Assistentie Collega

Auteur Topic: Assistentie Collega  (gelezen 27393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #90 Gepost op: 12 september 2012, 17:21:07
Volgens mij hoort de MK hierop te sturen...
Moeten de mensen op straat wel naar de MK luisteren... :-X


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #91 Gepost op: 12 september 2012, 17:21:16
Volgens mij hoort de MK hierop te sturen... lijkt mij niet nodig om 5 eenheden te hebben als je een postje erbij vraagt... geeft zo'n overkill.

Maar er zijn denk ik, een hoop collega's Oost-Indisch doof.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #92 Gepost op: 12 september 2012, 17:26:29
Maar er zijn denk ik, een hoop collega's Oost-Indisch doof.

tja in het geval van een assistentie collega vind ik dat volkomen normaal... in het geval van een postje erbij denk ik dat het niet professioneel is om op die manier op te treden... maar goed... dat is mijn bescheiden mening... maar dat komt misschien ook wel omdat ik af en toe ook op de gmk werk.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #93 Gepost op: 12 september 2012, 21:12:28
tja in het geval van een assistentie collega vind ik dat volkomen normaal... in het geval van een postje erbij denk ik dat het niet professioneel is om op die manier op te treden... maar goed... dat is mijn bescheiden mening... maar dat komt misschien ook wel omdat ik af en toe ook op de gmk werk.

In beide gevallen ben ik het volkomen met je eens.

Het "probleem" in A-A is dat ieder district ook zijn eigen "meldkamer" heeft. Hier zitten gewone straatdienders, die af en toe daar moeten zitten. Veel communicatie gaat via zo'n districtskanaal. Veel collega's zitten op het districtskanaal ipv het RIC. Men roept dus via het districtskanaal om assistentie, de districtsmeldkamer gaat dit dan weer door geven aan het RIC. Hier gaat het dus in de communicatie 6 van de 10 keer volledig mis. De collega die om assistentie vraagt kan/wil niet schakelen naar het RIC. Het RIC moet dus wachten tot er andere collega's ter plaatse zijn bij het incident. Deze collega's kunnen dan pas de situatie doorgeven aan het RIC. Vanaf dat moment kan het RIC dus pas ingrijpen(men kan op het RIC wel het districtskanaal bijschakelen, echter is het daar vaak te druk voor op het RIC).


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #94 Gepost op: 12 september 2012, 21:50:31
In beide gevallen ben ik het volkomen met je eens.

Het "probleem" in A-A is dat ieder district ook zijn eigen "meldkamer" heeft. Hier zitten gewone straatdienders, die af en toe daar moeten zitten. Veel communicatie gaat via zo'n districtskanaal. Veel collega's zitten op het districtskanaal ipv het RIC. Men roept dus via het districtskanaal om assistentie, de districtsmeldkamer gaat dit dan weer door geven aan het RIC. Hier gaat het dus in de communicatie 6 van de 10 keer volledig mis. De collega die om assistentie vraagt kan/wil niet schakelen naar het RIC. Het RIC moet dus wachten tot er andere collega's ter plaatse zijn bij het incident. Deze collega's kunnen dan pas de situatie doorgeven aan het RIC. Vanaf dat moment kan het RIC dus pas ingrijpen(men kan op het RIC wel het districtskanaal bijschakelen, echter is het daar vaak te druk voor op het RIC).

Urgente oproep #9. Maar in de hectiek vaak niet haalbaar


sylvester1986

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 12 september 2012, 22:00:36
Urgente oproep #9.
Je bedoelt de 9 indrukken, zoals je bij de 8 een spraakaanvraag doet?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #96 Gepost op: 12 september 2012, 22:02:03
Gebeurt bij ons ook! veel 'auto'tje bij' zijn via het 'bureaukanaal' en niet via de meldkamer.  Een 6je statussen (is bij ons urgent) gaat je wss niet lukken in de hectiek, of als je aan het knokken bent. Zijn er dus twee opties: de rode knop OF het bureaukanaal. Je kan wel over de meldkamer schreeuwen, maar die is vaak zo druk dat je zonder statussen er niet zomaar tussenkomt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #97 Gepost op: 13 september 2012, 09:13:37
Ik denk dat onderstaand persbericht hier wel thuis hoort om de samenwerking tussen Kennemerland en KMar Schiphol in geval van "assistentie collega" op het gebied van Kennemerland aan te geven. Of het een daadwerkelijke assistentie is geweest durf ik niet te zeggen, maar aangezien er collega's ter plaatse zijn van de gewapende beveiliging van de KMar en de extreme reactie van de fietser gok ik dat dit is aangemerkt als zijnde een assistentie collega.

Bij de link zit ook nog een twitterfoto van deze melding, maar die krijg ik niet in het bericht verwerkt, iemand anders?

Marechaussees en agenten overmeesteren man
12 sep 2012 15:42
 
Foto: Twitter Politie Kennemerland ROZENBURG De politie en de Koninklijke Marechaussee hebben woensdagochtend de handen vol gehad aan een agressieve man.
De man was door het rode verkeerslicht gefietst en werd daarop aangesproken door een agent. De man ging daarop totaal door het lint en haalde uit naar de agent. Deze wist de klap af te weren. Om de man aan te houden werd er pepperspray gebruikt. Ook pakte hij zijn fiets en gooide deze tegen de politieauto aan. Diverse agenten en medewerkers van de Koninklijke Marechaussee wisten de man te overmeesteren en aan te houden.

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/87169/Marechaussees+en+agenten+overmeesteren+man


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #98 Gepost op: 13 september 2012, 10:19:21
Ik denk dat onderstaand persbericht hier wel thuis hoort om de samenwerking tussen Kennemerland en KMar Schiphol in geval van "assistentie collega" op het gebied van Kennemerland aan te geven. Of het een daadwerkelijke assistentie is geweest durf ik niet te zeggen, maar aangezien er collega's ter plaatse zijn van de gewapende beveiliging van de KMar en de extreme reactie van de fietser gok ik dat dit is aangemerkt als zijnde een assistentie collega.

Bij de link zit ook nog een twitterfoto van deze melding, maar die krijg ik niet in het bericht verwerkt, iemand anders?

Marechaussees en agenten overmeesteren man
12 sep 2012 15:42
 
Foto: Twitter Politie Kennemerland ROZENBURG De politie en de Koninklijke Marechaussee hebben woensdagochtend de handen vol gehad aan een agressieve man.
De man was door het rode verkeerslicht gefietst en werd daarop aangesproken door een agent. De man ging daarop totaal door het lint en haalde uit naar de agent. Deze wist de klap af te weren. Om de man aan te houden werd er pepperspray gebruikt. Ook pakte hij zijn fiets en gooide deze tegen de politieauto aan. Diverse agenten en medewerkers van de Koninklijke Marechaussee wisten de man te overmeesteren en aan te houden.

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/87169/Marechaussees+en+agenten+overmeesteren+man





Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #99 Gepost op: 13 september 2012, 14:07:28
Klopt, zo rollen wij in de Haarlemmermeer. ;D