Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 198935 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #290 Gepost op: 1 februari 2012, 19:44:56
Weet iemand misschien iets over een SB voor Bunnik?

Er werd vandaag een voor mij onbekend voertuig de post / kazerne binnen gereden, leek verdomd veel op een SB maar door de felle zon en het snelle langs rijden het niet goed kunnen zien...

Op http://www.brandweerbunnik.nl/ niks te vinden.
Bunnik gaat geen SB krijgen, er is er net eentje op de uitruk gegaan in Utrecht op post Voordorp, en dat zit zo ongeveer om de hoek. En ik geloof dat dat de enige SB gaat worden. ;)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #291 Gepost op: 1 februari 2012, 20:23:03
Laat ik het zo zeggen: het was een groot rood ding (groter dan een ts en geen ha) en er stond "Bunnik" op de zonneklep.. SB was het eerste wat in mij op kwam...


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #292 Gepost op: 1 februari 2012, 20:24:41
Laat ik het zo zeggen: het was een groot rood ding (groter dan een ts en geen ha) en er stond "Bunnik" op de zonneklep.. SB was het eerste wat in mij op kwam...

Is een HV (BNK748) met 'verhuiswagenopbouw'. Inderdaad een behoorlijk voertuig; de kazerne van Bunnik moest ervoor verdiept worden. De SB is maandag op Voordorp in dienst gegaan en daar heb ik toen ook een fotootje (met mobiel) van in de sneeuw kunnen nemen

VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #293 Gepost op: 1 februari 2012, 21:00:01
Is een HV (BNK748) met 'verhuiswagenopbouw'. Inderdaad een behoorlijk voertuig; de kazerne van Bunnik moest ervoor verdiept worden. De SB is maandag op Voordorp in dienst gegaan en daar heb ik toen ook een fotootje (met mobiel) van in de sneeuw kunnen nemen


Heb er nog geen foto van kunnen vinden, maar in gedachte kan ik er inderdaad wel een match op maken, thanks! :)


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #294 Gepost op: 2 februari 2012, 14:55:24
ACH & HBT


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #295 Gepost op: 2 februari 2012, 15:18:29
Is een HV (BNK748) met 'verhuiswagenopbouw'. Inderdaad een behoorlijk voertuig; de kazerne van Bunnik moest ervoor verdiept worden. De SB is maandag op Voordorp in dienst gegaan en daar heb ik toen ook een fotootje (met mobiel) van in de sneeuw kunnen nemen



Ik hoop voor de collega's van M-W Brabant dat Hilton alle onvolkomenheden uit het voertuig heeft gehaald...........................Amsterdam heeft het voertuig niet voor niets geweigerd af te nemen.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #296 Gepost op: 2 februari 2012, 15:21:16
Weet iemand misschien iets over een SB voor Bunnik?

Er werd vandaag een voor mij onbekend voertuig de post / kazerne binnen gereden, leek verdomd veel op een SB maar door de felle zon en het snelle langs rijden het niet goed kunnen zien...

Op http://www.brandweerbunnik.nl/ niks te vinden.

Citaat

Betreft een identiek voertuig als hierboven, deze is alleen van Breukelen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #297 Gepost op: 2 februari 2012, 15:36:38
zoiets?
Komt van de site van DRV
http://www.dutchrescuevehicles.nl/sites/default/files/imagecache/voertuig_groot/DSC07464.JPG
Dat zou hem inderdaad geweest zijn..!

Vooruit, met een laag hangende zon als tegen licht en een blik kunnen werpen van 2 tellen kan je er wel een SB uit halen toch?  :-X ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #298 Gepost op: 2 februari 2012, 15:36:57
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #299 Gepost op: 2 februari 2012, 16:41:54
Ik kreeg vandaag een interne memo dat de oude 601 die in Amersfoort nu buiten dienst is, toch jammer.