2011, 08:31:51
Altijd al zo eentje willen hebben maar helaas geen 435k, heb overleg gevoerd met mijn wederhelft maar zij wil het huis niet voor een schuimblusvoertuig verkopen.   Is wel leuk voor Hollands-Midden, SBA's eruit en SBV erin. Dan kan er een keer interreg bijstand geleverd ipv gevraagd worden.
Freude am Fahren


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #257 Gepost op: 19 juli 2011, 12:04:25
Amsterdam heeft het voertuig niet geaccepteerd vanwege meerdere redenen. Financien behoren niet tot deze redenen.

Maar het kwam wel erg goed uit ... Er was namelijk in eerste instantie sprake van dat men géén nieuwe aanbesteding zou houden en de SB-HA op zou laten knappen in combinatie met de containers schuim-vormendmiddel.
Nu het ook in Kennemerland niet lekker loopt met de nieuwe SB (staat ook te koop van wege financiën) zou het mij inderdaad niet verbazen dat Amsterdam tóch weer een  SB wil gaan aanbesteden ...

Overigens zijn er allerlei bronnen binnen de Amsterdamse brandweer, maar informatie vanaf de échte bron is betrouwbaar. Brandweermensen die ergens wat hebben gehoord en dat verspreiden vind ik geen betrouwbare bron  98uiye
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #258 Gepost op: 19 juli 2011, 13:07:35
Het kwam helemaal niet goed uit. De SBC is echt in bedroevend slechte staat en de betrouwbaarheid is ook niet je van het. De SBC moest in 2006 al vervangen moeten worden. Daar staat ook nog steeds keurig een flinke pot geld voor. Nogmaals: geld heeft helemaal niks te maken met het niet afnemen van dit voortuig.

De huidige SBC heeft een opknapbeurt gehad omdat hij langer in dienst moest blijven, in afwachting van levering van het nieuwe voertuig.
Er is sinds 2006 alleen sprake geweest van beperkt levensduur verlengde revisie. Gelet op de staat is dit altijd met tegenzin gedaan. Zo snel mogelojk vervangen is altijd het doel geweest. De svm containers blijven uiteraard wel voor voorraad van svm. Alleen 3000 Liter in een voertuig is namelijk wat weinig voor de mogelijke scenario's.

Tja, wat is een echte bron? Ik ben zeker niet iemand die hier iets roept vanwege "horen zeggen". ik baseer me alleen op feiten. Stemmingmakerij, gissen, roddel en achterklap doe ik niet op fora.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #259 Gepost op: 19 juli 2011, 21:12:28
Het kwam helemaal niet goed uit. De SBC is echt in bedroevend slechte staat en de betrouwbaarheid is ook niet je van het. De SBC moest in 2006 al vervangen moeten worden. Daar staat ook nog steeds keurig een flinke pot geld voor. Nogmaals: geld heeft helemaal niks te maken met het niet afnemen van dit voortuig.

De huidige SBC heeft een opknapbeurt gehad omdat hij langer in dienst moest blijven, in afwachting van levering van het nieuwe voertuig.
Er is sinds 2006 alleen sprake geweest van beperkt levensduur verlengde revisie. Gelet op de staat is dit altijd met tegenzin gedaan. Zo snel mogelojk vervangen is altijd het doel geweest. De svm containers blijven uiteraard wel voor voorraad van svm. Alleen 3000 Liter in een voertuig is namelijk wat weinig voor de mogelijke scenario's.

Tja, wat is een echte bron? Ik ben zeker niet iemand die hier iets roept vanwege "horen zeggen". ik baseer me alleen op feiten. Stemmingmakerij, gissen, roddel en achterklap doe ik niet op fora.

Zoals eerder gezegd was het nieuwe voertuig gewoon begroot, maar is het voertuig niet afgenomen vanwege de prestaties. Men is inmiddels begonnen met een nieuwe aanbesteding, omdat vervanging echt HEEL hard nodig is.