Het doet bij mijn geen stof opwaaien hoor, ik denk zelfs dat het een goede vraag is. Ik kan me goed voorstellen dat een buitenstaander er zo over denkt en ik denk ook dat er wel verschil tussen zit.
Waarom "alle remmen los gaan" bij een Assistentie Collega heeft denk ik meerdere redenen:
(en let vooral even op het plaatsen van de "-jes)
- Je collega's staan dichter bij je dan "een doorsnee-burger" zoals je zelf al zei.
- De stress die doorklinkt in de stem van een collega als hij/zij dit moet roepen. Er is echt wel wat aan de hand als je het moet roepen. Bij een "gewone" melding wordt deze stress weg gefilterd door de meldkamer.
- Zeker collega's die het zelf een keer meegemaakt hebben, herkennen de stress die er bij komt kijken.
- Stress doet nu eenmaal wat met je, de risico afweging wordt gewoon anders.
Het is dus gewoon geen standaard melding. Er zijn nou eenmaal meldingen waar je harder voor rijdt dan andere meldingen. Ligt aan de aard, locatie en ervaringen uit het verleden. Om op jouw voorbeeld door te gaan: Als jij in elkaar gestompt wordt in de omgeving van het Leidseplein op een uitgaansavond, zijn er zoveel collega's in de buurt dat je een andere afweging maakt dan als hetzelfde zou gebeuren in bijvoorbeeld Amstelveen.
Maar we doen ook echt wel ons best voor je hoor!