Vrachtwagen ramt bushokje - Amsterdam 24-10-2008

Auteur Topic: Vrachtwagen ramt bushokje - Amsterdam 24-10-2008  (gelezen 7845 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2008, 22:04:54
Citaat
Vrachtwagen ramde bushok door technisch mankement

    * ANP | Gepubliceerd op 24 oktober 2008, 21:29
    * Laatst bijgewerkt op 24 oktober 2008, 21:36

AMSTERDAM -

Het ongeluk waarbij een vrachtauto vrijdagmiddag in Amsterdam-Oost een bushokje ramde en drie kinderen verwondde, is veroorzaakt door een mankement aan de vrachtauto. Dat meldde een politiewoordvoerster.

Aan de vrachtwagen, een kiepauto, zitten aan de linker- en rechterkant zogeheten stempels om de laadbak tijdens het kiepen stabiel te houden. De stempel aan de linkerkant schoot los terwijl de wagen door de stad reed, waarna de stempel eerst een prullenbak en vervolgens het bushokje langs de weg 'veegde'.

Bij de botsing met de abri raakten drie kinderen, drie broertjes van twee, vijf en zeven jaar, gewond. De oudste was er het slechtst aan toe; hij werd levensgevaarlijk gewond naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd hij meteen geopereerd, in elk geval had de jongen verschillende beenbreuken. Hij had enige tijd onder het bushokje, dat helemaal in puin lag, bekneld gezeten.

De kinderen stonden met hun moeder en drie andere mensen bij de abri toen het ongeluk gebeurde. De moeder bleef ongedeerd, maar werd na het ongeluk in shock afgevoerd. Zij krijgt slachtofferhulp. De bestuurder van de vrachtwagen werd door de politie aangehouden en meegenomen naar een bureau voor verhoor. Volgens de woordvoerster verkeerde ook de chauffeur in shocktoestand. Het ongeval gebeurde op de hoek van de Linnaeusstraat en de Eerste van Swindenstraat. De traumahelikopter werd ingezet.

Bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/binnenland/article3991053.ece/Vrachtwagen_ramde_bushok_door_technisch_mankement


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2008, 23:01:24
Als ik de reacties lees op telegraaf.nl wordt meteen de chauffeur van de vrachtwagen beschuldigd , ik rijd zelf ook op een vrachtwagen en als je dan ziet hoe sommige automobilisten zich gedragen tegen over een vrachtwagen even een voorbeeld : ik moest vandaag in de bilt wezen bij een klant ik rijd op een doorgaande weg waar een versmalling in zit , volgens de borden heb ik voorrang ( bord F6 ) komt een dame in dikke mercedes aan racen uit tegenover gestelde richting zij moest dus wachten ( bord F5 ) ze had tijd en ruimte genoeg omdat te doen want ik stuurde al in ze pleurt hem er gewoon voor zo van ik heb een dikke auto dus iedereen moet voor me aan de kant , dus ik moet boven op me rem en stuur naar rechts en toeter en wijs naar het bord ( F6 ) krijg ik de vinger naar het voorhoofd begroeting.

Had een paar dagen eerder ook met en lijnbus van connexxion zelfde situatie

Wat nu als zij mij had geraakt , wie was er dan fout geweest


Hoop dat het goed afloopt voor dat jongetje , want dit wens je niemand toe
zo zie je maar weer dat het niet altijd de vrachtwagen is die het gedaan heeft

( moest het even kwijt )


KMarbiker

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2008, 01:47:57
Er zijn altijd mensen die hun oordeel meteen klaar hebben, zonder dat ze erbij aanwezig zijn geweest. De beste stuurlui staan nou eenmaal altijd aan wal. Zo lang uit onderzoek niet is gebleken dat dit ongeval een menselijke fout is, valt de chauffeur niks te verwijten. Belangrijkste is, dat ik hoop dat het goed komt met de slachtoffers.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2008, 09:30:07
Er zijn altijd mensen die hun oordeel meteen klaar hebben, zonder dat ze erbij aanwezig zijn geweest. De beste stuurlui staan nou eenmaal altijd aan wal. Zo lang uit onderzoek niet is gebleken dat dit ongeval een menselijke fout is, valt de chauffeur niks te verwijten. Belangrijkste is, dat ik hoop dat het goed komt met de slachtoffers.

Op dit forum is (keurig!) geen enkel oordeel uitgesproken over de chauffeur - er staan alleen maar persberichten en P2000-oproepen op.

Er zullen op diverse mediasites wel oordelen staan over de chauffeur, maar hier niet. Ik zou het dan ook prettig vinden wanneer we dat ook zo houden, en frustraties over veroordelingen van chauffeurs plaatsen op die sites waar zulke discussies plaatsvinden. Dan houden we het hier prettig zakelijk en zuiver.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


KMarbiker

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2008, 10:01:20
Op dit forum is (keurig!) geen enkel oordeel uitgesproken over de chauffeur - er staan alleen maar persberichten en P2000-oproepen op.

Er zullen op diverse mediasites wel oordelen staan over de chauffeur, maar hier niet. Ik zou het dan ook prettig vinden wanneer we dat ook zo houden, en frustraties over veroordelingen van chauffeurs plaatsen op die sites waar zulke discussies plaatsvinden. Dan houden we het hier prettig zakelijk en zuiver.

Misschien moet je mijn bericht dan nog eens lezen, want mij hoor je nergens een oordeel uitspreken, en je hoort mij ook niet zeggen dat zoiets op dit forum gebeurd. Ik reageer alleen op het bericht van FVD-Purmerend.
Maar wat jij wilt, hou het vooral zo zakelijk mogelijk.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #15 Gepost op: 25 oktober 2008, 11:16:14
De meldingen die op P2000 voor bij komen, zijn meestal voor beoordelingen van arrestanten bij bijvoorbeeld de politie.

Nou niet helemaal Jeroen  :) de VPK V&A word weliswaar ook voor dat soort zaken gebruikt... maar in de meeste gevallen gaat dit om personen die zich bevinden op asielzoekercentra. Op de MKA Asd zit een soort 2e "Meldkamer" met een aantal telefonisten die achter een bepaald nummer werken dat beschikbaar is voor asielzoekerscentra voor advies bij medische dingen maar ook overplaatsingen etc.

Wat jij denk ik bedoeld is advies voor arrestanten die vooral psychische problemen hebben of geen vaste woon/verblijfsplaats etc. hebben, om die in ieder geval ergens onder te brengen.


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2008, 11:21:08
Ja dat klopt tijgernest ben het helemaal met je eens.  hier wordt de bestuurder nog niet beschuldigd!!
En ik ben er  meeeens dat als er geen menselijk fout is gemaakt. is het ook zijn schuld niet!!!
Lees maar op tvnh de reactie van de mensen!!
Daar is echt een hele discussie aan de gang!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2008, 11:51:33
Zullen we ons hier beperken tot het incident op de linnaeusstraat en "vangnet en advies" en wat er op andere internetsite's wel en niet gezegd wordt daar verder buiten houden?

JvO
Moderator
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2008, 18:12:56
Ja daar ben ik het mee eens!!!


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2008, 18:16:58
Ik heb net op tvnh gelezen dat het ongeluk door een  mankement aan de vrachtauto!!!!
Dus is er geen menselijke fout gemaakt.