Politiejassen

Auteur Topic: Politiejassen  (gelezen 6876 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 6 september 2008, 13:30:29
Bij zuurstok moet ik altijd aan dit denken:



(foto van het algemeen dagblad)

De striping op de achterkant van de normale (blauwe) jas is volgens mij niet reflecterend.

Persoonlijk vind ik de jassen ook niet verkeerd, alleen vind ik het jammer, dat je de regenjack's niet meer (of moeilijk) kunt bestellen.
De parka (de lange uitvoering) word volgens mij door weinig collega's gedragen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 6 september 2008, 19:36:43
Bij zuurstok moet ik altijd aan dit denken:

(foto van het algemeen dagblad)

De striping op de achterkant van de normale (blauwe) jas is volgens mij niet reflecterend.

Persoonlijk vind ik de jassen ook niet verkeerd, alleen vind ik het jammer, dat je de regenjack's niet meer (of moeilijk) kunt bestellen.
De parka (de lange uitvoering) word volgens mij door weinig collega's gedragen  ::)

Wacht maar tot het wat kouder wordt, dan leer je em wel waarderen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #12 Gepost op: 6 september 2008, 20:15:15
Mijn parka heeft in de dienst bewezen.. dat ik het niks vindt. Ik kon niet binnen 10 seconden mijn boeien vinden en dan is het ding voor mij afgeschreven. Heb nog even mijn koppel eroverheen gedragen (Zoals dat in eerste instantie bedoeld was) maar dit mocht niet. 't ding stoft nu lekker weg in de kast :(

Volgens mij doelt men overigens met Zuurstok echt op de striping. Die gele veiligheidsjassen worden bij ons Kanariejassen genoemd en inderdaad door bijna niemand gedragen omdat je ze simpelweg niet krijgt. Ik wil er graag eentje ipv het evenementen hesje. Veel praktischer.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 6 september 2008, 20:21:34
Volgens mij doelt men overigens met Zuurstok echt op de striping. Die gele veiligheidsjassen worden bij ons Kanariejassen genoemd en inderdaad door bijna niemand gedragen omdat je ze simpelweg niet krijgt. Ik wil er graag eentje ipv het evenementen hesje. Veel praktischer.

Volgens mij, is het ooit de bedoeling, dat iedere diender 1 zoŽn gele jas krijgt. Dit in verband met de (steeds strenger wordende) eisen qua zichtbaarheid. Ik vind het ook niet verkeerd, geef mij maar een blouson er bij hoor ;)

Misschien toch eens een (tijdelijke  :P)vriendin zoeken die bij het KLPD werkt  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #14 Gepost op: 19 september 2008, 21:01:53


De striping op de achterkant van de normale (blauwe) jas is volgens mij niet reflecterend.


Reflecteerd wel  :)

Zo'n gele blouson lijkt me ook wel prima voor verkeerscontroles, die dingen vind ik niet eens zo lelijk. Maargoed die zichtbaarheidsvestjes voldoen ook. Maar die parka's....tsja, de mijne hangt nog met het DL labeltje eraan in de kast.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #15 Gepost op: 8 oktober 2008, 15:16:40
Mijn parka heeft in de dienst bewezen.. dat ik het niks vindt. Ik kon niet binnen 10 seconden mijn boeien vinden en dan is het ding voor mij afgeschreven. Heb nog even mijn koppel eroverheen gedragen (Zoals dat in eerste instantie bedoeld was) maar dit mocht niet. 't ding stoft nu lekker weg in de kast :(

Volgens mij doelt men overigens met Zuurstok echt op de striping. Die gele veiligheidsjassen worden bij ons Kanariejassen genoemd en inderdaad door bijna niemand gedragen omdat je ze simpelweg niet krijgt. Ik wil er graag eentje ipv het evenementen hesje. Veel praktischer.

De gele jassen zijn hier verstrekt als horeca en evenementenjassen. OP de Zaterdagnacht draagt elke diender deze jas, omdat het mogelijk is dat zij ter assistentie ook tp moeten komen op het horeca concentratie gebied... en aangezien hier camera's hangen, zijn deze jassen ZEER herkenbaar was het degene die de camera beelden uitkijken weer makkelijker maakt....

En nee geen parka maar gewoon de blouson...die zitten het beste...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #16 Gepost op: 12 november 2008, 09:59:19
Mijn mening over de jassen.
Je loopt nog net niet op de catwalk. Dat gevoel heb ik met die gekke jassen..
Ik weet niet wie het heeft ontworpen, maar het ziet er niet uit.
Geef eens een stopteken, heel je rug komt open. Op de fiets, hetzelfde geval. (niet het biketeam uniform natuurlijk)
Die reflectie, wat is het nut. We hebben allemaal gele hesjes uitgereikt gekregen.
Ik heb een keer met die jas gelopen, maar die reflectie stukken gingen bij mij naar binnen.
De meeste dienders hier kennen het verhaal wel van de O in pOlitie.

De oude zwarte jas zat ruimer en was het oude amerikaanse model. Zat veel lekkerder. Zelf draag ik nog het lederen jack  ;)
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #17 Gepost op: 12 november 2008, 10:20:04

De meeste dienders hier kennen het verhaal wel van de O in pOlitie.


Echt een kansloze gedachte. Je draag 't zelf dus misschien ben je zelf ook schutter, dan weet je hoe enorm kalm en relaxed je moet zijn om uberhaupt in de buurt te komen van de O. Dat is echt zo onzinnig als wat vind ik. Hoe meer reflectie hoe beter. Heb liever dat de 'boef' wegrent, dan dat de auto mij platrijd.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #18 Gepost op: 12 november 2008, 10:27:46
Dat is jouw mening. Ieder zijn eigen toch? Jaren lang zonder die reflectie gewerkt. Ging ook goed.
Dat beetje reflectie wat op die jassen zit, denk je nu echt dat dat helpt? Veel succes.  O0
Voor zichtbaarheid draag ik gewoon het hesje en voor de rest ben ik als politie herkenbaar genoeg.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi