Ik denk dat onderstaand persbericht hier wel thuis hoort om de samenwerking tussen Kennemerland en KMar Schiphol in geval van "assistentie collega" op het gebied van Kennemerland aan te geven. Of het een daadwerkelijke assistentie is geweest durf ik niet te zeggen, maar aangezien er collega's ter plaatse zijn van de gewapende beveiliging van de KMar en de extreme reactie van de fietser gok ik dat dit is aangemerkt als zijnde een assistentie collega.
Bij de link zit ook nog een twitterfoto van deze melding, maar die krijg ik niet in het bericht verwerkt, iemand anders?
Marechaussees en agenten overmeesteren man12 sep 2012 15:42
Foto: Twitter Politie Kennemerland ROZENBURG De politie en de Koninklijke Marechaussee hebben woensdagochtend de handen vol gehad aan een agressieve man.
De man was door het rode verkeerslicht gefietst en werd daarop aangesproken door een agent. De man ging daarop totaal door het lint en haalde uit naar de agent. Deze wist de klap af te weren. Om de man aan te houden werd er pepperspray gebruikt. Ook pakte hij zijn fiets en gooide deze tegen de politieauto aan. Diverse agenten en medewerkers van de Koninklijke Marechaussee wisten de man te overmeesteren en aan te houden.
Bron:
http://www.rtvnh.nl/nieuws/87169/Marechaussees+en+agenten+overmeesteren+man